![]() |
![]() |
#1 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det här är en bil jag byggde för 2 år sedan åt min kompanjon , tänkte jag kan lägga upp den här som inspiration
![]() Bilen det byggdes i och lite bilder på installationen som satt i: ![]() Fräscht ![]() ![]() ![]() Så kan man ju också montera ett kitt: ![]() Baslåda? ![]() Nepp! open air ![]() ![]() DLS senaste: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
![]() Grejorna som åkte i:
HU:Alpine CDE-9880R Framsystem: MB Quart QM160TX + QM diskant med dls passiva filter ( var egentligen ett 3-vägs kit men jag mont end 6.5"+disk därav dls filtret) Rear: Boston Acoustics SX65 Sub: Orion HP12D2 Sub steg: Orion HCCA-D2000 Steg front+rear: Orion 4800 ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 3rd, 2010 at 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
![]() Jag började med att se till strömmen och drog nya plus och minuskablar mm samt drog bak en fet pluskabel:
![]() ![]() ![]() ![]() Numera sitter också ett Maxxima DC i istället för orig batteriet. Efter det gav jag mig på och byggde om sidopanelerna bak för att hysa Boston högtalarna , detta var första gången jag plastade och klädde ngt med vinyl. Strippade av panelerna på gamla klädseln och gjorde ett par bafflar i mdf: ![]() ![]() ![]() Spände över fleece och plastade: ![]() Spacklade: ![]() ![]() ![]() Klädda o klara ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 5th, 2010 at 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
![]() Nu fortsätter vi med bygge av baslådan
![]() Jäkla dumt utrymme att få till en baslåda i: ![]() Botten klar: ![]() För att få lådan lite roligare samt att vinna lite till volym så satte jag en vinklad baffel på locket av lådan: ![]() Som sedan plastades och dämpades: ![]() ![]() ![]() ![]() Spacklad och sedan klädd med matta: ![]() ![]() ![]() I bagaget saknades också hö täckkåpa/sidopanel så det blev till att göra en ny: ![]() ![]() ![]() Klar! ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 6th, 2010 at 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
![]() Eftersom jag inte fick bygga ngt i framdörrarna så blev det kickpanel montage av framsystemet.
Fräst bafflar för 6.5+disk: ![]() Förstärkt panelerna med glasfiber , tog upp ett hål här sedan som gör att de spelar ut i trösklarna: ![]() Bafflar dit limmade med stag och smältlim: ![]() Spännt över fleece och plastat: ![]() Spacklade: ![]() ![]() Klädda: ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 9th, 2010 at 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
![]() Slutstegen bestämde jag mig för att montera på baslådan såhär:
![]() Så jag gjorde 4st "fötter" som blev såhär: ![]() ![]() Sedan lite kabeldragning och montering: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 14th, 2010 at 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
![]() Och så lite bilder på det färdiga resultatet:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Hewi; July 25th, 2010 at 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
![]() |
![]() Mb Quart,det var tider det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
![]() Japp! Var ett riktigt gammalt kitt jag hade liggande och det låter schysst förtfarande!
![]() Uppdaterat inlägg nr3!! Last edited by Hewi; July 5th, 2010 at 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]() Ser vackert ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC shoes / Digital Designs Camaro | Naughty Tee | Branschnytt | 0 | December 24th, 2009 11:47 |
JL Audio Fesler-Moss Camaro Packages | jonash | Branschnytt | 0 | August 25th, 2009 12:02 |