Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bingonisses bruna Volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bingonisses bruna Volvo

    Minst belastrning hamnar sannolikt på det som drar diskanter/mellanregister. Dvs, det kan gå i botten.
    Middarnas steg ovanpå det,
    och Bassteg högst upp.

    Lite beroende på hur hårt du ställer bas osv förstås, det kan vara så middsteget får jobba relativt mkt det med!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #32
      Re: Bingonisses bruna Volvo

      Planerna reviderade, jag gör som zrken säger. I förlängningen kanske det blir ett rack till om det skulle visa sig att värmen ställer till det.

      I övrigt så väntar jag på 95/8 rörkabelskor, ingen som har tips på firmor som har dessa på hyllan?

      Comment


      • #33
        Re: Bingonisses bruna Volvo

        Originally posted by bingonisse View Post
        Planerna reviderade, jag gör som zrken säger. I förlängningen kanske det blir ett rack till om det skulle visa sig att värmen ställer till det.

        I övrigt så väntar jag på 95/8 rörkabelskor, ingen som har tips på firmor som har dessa på hyllan?
        Hör med Horsyhorse om han har nåt från skyllermarks på hyllan, eller nån elektriker som har tillgång till Nelco skor till ställverk eller så, JALLE tex.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #34
          Re: Bingonisses bruna Volvo

          Jag får helt enkelt sitta ner i båten och vänta in de beställda skorna från Nelco. Tidsoptimist som jag är, så kommer jag nog ha annat att pyssla med tills de dyker upp.

          Dagens utmaning bestod i att momtera stegen i racken, och få till matningen. Jag kan väl inte påstå att jag kom i mål, men under morgondagen borde jag kunna visa en bild i alla fall...

          Kabeldragning ut i dörr är det jag bävar mest för just nu. Originalkontakten är riktigt full, det kanske blir en patentlösning med urjackade stift/hylsor och krympslang i värsta fall.

          Comment


          • #35
            Re: Bingonisses bruna Volvo

            Lite blandade bilder från blandade fram- och motgångar:

            Petskydd:


            Kontakt ut till dörr, det här kommer inte att gå som jag vill:


            DSP med skyddsram och monteringsplatta:


            Nitmuttrar monterade:

            Släppning för muttrar i baffel:

            Baffel och stålring monterade:


            Kabelgodis:

            Varför banka när man kan pressa:

            Pressat och klart:

            Ihopkastat för att testa DSP tillsammans med Pure i-20:


            Proof of life:

            Comment


            • #36
              Re: Bingonisses bruna Volvo

              Såg att du pressade i islagmuttrarna. Kolla noga så dom verkligen tryckts in i skivan helt. Jag testade att göra på samma sätt för många år sedan. Islagsmuttern lossnade efter någon dag och då såg jag att "hullingarna" som ska tränga ner i materialet hade böjt sig och bara fäst lite.

              Bara ett tips...

              Comment


              • #37
                Re: Bingonisses bruna Volvo

                Stor GILLA på de där!
                Niklas Bengtsson

                LjudiBil.Com

                Comment


                • #38
                  Re: Bingonisses bruna Volvo

                  Originally posted by BMF View Post
                  Såg att du pressade i islagmuttrarna. Kolla noga så dom verkligen tryckts in i skivan helt. Jag testade att göra på samma sätt för många år sedan. Islagsmuttern lossnade efter någon dag och då såg jag att "hullingarna" som ska tränga ner i materialet hade böjt sig och bara fäst lite.

                  Bara ett tips...
                  Tack för tipset! Jag försökte hålla koll på de första jag pressade för att se att de kröp in som de skulle, men man vet ju aldrig. Det blir nog att göra ett test vid tillfälle.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bingonisses bruna Volvo

                    Ser grymt bra ut.Det syns att du lägger ribban högt!
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bingonisses bruna Volvo

                      Hur går det här då? Jag hade en förhoppning om att vara klar vid det här laget, men lite saker kom emellan. Hur som helst så blir det satsning till nästa säsong, och en vinter förhoppningsvis fylld av mdf-damm och polyester. De nya planerna innefattar lite färre sittplatser, lite mer bas, och lite mer bagageutrymme.

                      Steg ett får bli att vädersäkra alla mdf-detaljer jag har än så länge, så att det går att montera saker lite mer permanent. Bilder på det hoppas jag dyker upp under helgen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bingonisses bruna Volvo

                        Originally posted by bingonisse View Post
                        Hur går det här då? Jag hade en förhoppning om att vara klar vid det här laget, men lite saker kom emellan. Hur som helst så blir det satsning till nästa säsong, och en vinter förhoppningsvis fylld av mdf-damm och polyester. De nya planerna innefattar lite färre sittplatser, lite mer bas, och lite mer bagageutrymme.

                        Steg ett får bli att vädersäkra alla mdf-detaljer jag har än så länge, så att det går att montera saker lite mer permanent. Bilder på det hoppas jag dyker upp under helgen.
                        Kul att du lever

                        Har du nya planer på basar också eller samma som tidigare? *nyfiken*
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bingonisses bruna Volvo

                          Det enda som stod i tråden sen tidigare var ju frontsub och en JL bak, men jag sprang ju på en likadan till som bekant... Och med tanke på att det blir två stycken 13w7 i en enormt liten kupé så är väl frontsuben inte helt prioriterad för tillfället. Annars ligger väl utrustningen ganska fast, i första stadiet i alla fall. Jag har samlat på mig lite andra prylar att testa med, men det ligger längre fram i tiden.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bingonisses bruna Volvo

                            ^_________^

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bingonisses bruna Volvo

                              Originally posted by bingonisse View Post
                              Det enda som stod i tråden sen tidigare var ju frontsub och en JL bak, men jag sprang ju på en likadan till som bekant... Och med tanke på att det blir två stycken 13w7 i en enormt liten kupé så är väl frontsuben inte helt prioriterad för tillfället. Annars ligger väl utrustningen ganska fast, i första stadiet i alla fall. Jag har samlat på mig lite andra prylar att testa med, men det ligger längre fram i tiden.
                              Grymt snyggt bygge.

                              Ang Sub. Ska du köra SQ så hade ja satsat på frontsub och skippat suben bak. Med frontsub så kommer du inte behöva någon bas bak.
                              SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bingonisses bruna Volvo

                                Originally posted by T-röd View Post
                                Grymt snyggt bygge.

                                Ang Sub. Ska du köra SQ så hade ja satsat på frontsub och skippat suben bak. Med frontsub så kommer du inte behöva någon bas bak.
                                Gäller detta alla typer av frontsubbar?
                                Det verkar nämligen populärt att använda både frontsub och sub i skuffen
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X