Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e70

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW e70

    Tjena efter lite vila från billjud va det dags igen..
    Har en BMW e70 2007 har nyligen monterat gladen One 201 extreme med ett gladen rc100.4 . Även audison bit ten. Med en avin android(Kina skärm) är installerad

    Skulle velat ha lite tips på en bra sub och steg.
    Vill mest ha lite mer tryck i systemet inte för mkt bröl mer finlir med tryck. Vill även uppgradera bakdörrarna med högtalare..

    Hur ska jag gå tillväga känns som en ny DSP är ett måste då det inte finns kanaler så det räcker..

    Tack på förhand

  • #2
    Re: BMW e70

    Brax Matrix 10.1 är en trevlig bas som inte kostar multum.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: BMW e70

      Mikka blev dubbla gladen mline 10" sluten låda så länge.
      Faktiskt förvånad över hur fint den spelade för att va så billiga

      Men nu kvarstår problemet med bakhögtalarna saknar DSP ingång.. undra om man kan splitta RCA till framsystem sålänge fast köra dem på lägre nivå eller om det är lika bra å vänta tills man fått redig DSP

      Comment


      • #4
        Re: BMW e70

        Originally posted by Etr View Post
        Mikka blev dubbla gladen mline 10" sluten låda så länge.
        Faktiskt förvånad över hur fint den spelade för att va så billiga

        Men nu kvarstår problemet med bakhögtalarna saknar DSP ingång.. undra om man kan splitta RCA till framsystem sålänge fast köra dem på lägre nivå eller om det är lika bra å vänta tills man fått redig DSP
        Vad har du för steg till subbarna nu? Splittar du rca tappar du ju vitsen med dsp, du behöver ju ändå fler kanaler med förstärkning så ska du investera så köp ett steg med 6 kanaler och inbyggd dsp så har du ju allt du behöver med extra utgång till subbsteget. Alternativt vad har du för inställningar i stereon om du skulle koppla baksystemet direkt i stereons rca?

        Comment


        • #5
          Re: BMW e70

          Eller så skippar du baksystemet, Är väldigt svårt att integrera i systemet och få det bra, Väldigt få som lyckats med det konststycket
          sigpicMS-SOUND
          Micke7406

          Comment


          • #6
            Re: BMW e70

            Kör gladen rc600.1 till subbarna. Ja justerade in lite nyss har problem å ställa gainen på subbarna.. svårt å få det att följa volymen rätt något tips? Eller är det för det är slutet det är svårare å ställa in?

            Comment


            • #7
              Re: BMW e70

              Löste sig med lite tålamod.. funderar på en bluetooth apt-x direkt in i DSP med drc någon som har tips på bt kort?? Eller finns det nå andra bra alternativ.. (kör orginal stereo med 10.2" Kina skärm till aux)

              Comment


              • #8
                Re: BMW e70

                https://youtu.be/2eRYzXBmWq8

                Helix och mosconi är dem stora på dsp, sen finns de zapco och lite andra med. Beror på vad man vill ha för funktioner.

                Comment


                • #9
                  Re: BMW e70

                  Originally posted by MrLinkan2 View Post
                  https://youtu.be/2eRYzXBmWq8

                  Helix och mosconi är dem stora på dsp, sen finns de zapco och lite andra med. Beror på vad man vill ha för funktioner.
                  Ja.. denna dsp gör mig tokig.. kör fortfarande med oem stereo.. ljudet är inställt bra nu.. men det funkar inge bra att summera högnivå via bit ten.. alltid massa bakgrundsbrus/generator vin kör jag via telefonen in i DSP (aux) funkar det fint men direkt via låg nivå är det brus går å ljustera bort men då är ljudet klent å kan inte höja något mer pga återkommande missljud..

                  Comment


                  • #10
                    Re: BMW e70

                    Originally posted by Etr View Post
                    Löste sig med lite tålamod.. funderar på en bluetooth apt-x direkt in i DSP med drc någon som har tips på bt kort?? Eller finns det nå andra bra alternativ.. (kör orginal stereo med 10.2" Kina skärm till aux)
                    Jag körde jl Audio bt modul och det funkade bättre än att köra med HU. Annars finns amas2 som du kopplar in i det optiska ingången på din dsp. Har haft en bitone och de hade brus. Verkar vara vanligt på audison dsp. Iaf de äldre åtminstone

                    Comment


                    • #11
                      Re: BMW e70

                      Jl audio körde jag ett litet tag med men de är rätt svag signal i den från lågnivån, digital anslutning in i Dsp är att föredra.

                      Comment


                      • #12
                        Re: BMW e70

                        Originally posted by ville91 View Post
                        Jag körde jl Audio bt modul och det funkade bättre än att köra med HU. Annars finns amas2 som du kopplar in i det optiska ingången på din dsp. Har haft en bitone och de hade brus. Verkar vara vanligt på audison dsp. Iaf de äldre åtminstone
                        Ja absolut bruset kommer från hu .. testade via aux så va det borta.. har ju balanserad låg nivå i mitt system som går på High in.. har bara generator vin kvar nu.. ska riva ut allt och se över kablar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: BMW e70

                          Originally posted by ville91 View Post
                          Jag körde jl Audio bt modul och det funkade bättre än att köra med HU. Annars finns amas2 som du kopplar in i det optiska ingången på din dsp. Har haft en bitone och de hade brus. Verkar vara vanligt på audison dsp. Iaf de äldre åtminstone
                          Min har bara brus vid vid nästan full volym.. har fixat massa idag så vet att bruset kmr från huvudenheten.. inget ja stör mig på direkt då ja lyckats få bort rätt mkt via justeringar.. men det bästa va att ja kopplade ur allt å drog alla kablar fint å isär från varandra å sen va generator vinet borta med konstigt tyckte ja hade det rätt bra innan men skönt att det va borta nu iaf

                          Comment


                          • #14
                            Re: BMW e70

                            Felsökt mer för bruset som kvarstår.. försvinner nästan helt när kupefläkten stängs av?? Hur löser man det jordar hur på nytt ställe? Känns skönt att snart ha problemfritt ljud

                            Comment

                            Working...
                            X