Announcement

Collapse
No announcement yet.

SWEETSPOT Jönköping 6.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Har ni lyssnat i Volvon?

    Vad tyckte ni?
    Det är den absolut mest välljudande "orginal/Fabriks" anläggning jag hört i en bil.

    Men i jämförelse mot Viktors eller Patriks bil/ar så hade Volvon inget och sätta emot.

    Har lyssnat i alla tre bilarna.

    Volvon lät som "någon" utryckte det: Hängmatta från vänster-center-höger.
    Den var lite "steril" för min smak dock.
    (Jag kan leva med både bil (S 90) o ljud ändå, men...:-) )

    Och vad gäller ljudet på Sweetspot i hotellrummen så kan jag bara säga:
    Det var för många som gjorde sig "hemmastadda"i sofforna så man kunde inte få lyssna i just "sweetspot"

    Det fattades bara att de tagit med sig chips o öl samt fotpall med.
    Lite tråkigt då man betalat för en biljett o ville lyssna (Jag letar ju högtalare)
    jag tyckte att det var värt att åka drygt 55 mil (totalt) för o få sig en upplevelse...

    Men det var nog både första o sista gången tror jag. Om det fortsätter på samma vis. Tyvärr.

    Max 5-10 min per lyssningsstund borde de införa.
    alla får chansen att lyssna.
    (eller kom med en bättre lösning än fem-10 minuters "regeln":-) )

    Comment


    • #17
      Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

      Originally posted by BI(L)LJUD View Post
      Det är den absolut mest välljudande "orginal/Fabriks" anläggning jag hört i en bil.

      Men i jämförelse mot Viktors eller Patriks bil/ar så hade Volvon inget och sätta emot.

      Har lyssnat i alla tre bilarna.

      Volvon lät som "någon" utryckte det: Hängmatta från vänster-center-höger.
      Den var lite "steril" för min smak dock.
      (Jag kan leva med både bil (S 90) o ljud ändå, men...:-) )

      Och vad gäller ljudet på Sweetspot i hotellrummen så kan jag bara säga:
      Det var för många som gjorde sig "hemmastadda"i sofforna så man kunde inte få lyssna i just "sweetspot"

      Det fattades bara att de tagit med sig chips o öl samt fotpall med.
      Lite tråkigt då man betalat för en biljett o ville lyssna (Jag letar ju högtalare)
      jag tyckte att det var värt att åka drygt 55 mil (totalt) för o få sig en upplevelse...

      Men det var nog både första o sista gången tror jag. Om det fortsätter på samma vis. Tyvärr.

      Max 5-10 min per lyssningsstund borde de införa.
      alla får chansen att lyssna.
      (eller kom med en bättre lösning än fem-10 minuters "regeln":-) )
      Intressant!

      Ja,sterilt var en bra beskrivning på ljudet som blir av digitala förstärkare,som spelar mid/diskant.Känner igen det från hur det lät i nya XC90.

      Comment


      • #18
        Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Intressant!

        Ja,sterilt var en bra beskrivning på ljudet som blir av digitala förstärkare,som spelar mid/diskant.Känner igen det från hur det lät i nya XC90.
        Ja så kände jag.

        Sterilt/livlöst.

        Hur i helskotta kunde den bilen knipa en 3:dje plats?
        Inte var det för ljudet iaf ;-)

        Comment


        • #19
          Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

          Originally posted by BI(L)LJUD View Post
          Ja så kände jag.

          Sterilt/livlöst.

          Hur i helskotta kunde den bilen knipa en 3:dje plats?
          Inte var det för ljudet iaf ;-)
          Jag utgår ifrån att bedömningen skett på ett objektivt vis, men man skall så klart inte underskatta vilken inverkan den fantastiskt trevliga personalen i vårt tält kan ha haft! ;-)

          Vi har har valt att ställa ljudet så neutralt som möjligt, samt lämna möjligheten till kunden att själva påverka klangen via en användar-eq. Sedan påverkar självfallet hårdvara, installation, galler. Den sjukt strama impulsresponsen påverkar även den, då den medför att brister i ovan nämnda attribut oförlåtligt exponeras.

          Oavsett vad folk tycker om vårt bidrag, så var det en otroligt kul upplevelse för oss att få träffa alla extremt duktiga och genomtrevliga billjudsbyggare, samt bekanta oss med deras fantastiska system. Ett extra stort tack till Viktor som gav mig ovärdeliga tips inför tävlingen!

