Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjutande ljud ur alla högtalare. Hjälp?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tjutande ljud ur alla högtalare. Hjälp?!

    Hej alla experter!
    För cirka tre veckor sedan köpte jag en begagnad BMW 320xdrive 2010.
    Den har orginal bmw professional stereon.
    Nu till problemet: Så fort jag stoppar i nyckeln i tändningen uppstår det sprakande/surrande/ploppande ljud ur alla högtalare. Dessa ljud överröstas snart av ett högt tjutande ljud, återigen från alla högtalare. Ljuden är oavsett om stereon är påslagen eller avslagen. Så fort bilen får ström. Jag har klurat lite själv och försökt testa mig fram: Om jag ställer ned ljusstyrkan till minimum på alla displayer i bilen så tjuter det inte alls lika högt. Dock så hör man "elstörningarna" tydligt då. Om jag ställer upp ljusstyrkan igen så tjuter det högt. Jag har testat att plocka ut säkringarna för stereon och då försvinner alla ljud, men såklart stereon också! Jag har sökt i veckor på forum och pratat med bmw-folk men ingen verkar ha varit med om detta. Finns det någon därute som har någon aning om vad detta kan bero på? Eller var jag kan fortsätta felsöka?

    Med vänlig hälsning, Margan

  • #2
    Re: Tjutande ljud ur alla högtalare. Hjälp?!

    Låter som en CanBus störning.

    Finns det något som är inkopplat i bilen ..... vad som helst?

    Det är därför vi uteslutande använder Mosconis produkter för hitintills har vi inte haft en enda bil med dessa störningar!

    Kopplar man in "fel" produkter har det hänt att det tjuter när man trycker på tex bromsen

    Så störningen kan komma från en fast installerad laddare eller eller liknande om man kopplat in sig på fel kabel!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment

    Working...
    X