Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med hemsida!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med hemsida!

    Om denna post ligger fel ber jag ödmjukast moderaten flytta den till passande del av forumet.

    Wombat behöver en hemsida och jag är tok-kass på det där med Html, taggar, flash. flusch, uch och hippelidutter som skapar en bra hemsida

    Vänligen ber jag om att få slippa hundrafemtioelva förslag på bra hemsideprogram. Jag har redan tankat hem dem alla och inget gör mig till en webdesigner Alla jag tankat hem kräver ganska stor förkunskap och den lyxen kan jag inte unna mig i dagsläget.

    Jag vill gärna ha förslag till hur man går till väga utan att ha gått flera terminer på Studiefrämjandet och lärt sig "Hur du skapar din hemsida på mindre än 30minuter" Detta skall sägas på rent Dalmål.

    Detta var problem 1.

    Problem 2.
    En god vän inom delikatessbranchen (Italienska läckerheter) vill ha hjälp med att skapa en informativ hemsida som är både dynamisk och rolig att besöka. Detta renderar självklart i ersättning.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Hjälp med hemsida!

    En liten gåva

    http://webbdesigna.se/
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med hemsida!

      Har du Mac så testa Iweb det kan vilket idiot som helst göra en bra hemsida.
      rotaryreloaded.com är gjord i Iweb men har gått över till Rapidweaver och bygger en ny sida som kommer 1nov
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med hemsida!

        Hör med kulan här på forumet!
        Niklas Bengtsson

        LjudiBil.Com

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med hemsida!

          Vill man ha det tokenkelt så kan man ju dokumentera bygget i bloggform.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med hemsida!

            Originally posted by Antonic View Post
            Har du Mac så testa Iweb det kan vilket idiot som helst göra en bra hemsida.
            rotaryreloaded.com är gjord i Iweb men har gått över till Rapidweaver och bygger en ny sida som kommer 1nov
            Jag röker inte pipa. Jag kör inte Indiska bilar. Jag äter inte paté. Jag är inte elak mot djur och JAG ANVÄNDER INTE MAC!
            Jag ÄR Gandalf!!!

            Comment


            • #7
              Re: Hjälp med hemsida!

              Originally posted by Robsarve View Post
              Vill man ha det tokenkelt så kan man ju dokumentera bygget i bloggform.
              Det var min tanke men det skall se snyggt ut med
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #8
                Re: Hjälp med hemsida!

                Originally posted by Kofoten View Post
                Hör med kulan här på forumet!
                Jag tror att Kulan blev gramse på mig för att jag kallade Miljöbilsägare fuskare Eller inte
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Hjälp med hemsida!

                  Originally posted by Gandalf View Post
                  Jag röker inte pipa. Jag kör inte Indiska bilar. Jag äter inte paté. Jag är inte elak mot djur och JAG ANVÄNDER INTE MAC!
                  Haha klockrent!
                  TEAM STALLBASVERKSTAN
                  Tack till min sponsor:
                  AI-GROUP.se
                  Samt stort tack till:
                  Elektronikservice i hemse
                  Seastreamsgarage.se

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hjälp med hemsida!

                    Originally posted by Gandalf View Post
                    Jag röker inte pipa. Jag kör inte Indiska bilar. Jag äter inte paté. Jag är inte elak mot djur och JAG ANVÄNDER INTE MAC!

                    Synd annars hade du inte haft dina problem
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hjälp med hemsida!

                      Tjena

                      Enklaste sättet att publicera ditt projekt på en webplats bör vara i bloggform som redan nämnts. För att lösa det smidigt kan man installera wordpress på en webserver, wordpress är ett publiceringsverktyg som du manövrerar direkt i webläsaren. Man behöver inte kunna knacka kod för att skapa inlägg, det fungerar ungefär som att skriva i word för att publicera ett inlägg enkelt förklarat. Det kan dock behöva göras lite bakomliggande kodande inledningsvis för att få till en unik design på webplatsen om man inte vill använda sig av ett redan existerande tema till wordpress

                      Har du tillgång ett konto hos ett webhotell nånstans eller en webserver? Det som behöver göras för att komma igång är att någon hjälper dig att installera och konfigurera wordpress, det är ingen större procedur. Eftersom jag är så snäll ibland kanske jag kan bistå med det Du behöver även ett domännamn om du inte har det.

