Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

    Originally posted by Expoze View Post
    Bara att höra av sig!
    Originally posted by Kulan View Post
    Så om det bildas en eventgrupp ryck tag i mig.
    Låter ju kanon, men maila ert kunnande/intresse direkt till Förbundet så att
    ni finns med DÄR, och inte som ett erbjudande(som lätt kan missas) HÄR.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #17
      Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

      En stilla undran, medlemsavgiften för 2012 ska fastställas på årsmötet, praxis i föreningar brukar ju vara att icke medlemmar inte är välkomna på årsmöten, hur gör man då om man inte varit medlem 2011 men har för avsikt att bli medlem 2012 och anser sig vilja delta på mötet?
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • #18
        Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

        Praxis är i föreningar att på årsmötet som hålls i år, 2012, beslutar man om medlemsavgiften för 2013. Hur skall man kunna vara medlem i år om man inte vet hur mycket man skall betala?
        Enda sättet att komma runt detta är att då att medlemmar för 2011 har rösträtt på årsmötet, och att till den stund årsmötet startat erbjuda alla att lösa medlemsavgift för just 2011...

        Comment


        • #19
          Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

          När skickas inbjudan ut? Eller måste man först bli medlem för 2012 för att få vara med på årsmötet gällande 2011?
          Jag ÄR Gandalf!!!

          Comment


          • #20
            Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

            Originally posted by Torsten View Post
            Praxis är i föreningar att på årsmötet som hålls i år, 2012, beslutar man om medlemsavgiften för 2013. Hur skall man kunna vara medlem i år om man inte vet hur mycket man skall betala?
            Enda sättet att komma runt detta är att då att medlemmar för 2011 har rösträtt på årsmötet, och att till den stund årsmötet startat erbjuda alla att lösa medlemsavgift för just 2011...
            Det är inte alls praxis, utan det varierar kraftigt hur sånt hanteras.

            I förbndet gäller att de som äger rösträtt är de som varit medlemmar under 2011. Huruvida icke medlemmar skall få närvara och lyssna eller ej, är inte beslutat.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #21
              Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

              Originally posted by Gandalf View Post
              När skickas inbjudan ut? Eller måste man först bli medlem för 2012 för att få vara med på årsmötet gällande 2011?
              Den borde ha gått ut med email.

              Du behöver inte vara medlem för 2012 nej. VAr du medlem 2011 så äger du rösträtt och får komma
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #22
                Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                Originally posted by jonash View Post
                Den borde ha gått ut med email.

                Du behöver inte vara medlem för 2012 nej. VAr du medlem 2011 så äger du rösträtt och får komma
                Så dom som ska vara medlemmar 2012 har ingen rösträtt alls för detta år?
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • #23
                  Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                  Originally posted by Antonic View Post
                  Så dom som ska vara medlemmar 2012 har ingen rösträtt alls för detta år?
                  Varför skulle de ha det?
                  Detta är 2011 årsårsmöte och dess medlemmar skall få säga sitt.
                  Det finns inga öppna årsmöten.
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                    Originally posted by JALLE View Post
                    Varför skulle de ha det?
                    Detta är 2011 årsårsmöte och dess medlemmar skall få säga sitt.
                    Det finns inga öppna årsmöten.
                    Därför jag fått höra att jag ska vara medlem för att påverka och nu
                    finns det ingen chans att bli medlem för dom som är intresserade och inte varit med förut och påverka den säsongen dom ska tävla i.

                    Men det är bara en fundering.
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                      Originally posted by Antonic View Post
                      Därför jag fått höra att jag ska vara medlem för att påverka och nu
                      finns det ingen chans att bli medlem för dom som är intresserade och inte varit med förut och påverka den säsongen dom ska tävla i.

                      Men det är bara en fundering.
                      Om du tänker två steg till fattar du varför man inte kan ha ett årsmöte där man löser en "entréavgift" och så kan man påverka.

                      Finns inte en enda seriös Ekonomisk förening som funkar så.
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                        Kan man lämna in motion även som icke-medlem?
                        Isåfall är det ju ett utmärkt sätt att få fram sina ide'er.
                        sigpic

                        -C5 2008 -SQuse-
                        -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                          Jag blev nog lite lurad av överskriften till tråden där det stod att det var kallelse till 2012 års föreningsstämma, därför jag var lite konfunderad angående medlemsskap. Är det som det sagts senare i tråden årsmöte för 2011, (lite sent i mitt tycke) så är det lugnt. Tar nya friska tag till nästa möte istället.
                          Kan man dock som 2012 års medlem maila in förslag som kan behandlas under årsmötet?
                          Fd tävlande med min Citroën C5.

                          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                          sigpic

                          Samarbetspartners:
                          Ljudbyggaren

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                            Då är det bara att invänta ett mail så att man kan delta (skypa) den 8:e.
                            Redan införskaffat Sennheiser PC360 så att upplevelsen blir total
                            Jag ÄR Gandalf!!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                              Originally posted by Antonic View Post
                              Så dom som ska vara medlemmar 2012 har ingen rösträtt alls för detta år?
                              Men Anton? Du skulle bli medlem många gånger förr men kom aldrig ut på banan. Vi vet att du har många idéer och bästa sättet att få igenom dem är inte att sitta bakom ett tangentbord utan att faktiskt vara med och tävla och synas ute aktivt.

                              Vi ses väl på Elmia??

                              P.S Få nu inte för dig att plötsligt byta bil och börja om från början igen. Mazdan blir riktigt häftig och jag med många ser fram emot att få se den live.
                              Jag ÄR Gandalf!!!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                                Originally posted by Gandalf View Post
                                Men Anton? Du skulle bli medlem många gånger förr men kom aldrig ut på banan. Vi vet att du har många idéer och bästa sättet att få igenom dem är inte att sitta bakom ett tangentbord utan att faktiskt vara med och tävla och synas ute aktivt.

                                Vi ses väl på Elmia??

                                P.S Få nu inte för dig att plötsligt byta bil och börja om från början igen. Mazdan blir riktigt häftig och jag med många ser fram emot att få se den live.
                                Ja det gör vi nog.
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X