Announcement

Collapse
No announcement yet.

Street A F**tpanda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Street A F**tpanda

    Originally posted by JALLE View Post
    Nej varför lyssna på den svenska huvuddomaren för dBDrag!!!

    jag vill bara hjälpa er så ni inte för bekymmer när ni skall ut och tävla!!!

    jag kommer ställa en fråga på vårt internationella domar forum med era bilder som referens.

    ÄR det limmat från fiat?
    eller har föregående ägare gjort det?

    men är det limmat från fiat godkänner jag ändå varken kemiskmetall eller pl400.
    men jag återkommer med ett slutgilltigt svar i denna frågan.

    och jag är här för att hjälpa er!!! Inget annat
    Ja detta är limmat från Fiat, det var likadant på John-Anders Bergs Fiat och det var han som även gav oss tipset att limma dit det.

    JALLE vi lyssnar på dig, trof*n vi vill klassa in oss i rätt klass men när vi vet att det satt ihop med taket innan så vill vi ju sätta dit det igen fast bättre... Är ju precis som vilken förbättring som helst jag sett många göra.

    Vill även påpeka att när vi värmde bort detta så flög taket upp minst 1½CM pga att det lossnade från limmet.

    Men ja vi inväntar väl svar från domarna då.

    Ja vi har väl inte sagt något annat än att du hjälper oss? och det uppskattas innerligt.

    /A

    Comment


    • #47
      Re: Street A F**tpanda

      Originally posted by JALLE View Post
      Nej varför lyssna på den svenska huvuddomaren för dBDrag!!!

      jag vill bara hjälpa er så ni inte för bekymmer när ni skall ut och tävla!!!

      jag kommer ställa en fråga på vårt internationella domar forum med era bilder som referens.

      ÄR det limmat från fiat?
      eller har föregående ägare gjort det?
      nu får du fan me sluta. Du har inte alltid rätt. Du är en människa o manniskor gör fel, så är naturen. Jag ser varför du ger dom råd i inte att limma tillbaka den balken (logisk o underlättande), men i och med att du verkar veta allt och som huvuddomare borde du ju veta precis hur det ser ut i en Panda, då alla dessa bilar används i stor utstreckning inom dB världen. Dom är ju inte precis udda.

      Det är limmat från Fiat, slutsnackat.

      Om inte ni skulle få limma tillbaka den, så kan ni enligt reglerna använda fogskum

      Expanding foam may be used sparingly throughout the vehicle to seal small openings or reduce vibration, but may not be used to fill voids or other large cavities (such as the dashboard or doors).

      O sen kan ni enligt reglerna använda "equivalent replacement"

      The dBDRA considers an equivalent replacement to be a replacement that closely resembles the OEM product it replaces in both form and function. This includes structural rigidity, cosmetics, and size.

      Så oansett vad JALLE säger o frågar om på ett forum, så är reglerna som det står här.

      Comment


      • #48
        Re: Street A F**tpanda

        När jag pratade med dreddan ang detta så sa han också att jag kunde limma det med PL400. Dreddan ska väl vara huvuddomare nästa år, alltså bordet det ju vara okej att limma det? Det är ju som sagt limmat sen innan....

        Comment


        • #49
          Re: Street A F**tpanda

          Vad du användar för limm, ska jag inte avgöra. Men nu har du i alla fall reglerna.

          Comment


          • #50
            Re: Street A F**tpanda

            Originally posted by Svenn3SaataN View Post
            När jag pratade med dreddan ang detta så sa han också att jag kunde limma det med PL400. Dreddan ska väl vara huvuddomare nästa år, alltså bordet det ju vara okej att limma det? Det är ju som sagt limmat sen innan....
            Iom diskussionen är så grundlig som den är nu så återkommer vi med ett slutgiltligt besked när vi samtalat med övriga domare.

            Comment


            • #51
              Re: Street A F**tpanda

              Originally posted by Dreddan View Post
              Iom diskussionen är så grundlig som den är nu så återkommer vi med ett slutgiltligt besked när vi samtalat med övriga domare.
              Okej. Men om detta inte är tillåtet så har vi alltså gjort det ännu "sämre" än vad det var innan för då satt det i alla fall lite, men inte i närheten av bra.. Sen att andra har det limmat och det är godkänt och det är limmat ifrån fabrik vad jag fattat det som...

