Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

    Sprang på en gammal bilstereoräv när jag köpte lite strömkabel idag i piteå, som berättade om en kille han byggde med där i slutet av 90-talet som tydligen var helsponsrad av pioneer.
    Letat lite men hittade bara en liten bild i en pioneer-broschyr där de klassade han som en hjälte

    http://www.pioneer.eu/files/brochure..._FULL_2_EN.pdf

    Högst upp på förstasidan !
    Någon som har fler bilder ?

  • #2
    Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

    Googla LARS K.

    Pierre S
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

      http://www.zatzy.com/projekt/181836-...eemann-cl.html lars k ? fortfarande inga bilder på pioneerbygget.. första gången jag inte lyckas hitta rätt med google

      Comment


      • #4
        Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

        Finns lite bilder här http://www.facebook.com/media/albums...3004165&type=1
        Finns ett reportage i bilsport om bilen oxå. Tror jag har den nånstans i gömmorna.
        Fd tävlande med min Citroën C5.

        Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

        sigpic

        Samarbetspartners:
        Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

          Trevlig typ den där Lars K, träffade honom i somras vid cruisingen här i Falun. Numer kör han en CLK63 AMG Black Edition, den rör på sig vill jag lova! Åkte i en kompis CLK55 AMG när Lars K kom och flög förbi, kändes som att vi stod still.

          Nog med OT, grymt fina byggen han gör! Har tyvärr bara sett Chargern live, men detaljfinishen där är ruskigt hög.
          Last edited by ChriZtoffer; December 10, 2011, 15:37.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

            Såg den där E-500an live en gång. Frågan är hur mycket den har sabbat bilstereokulturen i det här landet egentligen? Känns rent spontant som många har lagt ner sina karriärer efter att ha sett detta bygget då de direkt känt att de inte har minsta suck att komma upp till samma klass.
            Fd tävlande med min Citroën C5.

            Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

            sigpic

            Samarbetspartners:
            Ljudbyggaren

            Comment


            • #7
              Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

              Han verkade veta hur man gör
              Killen jag träffade gav upp för att det blev sån cirkus runt allt som inte påverkade billjudet direkt.. man fick inte ha en gammal bil, det skulle vara stora cromade fälgar, regel på "bilstereomärkt" strömkabel (finns väl än ?) och liknande + inga prisgränser gjorde att han blev less..:/

              Comment


              • #8
                Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                Att LarsK är/har varit en av de främsta bilbyggarna i Sverige är det ingen tvekan om.
                (Eller Teamet runt LarsK får man väll rättmäktigt kalla det, INGEN bygger en sådan bil själv)

                Men den bilen skulle inte ha en sportmössa på tävlingsbanan idag.
                Och visst gjorde bilen att vissa slutade tävla, medans andra byggde sina bilar ännu bättre.
                Och det säger mer om de som slutade än kvalitén på bilen.
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                  Originally posted by Expoze View Post
                  Såg den där E-500an live en gång. Frågan är hur mycket den har sabbat bilstereokulturen i det här landet egentligen? Känns rent spontant som många har lagt ner sina karriärer efter att ha sett detta bygget då de direkt känt att de inte har minsta suck att komma upp till samma klass.
                  Ungefär samma resonemang som att F1 skulle göra att folk sålde sina bilar och köpte cyklar istället

                  Jag är fullt övertygad om att Larskens bilar lockat många fler att tävla än tvärtom.

                  Men det är ju en bekväm ursäkt. Låter ju inte så tufft och säga att man inte orkar jobba ett skit för att nå framgång
                  Jag ÄR Gandalf!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                    Originally posted by Gandalf View Post
                    Ungefär samma resonemang som att F1 skulle göra att folk sålde sina bilar och köpte cyklar istället

                    Jag är fullt övertygad om att Larskens bilar lockat många fler att tävla än tvärtom.

                    Men det är ju en bekväm ursäkt. Låter ju inte så tufft och säga att man inte orkar jobba ett skit för att nå framgång
                    Haha, det har du rätt i. Menade det väl lite halvt på skämt men hur eller hur så är det ett bygge som de flesta kommer ihåg om de sett det live vid den tiden det var aktuellt.
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                      Min första tävling var på Mantorp -94. Då hade jag redan hållit på några år hemma på ön och monterat. Då hade jag en installation som jag tyckte var fantastisk i min tio år gamla Audi 80 .
                      Och hamnar bredvid en firmabyggd Viper och en trulig dalmas på andra sidan. Dalmasen hade en grå merca och dammsög bilen fem gånger under dagen innan domarna kom.

                      Den målmedvethenheten och noggrannheten gjorde att Larsken snart inte hade plats för något annat än förstaplatspokaler i garaget. Vill man vara framgångsrik i något så får man lägga manken till. Men det jag har lärt mig under alla år jag tävlat gör att jag nu har en stereo som låter bättre än någonsin och dessutom ser skaplig ut. Dit hade jag aldrig nått utan tävlandet.
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                        Stått och kollat på mercan live och suttit och drägglat många timmar över reportaget i bilsport så porrig bil.va på mantorp nått år iallfall
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                          Jag som inte ens är så värst intresserad/inne på bilstereo tänkte direkt på den bilen när jag läste tråden.
                          Inte för jag vet vem som ens byggt den (eller ja, efter denna tråd vet jag väl) men när man tänker på billjud och Mercedes är det automatiskt den bilen man tänker på.
                          Aldrig sett den live, bara i tidningar.
                          Lincoln Mark Viii
                          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                          Sub: 4x DD 1508
                          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                          Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                            Originally posted by Horsyhorse View Post
                            Googla LARS K.

                            Pierre S
                            Är de brorsan till Leila K?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lars karlssons pioneer-mercedes från -98 ?

                              Originally posted by BJonsson View Post
                              Är de brorsan till Leila K?
                              Neej!, Filippa K

                              Pierre S
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment

                              Working...
                              X