          // Lyckman

          Comment


          • #20
            Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

            Originally posted by FredrikL View Post
            Jag utgår ifrån att bedömningen skett på ett objektivt vis, men man skall så klart inte underskatta vilken inverkan den fantastiskt trevliga personalen i vårt tält kan ha haft! ;-)

            Vi har har valt att ställa ljudet så neutralt som möjligt, samt lämna möjligheten till kunden att själva påverka klangen via en användar-eq. Sedan påverkar självfallet hårdvara, installation, galler. Den sjukt strama impulsresponsen påverkar även den, då den medför att brister i ovan nämnda attribut oförlåtligt exponeras.

            Oavsett vad folk tycker om vårt bidrag, så var det en otroligt kul upplevelse för oss att få träffa alla extremt duktiga och genomtrevliga billjudsbyggare, samt bekanta oss med deras fantastiska system. Ett extra stort tack till Viktor som gav mig ovärdeliga tips inför tävlingen!

            // Lyckman
            Hur saker och ting ska låta är väldigt objektivt.
            Jag gick in i er bil och var duktigt pessimistisk, när jag kom ut var jag omvänd.
            Den här bilen är den absolut bästa originalstereo jag hört!

            Att bilen fungerade på tävlingsskivan är jag helt klart övertygad om, nya skivan är en utmaning och jag kan gott tänka mig att bilen fungerar alldeles ypperligt i denna uppgift.

            Av de låtar som bjöds vid min provlyssning så bara trappades allt upp, visst saknas det djupaste men herre djävlar vilken attack det är från så små element!

            Tack för trevligt sällskap vid middagen och hälsa chefen och Joel från Farmor och Tonny.

            Hoppas verkligen att vi hörs av igen, ni är som dom säger ..... goa gubbar
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

              Originally posted by FredrikL View Post
              Jag utgår ifrån att bedömningen skett på ett objektivt vis, men man skall så klart inte underskatta vilken inverkan den fantastiskt trevliga personalen i vårt tält kan ha haft! ;-)

              Vi har har valt att ställa ljudet så neutralt som möjligt, samt lämna möjligheten till kunden att själva påverka klangen via en användar-eq. Sedan påverkar självfallet hårdvara, installation, galler. Den sjukt strama impulsresponsen påverkar även den, då den medför att brister i ovan nämnda attribut oförlåtligt exponeras.

              Oavsett vad folk tycker om vårt bidrag, så var det en otroligt kul upplevelse för oss att få träffa alla extremt duktiga och genomtrevliga billjudsbyggare, samt bekanta oss med deras fantastiska system. Ett extra stort tack till Viktor som gav mig ovärdeliga tips inför tävlingen!

              // Lyckman
              Oja Volvo folket var genomtrevliga o verkade vara mycket kunniga samt lyhörda, o det var en trevlig stund får jag säga.

              Och bilen är en direkt konkurrent till BMW, snygg som bara den..

              Jo ljudet är det absolut bästa jag hört i en ny bil o jag ser fram emot att få lyssna i bilen när den är ute vid återförsäljarna.

              Bedömningen var säkert korrekt, men som njutare av ljud, så finns det mer att önska. O för 30000:- extra så får jag säga att den måste man bara köpa o den går säkert o fixa till så man säkert får samma åktur med stereon som med bilen :-))

              Comment


              • #22
                Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

                man är ju lite nyfiken på hur bra poäng den där Volvon fick egentligen, kanske man kan se det på en resultatlista nånstans..?

                Mvh
                Rutger
                Du lär så länge du lever, heter det.
                Jag tror att motsatsen är lika sann.
                Bengt Feldreich
                _______________________________________
                _______________________________________

                Comment


                • #23
                  Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

                  Har inte poängfördelningen i huvudet. Men har för mig att det var superjämnt mellan plats 3-6
                  Typ bara 7p efter sammanslagningen.
                  Octan
                  Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                  Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                  OctanAudio
                  Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                  Fegens Vandrarhem

                  Bilstereoblog
                  Team Ljudbyggaren

                  Comment


                  • #24
                    Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

                    Vem har poänglistan ?
                    Niklas Bengtsson

                    LjudiBil.Com

                    Comment


                    • #25
                      Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

                      Originally posted by Kofoten View Post
                      Vem har poänglistan ?
                      Vet inte om den finns kvar. Men placeringarna är rapporterade till Förbundet.
                      Octan
                      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                      OctanAudio
                      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                      Fegens Vandrarhem

                      Bilstereoblog
                      Team Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #26
                        Re: SWEETSPOT Jönköping 6.0

                        Och nu ligger dem på hemsidan
                        Niklas Bengtsson

                        LjudiBil.Com

                        Comment

                        Working...
                        X