Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Originally posted by zrken View Post
    Pratar vi endast om topparna nu, där du gått igenom mosconi zero -> kove -> dmx?
    Testade mosconi på mina 18" samt topparna men både mosconi och Kove saknar
    I mina öron den instrumentala klangen svårt att beskriva men jag får varken Kove mosconi låta naturligt tyckte även mosconi sakna botten mot Kove steget
    Jämför man sedan Kove stegen mot dmx är det stor skillnad på allt känns det som hörbart ej uppmätt. Det roliga är att dom flesta jag pratat med säger Genesis är slött slappt likgiltigt men fasiken det är bra attack grym detalj nivå
    Och duktig botten så jag är lite förvånad måste jag säga. Sedan är jag jätte förvånad på en gammal Michael Jackson skiva skivan bad samt dire straits har jag tidigare haft svårt att få bas attack i har tidigare löst det med epicentern
    Men med dmx är det en jävla attack fattar inte hur eller varför men kul som fasiken att lyssna nu. Och dmx ska ju inte ha botten som monoblock så kanske 4
    St mono block och 32 st ead 8" kan bli en ball kombo

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Kanske är någe galet med mosconi steget jag låna

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Originally posted by fredrikc5 View Post
        I mina öron den instrumentala klangen svårt att beskriva men jag får varken Kove mosconi låta naturligt tyckte även mosconi sakna botten mot Kove steget
        Jämför man sedan Kove stegen mot dmx är det stor skillnad på allt känns det som hörbart ej uppmätt

        Det roliga är att dom flesta jag pratat med säger Genesis är slött slappt likgiltigt

        men fasiken det är bra attack grym detalj nivå
        Och duktig botten så jag är lite förvånad måste jag säga. Sedan är jag jätte förvånad på en gammal Michael Jackson skiva skivan bad samt dire straits har jag tidigare haft svårt att få bas attack i har tidigare löst det med epicentern
        Men med dmx är det en jävla attack fattar inte hur eller varför men kul som fasiken att lyssna nu.

        Och dmx ska ju inte ha botten som monoblock så kanske 4
        St mono block och 32 st ead 8" kan bli en ball kombo
        Den instrumentala klangen........lite mer "organiskt" med DMX.

        Dom som tycker det har sin smak, gjort fel eller lyssnat på något fel gjort.

        Klart det är kul! Genesis är bra.

        Galning!

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Originally posted by fredrikc5 View Post
          Kanske är någe galet med mosconi steget jag låna
          Inget fel på det, jag upplevde mycket stor skillnad mellan Zero1 och DMX i A-B test.

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Coolers!

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Originally posted by Horsyhorse View Post
              Inget fel på det, jag upplevde mycket stor skillnad mellan Zero1 och DMX i A-B test.

              Pierre
              Hur tycker du monoblock är jämfört med dmx fick låna ett att testa av killen jag köpte dmx stegen av men det var någe knas med steget så jag kunde eller våga inte ha det inkopplat men om man har ett i bra skick

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Originally posted by zrken View Post
                Coolers!
                Ja som sagt alltid kul att testa steg och det borde bli ganska ok AB test när det bara är stegen man byter blir enklare bestämma sig eller det tar längre tid pga av allt testande

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Nu drivs hela anläggningen för förstagången helt av bara dmx steg
                  Vart ännu ett lyft att driva diskanterna med ett eget dmx

                  Last edited by fredrikc5; January 20, 2018, 21:27.

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Fråga Hedde vad han tycker om Genesis!
                    __________________
                    Mvh Jonas
                    Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                    8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Idag hämta jag hem dessa bara försöka få någon räkna och designa en någorlunda snygg låda att ställa i varje hörn på rummet
                      Det blir som det ser ut 8st ead e170 i varje hörn

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Originally posted by joj View Post
                        Fråga Hedde vad han tycker om Genesis!
                        Har chatta lite med hedde han värkade gilla Genesis
                        Har du lyssnat på något av zapcos sq steg?

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Äntligen är bägge lådorna i det närmsta klara för stunden sitter bara aerport i lådorna ska kapas rör också stämma av dom runt ca 70hz
                          Det vart en väldans skillnad mot utan 2" det vart ruggig skärpa på ljudet rösterna vart riktigt trevliga och det går spela sjukt högt/ starkt med dom

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Var ut och hämta ett steg i sommar bilen och testa bara för att se hur det lät
                            Koppla steget till 8" 2 ohm det basa helt sjukt trots uppgiven effekt på 200watt
                            Men ljudkvalitén var väl ingen höjdare idag testa jag koppla steget i 8ohm och då föll allt på plats snacka om galet steg


                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Koppla in det lånade mosconi steget igen efter jag läst många tycker det är bra steg för bas jag har ju aldrig tyckt jag fått någe tryck ur steget så jag koppla in steget och starta vred på gainen rejält fick ändå inget drag i basarna så jag gick in i menyn höjde utnivån på subutgången till Max då jäklar började det hända grejor så en stor tanke i detta är ju vad man har för trött signal ut på hem produkter har kikat runt och hittar bara ett försteg med lite rejäl volt ut och det är Anthem är det bara dom som förstått mitt behov 😂😂

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Mosconi steget vakna ju till liv ordentligt kändes som en vinnare tills jag montera tillbaka dmx steget så det vart samma förutsättningar man lär så länge man lever

                                Comment

                                Working...
                                X