Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur se dvd medan bilen rullar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hur se dvd medan bilen rullar!

    Hallå!
    har en lite fråga här!
    har nyss monterat en pioneer AVH 3200BT (dubbel din dvd)
    har ett litet problem med hur jag kopplar så skärmen kan visa film/musikvideo samtidigt som bilen körs(så klart för passagerarna inte föraren:-)
    har kopplat sladden som skall till handbromsen till jord! har provat både jorden på stereo kablaget samt två olika jordpunkter i bilen! det fungerar när jag jordar den men så fort jag slår av tändningen och startar igen så kommer meddelandet upp " ATTENTION Viewing of front seat video source while driving is strictly prohibited!" detta meddelande försvinner inte förrän jag tar lös jordkabeln och sätter ihop den igen sen fungerar det till jag slår av tändningen och sen samma visa igen!!?? hur ska jag göra för att få stereon att tro den är "parkerad"??

    mycket tacksam för svar!

    Mvh

  • #2
    Re: hur se dvd medan bilen rullar!

    är den kopplad på can-bus? (bilens dator)
    Kan du inte bara sätta en vippströmbrytare...

    Comment


    • #3
      Re: hur se dvd medan bilen rullar!

      Originally posted by skodamannen View Post
      är den kopplad på can-bus? (bilens dator)
      Kan du inte bara sätta en vippströmbrytare...
      Hej!
      ja den är kopplad mot bilens orginal kablage! jo antar att jag skulle kunna använda en brytare men enligt andra ska det fungera endå men det gör det inte, vet inte vad jag gjort för fel,
      en person i ett annat forum sa han hade satt kabeln på power antenna i stället för jord provade det och fick bild men bara så länge tändnigen är på, när jag slår av den och på igen måste kabeln isär och ihop igen för att fungera!
      sen har jag ett till problem! går det inte att köra stereon utan att vrida tändningen?
      har konstant ström fram till stereon tänkte om det kunde vara problemet att den helt stängs av varje gång tändningen stängs av!?

      stereon är en Pioneer AVH3200 BT

      Mvh

      Comment


      • #4
        Re: hur se dvd medan bilen rullar!

        Kan vara svårt då...
        Tändläget får den säkerligen via can-busen.
        Kan ju vara så att handbromsstyrningen går den vägen också

        Comment


        • #5
          Re: hur se dvd medan bilen rullar!

          Problemet lär inte sitta i Pioneer:en utan i bilen, så vad är det för bil?
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: hur se dvd medan bilen rullar!

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Problemet lär inte sitta i Pioneer:en utan i bilen, så vad är det för bil?

            Hej!
            det är en volvo s60 2001

            blir inte klok på detta!
            ska det vara så svårt! det fungerar ju när man satt ihop med jord men slår jag av måste kabeln isär och ihop igen för att fungera!

            och ska den till jord eller till +???? folk säger olika!
            får bild både vid jord samt om jag ex sätter ihop den med blå kabel!
            får ingen bild om jag kopplar den till 12v

            hur ska jag koppla för den ska gå att använda utan tändningen påslagen?

            mvh

            Comment


            • #7
              Re: hur se dvd medan bilen rullar!

              Jag har aldrig varit med om att kabeln ska kopplas till spänning!
              Grön/Grönvit brukar dom vara som ska till jord!

              Spelarens gula och röda kabel kopplas samman till konstantström för att funka utan att vrida på nyckeln!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: hur se dvd medan bilen rullar!

                har monterat sån i en s60, även i min s80, inga problem som du beskriver, känns nästan som de skulel va nå lell i maskinen??
                De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                Comment


                • #9
                  Re: hur se dvd medan bilen rullar!

                  Finns en kabel som ska jordas, brukar känna av om handbromsen är åtdragen! Brukar stå i bruksanvisningen om denna kabel! Den du har beskrivit!

                  Den ska ligga till jord för att det ska fungera i normala fall, men vad händer om du bara låter den ligga, inte ansluta den alls?
                  Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hur se dvd medan bilen rullar!

                    Läs här:
                    http://www.moddedmustangs.com/forums...bt-wiring.html

                    mvh Håkan
                    www.garaget.org/daree
                    http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=31&t=193520

                    Comment

                    Working...
                    X