                      Som webhotell rekomenderar jag Binero, http://www.binero.se/.

                      Angående problem 2 så kan jag ev lösa något där också, beror dock på hur omfattande det ska vara då jag har rätt mycket annat för mig just nu.


                      \\ Johan, utbildad webutvecklare.
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hjälp med hemsida!

                        Ladda hem / Installera wordpress.
                        Googla fram "themes" klart.

                        Det är nog det enklaste / billigaste sättet..

                        Kanske roligare med en unik sida, men då får du nog lätta lite på lädret
                        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                        --------------------------------------------------------------------------------
                        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hjälp med hemsida!

                          Det låter jätteenkelt och jag laddade hem Wordpress. Men för att få det att funka skulle jag knappa in en massa information från min webserver och där slutade min kunskap. Jag vet inte ens var jag skall leta efter den infon, ännu mindre hur sen min webserver skall veta vad jag gör på min dator hemma

                          Det blir nog att jag anlitar en firma som får skapa en sida till mig istället. Det där med att det skall vara så enkelt är nog riktigt om man inte gjort något annat i hela sitt liv.

                          Jag har Binero som webhotell och där finns hundratals tips på hur man skall gå till väga men jag vet ju inte vilket tips som jag kan använda mig av.

                          Drömmen hade varit att kunna sitta hemma i lugn och ro. Logga in på min sida och lägga till bilder och text. När jag är klar klickar jag på slutför sen funkar det. Men så enkelt verkar det inte vara.

                          Jag fattar inte varför det skall vara så komplicerat när det gäller att hantera webben. PhotoShop och andra program är ju jätteenkla att använda.

                          Nog om detta. Jag lägger ner försöken nu innan min frustration ökar på mitt blodtryck ännu mer.

                          Simma lugnt i cyberrymden
                          Jag ÄR Gandalf!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hjälp med hemsida!

                            Originally posted by Gandalf View Post
                            Det låter jätteenkelt och jag laddade hem Wordpress. Men för att få det att funka skulle jag knappa in en massa information från min webserver och där slutade min kunskap. Jag vet inte ens var jag skall leta efter den infon, ännu mindre hur sen min webserver skall veta vad jag gör på min dator hemma

                            Det blir nog att jag anlitar en firma som får skapa en sida till mig istället. Det där med att det skall vara så enkelt är nog riktigt om man inte gjort något annat i hela sitt liv.

                            Jag har Binero som webhotell och där finns hundratals tips på hur man skall gå till väga men jag vet ju inte vilket tips som jag kan använda mig av.

                            Drömmen hade varit att kunna sitta hemma i lugn och ro. Logga in på min sida och lägga till bilder och text. När jag är klar klickar jag på slutför sen funkar det. Men så enkelt verkar det inte vara.

                            Jag fattar inte varför det skall vara så komplicerat när det gäller att hantera webben. PhotoShop och andra program är ju jätteenkla att använda.

                            Nog om detta. Jag lägger ner försöken nu innan min frustration ökar på mitt blodtryck ännu mer.

                            Simma lugnt i cyberrymden
                            Du......
                            Kolla med Mica om hon kan hjälpa dig att göra en sida som funkar så enkelt du vill
                            Om inte annat kan jag kolla med henne.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hjälp med hemsida!

                              Vad jag vet har binero automatisk installation av wordpress från adminpanelen.

                              Så du borde med typ 2-3 klick ha en fungerande blogg.
                              Sen finns det massor med tema att ladda ner för att få en "unik" design.

                              Hör av dig om du stöter på patrull.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment

                              Working...
                              X