Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A3-projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Audi a3 PROJEKT!

    Originally posted by Svetsare View Post
    Då vill vi se svetsbilderna
    haha jag vet inte om jag vågar lägga ut dom här, är inte världens säkraste på tig om vi säger så
    För mycket är lagom

    Comment


    • #32
      Re: Audi a3 PROJEKT!

      Inte jag heller kan man väl säga.. Lite kan jag väl, med god vilja.. Eller.. ja.. Jag gillar inte metoden bara :P

      sådana 2mm hörn som du svetsat är bara att smälta ihop fallande.. Lungt och stabilt utan tillsats.. *tipsa*
      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

      Comment


      • #33
        Re: Audi a3 PROJEKT!

        Det var ingen dålig port Portarea och portlängd?

        Comment


        • #34
          Re: Audi a3 PROJEKT!

          Cool port. men så lång tunnplåt kan det bli lite skumma resonansfenomen i.

          Prova, om det inte funkar så staga upp och dämpa porten utvändigt.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #35
            Re: Audi a3 PROJEKT!

            Originally posted by Robsarve View Post
            Cool port. men så lång tunnplåt kan det bli lite skumma resonansfenomen i.

            Prova, om det inte funkar så staga upp och dämpa porten utvändigt.
            x2. Lite stagning och dämpning kan nog inte skada

            Comment


            • #36
              Re: Audi a3 PROJEKT!

              Jo jag svetsade ihop den så som du beskrev svetsare

              Basporten är 162 cm2 och 54cm lång. Behövs den verkligen stagas? Plåten är inte tunn (beror ju på vad man själv anser). Dämpar jag den utvändigt så försvinner ju idéen med att ha den i rostfritt då det ändå inte syns Men somsagt, får testa så som den är nu och låter det inte bra så får jag staga upp den på något sett!
              För mycket är lagom

              Comment


              • #37
                Re: Audi a3 PROJEKT!

                Originally posted by Punti View Post
                Jo jag svetsade ihop den så som du beskrev svetsare

                Basporten är 162 cm2 och 54cm lång. Behövs den verkligen stagas? Plåten är inte tunn (beror ju på vad man själv anser). Dämpar jag den utvändigt så försvinner ju idéen med att ha den i rostfritt då det ändå inte syns Men somsagt, får testa så som den är nu och låter det inte bra så får jag staga upp den på något sett!
                Ett annat alternativ är väl att dämpa innuti porten då

                Comment


                • #38
                  Re: Audi a3 PROJEKT!

                  men då blir portarean för liten... Blir så trött, orkar inte med krångel för hoppas att porten fungerar från början
                  För mycket är lagom

                  Comment


                  • #39
                    Re: Audi a3 PROJEKT!

                    Originally posted by Punti View Post
                    men då blir portarean för liten... Blir så trött, orkar inte med krångel för hoppas att porten fungerar från början
                    Den lilla skillnaden..

                    Comment


                    • #40
                      Re: Audi a3 PROJEKT!

                      Som Erik skrev. Det ser ut att vara ganska tunn plåt. Testa att skrika i en plåtbrevlåda får du se hur det låter. Tyvärr blir det lite samma i en sådan port. MEN det kan hjälpa att plasta den lite på utsidan för att får bort ljud å staga samtidigt =)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Audi a3 PROJEKT!

                        Brevlådor är väl för det mesta gjord i 0.8/1.2mm galvad plåt, det är plåt som du böjer med 2 fingrar. 2mm rostfritt väldigt mycket starkare! Om det bara har med att göra hur mycket plåten flaxar så tror jag att det kommer fungera, men det är ni som har kunskapen här, jag vet endast att min basport är tung och bas-tant
                        För mycket är lagom

                        Comment


                        • #42
                          Re: Audi a3 PROJEKT!

                          Byggde klar porten idag och råkade klanta mig rejält... Hoppas det går att täcka

                          Tog bilder på svetsningen med, så hur lyder domen svetsare?



                          För mycket är lagom

                          Comment


                          • #43
                            Re: Audi a3 PROJEKT!

                            Nu är inte jag ngn svetsare men smältan ser bra ut men du hade nog kunnat svetsa lite längre sträckor i taget utan att den hade slagit sig tror jag , då hade du inte fått lika många "start o stopp" smältor , vad döljer den svarta plastbiten
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • #44
                              Re: Audi a3 PROJEKT!

                              Körde på 3cm, är väl rätt lagom men tanke på hur förbannat varmt materialet blir

                              Faktist så döljer den svarta plastbiten aka svetsmask ingenting men jag får nog såga till en list och smälla dit på ett annat ställe
                              För mycket är lagom

                              Comment


                              • #45
                                Re: Audi a3 PROJEKT!

                                Originally posted by Punti View Post
                                Brevlådor är väl för det mesta gjord i 0.8/1.2mm galvad plåt, det är plåt som du böjer med 2 fingrar. 2mm rostfritt väldigt mycket starkare! Om det bara har med att göra hur mycket plåten flaxar så tror jag att det kommer fungera, men det är ni som har kunskapen här, jag vet endast att min basport är tung och bas-tant
                                jag håller med talarna före som tycker att du ska lägga någon form av dämpning på porten. låter som ett väääldigt klokt val.. tänk bara på vad rostfria avgassystem sjunger mot för ett i svart eller cuni
                                Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                                Comment

                                Working...
                                X