Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad händer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad händer

    Är här ingen koll längre?

    Vi MÅSTE ha lite admin support, jag gillar inte skitinläggen i Branschnytt.
    Börjar likna Facebook vilket är illa.... riktigt illa!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

  • #2
    Re: Vad händer

    Håller med Nonne här, samt en flytt till ett säkert Hotell vore en önskan då forumet haft ett gäng dippar på slutet.
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

    Comment


    • #3
      Re: Vad händer

      Håller med.. Fler moderatorer tack.. Klädmode grejer hör ej hemma i detta forum mvh

      Comment


      • #4
        Re: Vad händer

        En moderator alls, hade vart trevligt att se till

        Eller ännu bättre, en mod med tillgång till att utföra rudimentära uppgraderingar med plugins till forumet för att föryngra det en smula.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Vad händer

          Originally posted by Nonne
          jag gillar inte skitinläggen i Branschnytt.
          Börjar likna Facebook vilket är illa.... riktigt illa!
          Är väl bra och få reda på hur man ska klä sig!

          Skämt åsido jag håller helt med..
          Är det någon som vet vart Gurenius tagit vägen? Har inte sett eller hört ngt från honom på läääänge?!

          //
          __________________
          Mvh Jonas
          Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
          8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

          Comment


          • #6
            Re: Vad händer

            Håller med ovanstående talare - stör mig som fan på spam. Tror inte forumet hade lidit av:

            - Bättre hosting
            - Moderering

            Bara mina 0.02$..
            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

            Team Ljudbyggaren
            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
            3:e Plats Master OEM - SM 2018
            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

            Comment


            • #7
              Re: Vad händer

              Jag har frågat Admin om det fortfarande är samma betalningslösning som tidigare, då det ju enligt flera trådar var lite problem med den, för att jag vill vara med och bidra genom att betala för denna härlighet som är BilStereoForum, som jag ju faktiskt har mycket nytta och nöje av, men inte ens det har besvarats.

              Borde inte förbundet ha ett forum, för att garantera kontinuitet? Då att driva ett forum som detta på idealistisk grund med privata medel och tid kan inte vara lätt eller billigt för Gurenius, så att det tappas modet lite är ju förståligt, men han har varit MIA lite länge nu vad jag kan förstå.

              Hoppas på att saker blir bättre och att man kan få info från Admin om hur man kan bidra på bästa sätt.

              Mvh

              Fluff
              sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
              Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

              God bless the Amp Doctor !

              Comment


              • #8
                Re: Vad händer

                Håller med att det är jäkligt tråkigt med spam, och att forumet borde ägas av förbundet.

                Kollade på VBullentin och dom har en cloud-lösning;
                http://www.vbulletin.com/en/vbulletin-cloud/
                Jag har svårt att uppskatta datamängden men silver borde räcka. skulle handla på ca 300$ / år.
                Jag hade personligen gärna betalt in lite pengar till förbundet om dom kunde regga och underhålla ett forum

                Om man sedan har 2-3 moderatorer så blir deras arbete inte alltför tungt.
                Jag kan vara en av dessa, men vill inte ta på mig allt ansvar själv då jag reser en del i jobbet.

                Ett problem med ett nytt forum är exporten av data från det gamla forumet, speciellt om nuvarande admin är otillgänglig.

                Det var lite därför som jag i en tidigare tråd undrade om Facebook kunde vara ett alternativ, men alla var rörande eniga om att nuvarande forum är bättre. men förbundet skulle bli en bättre ägare.
                Last edited by Porscheper; January 18, 2015, 09:13.

                Comment


                • #9
                  Re: Vad händer

                  Jag har inte heller något problem med att sponsra kostnaden för ett nytt forum och kan också tänka mig att ställa upp som "deltidsmoderator" om det behövs (reser också en del i jobbet, ca: 200 dagar om året).
                  ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                  Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                  Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                  Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                  Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                  Team Ljudbyggaren
                  1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                  3:e Plats Master OEM - SM 2018
                  8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vad händer

                    Om vi säger såhär, någon som är sugen på att bli administratör?
                    Niklas Bengtsson

                    LjudiBil.Com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vad händer

                      Jag kan tänka mig att bli en av administratörerna.

                      Men, jag tycker det skall vara minst 2-3 som är admins, och moderatorer.
                      Det inte skal bli en en-mans show, alla tycker olika och det är bra om man kan dela på ansvaret, och bolla idéer.

                      Lämpligen har man en forum-tråd där medlemmar kan önska förändringar/förbättringar.

                      Men den stora frågan är väl om nuvarande admin är villig att överlåta domänen till förbundet, och om förbundet är villigt att ta över det.

                      Ett alternativ är att regga bilstereoforum.org, som är ledig. men man skulle ju vilja ha över allt från det nuvarande forumet.

                      Jag tycker forumet är fantasirikt bra, med massor av bra bygg-trådar, och hjälpsamma människor. Och framför allt massor av inspiration.
                      Jag tycker nuvarande admin har gjort ett grynmt jobb som byggt upp forumet, men det verkar som han tröttnat lite på slutet, och kanske behöver hjälp.
                      Jag tror att det hade mått bra av några nya admins.


                      Fördelen med den cloud-baserade varianten är att vbulletin sköter alla uppdateringar och forumet kommer alltid att ligga på senaste versionen.

                      Men som sagt, knäckfrågan är vill förbundet ta över ägarskapet? och hur får man över befintlig info?

                      /Per

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vad händer

                        nu börjar kläderna sprida sig in på andra delar av forumet också... är det bara en som styr o rensar här inne eller?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vad händer

                          Originally posted by Andyah View Post
                          nu börjar kläderna sprida sig in på andra delar av forumet också... är det bara en som styr o rensar här inne eller?
                          Det VAR en som styrde och rensade.
                          Sista jobbet gjort: augsti 2013.
                          http://www.bilstereoforum.se/search.php?searchid=608005

                          Sedan dess. .....herrelöst.

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vad händer

                            Originally posted by Kofoten View Post
                            Om vi säger såhär, någon som är sugen på att bli administratör?
                            Ja absolut, med en eller två admins för kontinuitet, och några moderatorer så kan forumet hanteras effektivt.

                            Är på för att få det bättre, för bortsett ifrån att forumet är aningens herrelöst så är det redan bra, med en god samling användare.

                            Fluff
                            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                            God bless the Amp Doctor !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vad händer

                              Vi har alltså haft 3-4 spam poster på detta forum under det senaste halvåret.
                              Inte direkt jobbit att sortera ut även om det kanske är lite lite irriterande...

                              Och dessutom är nivån på forumets användare så pass bra att vi faktiskt har klarat oss riktigt bra under den tiden Gurra varit offline.

                              Tycker forumet har varit ganska svalt en längre tid men har fått ett riktigt bra uppsving de senaste veckorna.
                              Och bättre kan det bli...
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment

                              Working...
                              X