              Comment


              • #52
                Re: Street A F**tpanda

                svenn3saatan, innan i tråden så skrevs de att man fick fogskumma, om du nu inte får lov att limma den så blir det ju iaf bättre att fogskumma ? men inte lika bra som om man limmat kanske men endån bättre

                Comment


                • #53
                  Re: Street A F**tpanda

                  Originally posted by Snoogiloo View Post
                  svenn3saatan, innan i tråden så skrevs de att man fick fogskumma, om du nu inte får lov att limma den så blir det ju iaf bättre att fogskumma ? men inte lika bra som om man limmat kanske men endån bättre
                  X 2

                  Annars får ni ju vänta tills Dreddan o Jalle återkommer. Det är ju inte för ni är supersnabba med projektet. Säger jag som inte har blivit klar på typ 8 år.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Street A F**tpanda

                    Originally posted by Tobbe View Post
                    X 2

                    Annars får ni ju vänta tills Dreddan o Jalle återkommer. Det är ju inte för ni är supersnabba med projektet. Säger jag som inte har blivit klar på typ 8 år.

                    Detta är ju för att vi avvaktar tills skolan börjar då detta även är vårat projektarbete. Vi vill ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt därför väntar vi med att laga resten av bilen tills skolan börjar och det får ju följder att vi inte kan slänga in allt för mycket osv så det bli massa dubbeljobb att riva ut allt igen när det ska svetsas osv. Därför tar det lite längre tid.

                    Men som jag skrivit innan, den som väntar på något gott väntar tamef*n inte för länge

                    Comment


                    • #55
                      Re: Street A F**tpanda

                      Originally posted by Snoogiloo View Post
                      svenn3saatan, innan i tråden så skrevs de att man fick fogskumma, om du nu inte får lov att limma den så blir det ju iaf bättre att fogskumma ? men inte lika bra som om man limmat kanske men endån bättre
                      Sant Men får jag fogskumma vad som hellst i hela bilen då?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Street A F**tpanda

                        Ska du spela i street aq så lägger du inte i en enda gnutta fogskum då hamnar du i SS 1+
                        om inte extrem om du har framför b stolpen.
                        Max dämpning 4 mm
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment


                        • #57
                          Re: Street A F**tpanda

                          Originally posted by klåp View Post
                          Ska du spela i street aq så lägger du inte i en enda gnutta fogskum då hamnar du i SS 1+
                          om inte extrem om du har framför b stolpen.
                          Max dämpning 4 mm
                          Inte helt rätt enligt reglerna. Dämpningen är rätt, men fogskummet får man använda i små mängder.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Street A F**tpanda

                            Ja jag hoppas detta får en positiv lösning då det är rena rama hönsgården här vad man får och inte får göra verkar det som, men ja vi inväntar svar.

                            /A

                            Comment


                            • #59
                              Re: Street A F**tpanda

                              •Expanding foam may be used sparingly throughout the vehicle to seal small openings or reduce vibration, but may not be used to fill voids or other large cavities (such as the dashboard or doors).

                              Ok ja ger mig du får använda de
                              Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                              sigpic
                              Tack till Ljudia AB

                              Comment


                              • #60
                                Re: Street A F**tpanda

                                Originally posted by klåp View Post
                                •Expanding foam may be used sparingly throughout the vehicle to seal small openings or reduce vibration, but may not be used to fill voids or other large cavities (such as the dashboard or doors).

                                Ok ja ger mig du får använda de
                                Fogskumm får användas i mycket små doser.
                                helst inte större än en golfboll där det används för att täta mindre hål.

                                är man smart använder man det inte alls i street!!!

                                jag har fått lite svar på mina frågor angående ert tak och kommer presentera det när vi diskuterat klart, men tydligen har vissa domare släppt lite mycket på denna bit.

                                hönsgård?
                                nja, lyssna på oss som bestämmer och är utbildade domare så kommer er bil att bli toppen.
                                Roger Edvinsson
                                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                                helst på saker av kolfiber :-)

                                Comment

                                Working...
                                X