Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kia Cee'd Sportwagon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: Kia Cee'd Sportwagon

    Tjo!

    Efter en hel del idle tid så har jag bestämt mig för att påbörja ett nytt bygge med en ny bil. Min tanke är att höja upp kvalitén på bygget ett snäpp till från förra gången och jag börjar om helt och hållet från början denna gången! BMWn åker iväg till sin gamla ägare så fort den är fixad och då följer all stereo med.

    Jag har en liten plan på vad jag vill använda i bygget men tanken är att jag hoppar upp i Master denna gången, Anders skulle bli så ledsen om han fick spö av en tjej i Advanced

    Första steget är i alla fall att ta isär bilen och isolera och sedan passa på att planera möjligheter fixade skuffen först och tog även en "Nu börjar resan bild" som ni kan se nedan


    Strax 500 mil är väl ett bra miltal att börja plocka isär en bil? Kia handlaren höll på att tappa hakan när jag ringde och beställde 20 klipps... han påstod att han bara säljer såna vid krockskador






    Sedan nu har Ester en ordentlig åkplats


    Håller på att diskutera inköp av steg med en person på forumet just nu blir det dessa steg så ska jag försöka fixa tag på två stycken till. Högtalarmässigt så funderar jag på en EAD / Dayton kombination men får se. Bas mässigt så blir det en Nordica 10"are till... var riktigt nöjd med den förra.

    Det är allt för denna gången. Until next time
    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
    Shinichi Kudo (Detective Conan)

  • #2
    Re: Kia Cee'd Sportwagon

    Intressant, detta skall följas!
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Kia Cee'd Sportwagon

      Prem lagd!

      Comment


      • #4
        Re: Kia Cee'd Sportwagon

        Hai, nu har det skett lite grejer, även om det går någorlunda långsamt. Jag har fokuserat lite på att hjälpa Lonefox lite med sin nya kärra plus att min semester är slut på måndag, so lite slapperier och just nu sitter jag med en öl i näven och skriver detta

        Den första uppdateringen är 500 mil!:


        Sedan så har jag påbörjat uppfräschningen av min BMW 328 E36 som sedan ska iväg till sin nya ägare så fort jag är färdig. New Vs. the Old


        Skuffen är nu mer eller mindre färdig isolerad, det finns lite detaljer kvar som jag vill gå igenom men det får komma efter att jag är färdig med dörrarna. Här ska det vara tyst och det ska vara noll med vibrationer!





        Jag var domare på BRL Trollhättan idag igen och kom därifrån med lite roliga grejer som i alla fall verkar bli första uppsättningen av element för Kia'n:
        Diskant: Dayton AMTPOD-4 banddiskanter
        Mellanregister: EAD E60 HD
        Midbasar: Dayton Reference 6" Paper Woofer
        Bas: DLS Nordica I 10" Prototyp


        Nu återstår slutsteg, processor och lullull.

        Nästa steg för mig är att isolera framdörrarna och ta isär och planera installationen bakom panelerna. Det jag behöver dock är någon som är duktig på att svarva aluminium, hur dumma mina ritningar än kommer att se ut någon som har några idéer ?
        When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
        Shinichi Kudo (Detective Conan)

        Comment


        • #5
          Re: Kia Cee'd Sportwagon

          Tack för bedömningen idag. Den Nordica prototypen ser mumma ut!
          ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



          Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
          Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
          Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
          Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

          Team Ljudbyggaren
          1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
          3:e Plats Master OEM - SM 2018
          8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

          Comment


          • #6
            Re: Kia Cee'd Sportwagon

            I'm there!

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Kia Cee'd Sportwagon

              Anders har inga större planer på att stanna i Advanste mer än ett år... :P
              Change is the only constant.




              https://www.facebook.com/groups/massql/

              Comment


              • #8
                Re: Kia Cee'd Sportwagon

                Skoj bygge! Hur är den i byggkvalitet från fabrik?
                Mini Cooper goes Pioneer
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                Volvo V50
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                Sponsorer som håller mig flytande:
                Pioneer, Stinger

                Comment

                Working...
                X