Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x 8" basar till SQ bygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2x 8" basar till SQ bygge

    tjenixen! Dags att bygga baslåda. Baslådan kommer stå mellan säterna i en van intill mellanväggen. Hade tänkt att basarna skulle spela uppåt , eller hade ni satt dom framåt mot instrumentpanelen? eller kanske bantat ner djupet på lådan någon cm och spelat med basarna rakt i mellanväggen?

    maxmåtten på lådan blir : 21-22cm bred (gärna precis så 8" får plats). 47cm djup och 40cm hög. Kan någon hjälpa till att räkna ut volymen på den lådan när man räknat bort materialet? 19mm mdf.

    basarna jag funderar på är:
    Hertz Es200.5
    Audio system hx sq08
    TRF VL SW83D2

    Någon som lyssnat på alla basarna? hugget som stucket? Även kollat på gladen sqx08 men de ligger något högt i pris om jag ska ha 2st.

    Det är en sluten låda det gäller och jag vill att det ska spela fint men också så djupt & högt som möjligt.


    Ha det fint.

  • #2
    Re: 2x 8" basar till SQ bygge

    470x400x220 minus mdf=451x381x201=34,5 liter

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: 2x 8" basar till SQ bygge

      432x362x182=28.5liter
      Antar att Dawe_A vill ha mer än 9,5mm väggar ;-)

      Comment


      • #4
        Re: 2x 8" basar till SQ bygge

        Originally posted by Bantou View Post
        432x362x182=28.5liter
        Antar att Dawe_A vill ha mer än 9,5mm väggar ;-)
        Tack! Fick fram liknande själv när jag började begripa hur jag skulle räkna. Det borde räcka gott och väl till 2st hertz ES200.5 8" slutet.

        Men äre inte någon sida på lådan man ska lämna orörd, dvs inte lägga på för materialet? Dvs som man bygger in som blir innermåttet?

        De vill ha 12-17L slutet/st .

        Någon som gillar hertz es basarna? Riktigt bra för sitt pris har jag läst i gamla poster.

        Målet är inget SPL bygge men vill ju kunna dunka på rätt bra för mig själv inne I bilen
        Last edited by Dawe_A; February 12, 2021, 08:16.

        Comment

        Working...
        X