Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips på bilar, tex japanare mfl.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

    Originally posted by trop de View Post
    Min erfarenhet är att Saab håller förvånansvärt bra även med rejäla effektuttag, så länge man kör med insidan av huvudet då allting går att sk vålda sönder. Å andra sidan ser de alltså Saab bilar, i mitt tycke inte så japanska ut, men med lite mods kan man knäppa rätt många bilar på fingrarna riktigt stenhårt och tex gamla A50 2.3 kan bli helt sjuka motorvägs raketer
    indeed..
    sen så är ju skillnaden motför många andra märken att delarna är istort sett gratis med om man nu skulle köra sönder.
    sen är det ju kul att man som sagt kan köra ifrån "riktiga" sportbilar (typ m3or vilket dom på bmw forumet inte gillar) inte för att jag anser bmw som en portbil men många gör det..

    Comment


    • #17
      Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

      Originally posted by Robsarve View Post
      Nu pratar du om gen 4. Får du tag i en sån för 30' är det ju imponerande.
      Jodå det GÅR att köra sönder en Hondamotor.
      Största problemet på de Hondor jag haft är att de rostar
      Tycker du så borde byta ut baguetten mot en Prelude och jag skrev ju 2.2
      Folk har kört sönder Honda till höger och vänster här, och att de äldre bilarna rostar låter mest som en stark underdrift.

      Originally posted by sjobas View Post
      sen så är ju skillnaden motför många andra märken att delarna är istort sett gratis med om man nu skulle köra sönder.
      sen är det ju kul att man som sagt kan köra ifrån "riktiga" sportbilar (typ m3or vilket dom på bmw forumet inte gillar)
      En trevlig poäng som sagt.
      M3or, M5or osv you name it typ
      Last edited by trop de; October 20, 2011, 11:21.
      Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

      Comment


      • #18
        Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

        Originally posted by Robsarve View Post
        Nu pratar du om gen 4. Får du tag i en sån för 30' är det ju imponerande.

        Jodå det GÅR att köra sönder en Hondamotor. Men det finns ju skäl till att de anses vara världens bästa på just motorer. Och en H23A som sitter i den jag länkade till är näst intill skottsäker. Du tänker nog på H22A. Största problemet på de Hondor jag haft är att de rostar, t.ex så rostar oljetråget upp utifrån. Det händer aldrig på en gammal V.A.G
        Den modellen du länka till är generation 4..
        Och just H23A motor anser jag vara den som strular mest..
        H22a2 finns i denna modell med, detta va motorn man la i gen 5 sen förfina till accord type r.
        Själv jobbar jag på Honda sen 11-12år tillbaks.
        överlag är hondas motorer otroligt bra så länge det inte moddas för mycket, men som vanligt på äldre bilar är de rosten som tvingar bilen att ge upp.
        BronsMedlem

        Comment


        • #19
          Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

          Originally posted by fedtemule View Post
          men som vanligt på äldre bilar är de rosten som tvingar bilen att ge upp.
          bara efter 1år så har det börja rosta rätt så mkt i balkar osv som man inte ser.. riktigt synd att japsarna inte har nåt invändigt rostskydd alls!

          Comment


          • #20
            Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

            Eller köper du min Del Sol -92!
            1 av 8 svensksålda
            12300mil
            ägaren innan mig har haft den sen -95
            hyfsat skick!
            BronsMedlem

            Comment


            • #21
              Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

              Originally posted by sjobas View Post
              bara efter 1år så har det börja rosta rätt så mkt i balkar osv som man inte ser.. riktigt synd att japsarna inte har nåt invändigt rostskydd alls!
              glo inte i balkarna då
              dom ska va galvade sen 2006 när nya civic kom.
              hur bra de nu funkar!
              BronsMedlem

              Comment


              • #22
                Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                Originally posted by fedtemule View Post
                glo inte i balkarna då
                dom ska va galvade sen 2006 när nya civic kom.
                hur bra de nu funkar!
                hehe nä men det kommer ju desto fortare på utsidan med då :/
                vet att nya civicen är det men tvivlar på att alla är det? gäller detta alla modeller så är det ju ett himla plus iaf!
                Ingen japsare har ju någonsin fått över en 3a på vi bilägares rostkyddskoll än så länge,

                Comment


                • #23
                  Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                  det fanns ju en hel del alternativ här, men inget föll mig riktigt i smaken :s

                  Comment


                  • #24
                    Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                    Originally posted by sjobas View Post
                    indeed..
                    sen så är ju skillnaden motför många andra märken att delarna är istort sett gratis med om man nu skulle köra sönder.
                    sen är det ju kul att man som sagt kan köra ifrån "riktiga" sportbilar (typ m3or vilket dom på bmw forumet inte gillar) inte för att jag anser bmw som en portbil men många gör det..
                    Rakt fram kanske men hur kul är en chippad framhjulsdriven saab jämfört med en M3 eller annan BMW M på bana eller när det svänger lite på vägen?

                    Men visst går det att få saab att gå bra med enkla mods, 9000 med T5 styrsystemet är coola! Kusinens 9000 2.3T med ca 300 pollar hade dock inte en suck mot min standard 540 efter 150 km/h .

                    Till trådskaparen: Honda prelude är fräcka, dock väldigt trånga invändigt om du tänkt köra på folk. Honda accord coupe finns ju också annars, mer lyx!
                    Last edited by Kulan; October 21, 2011, 16:30.
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #25
                      Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                      sant Kulan men det är ju kul att det är kul rakt fram än inte kul åt nåt håll
                      sen så kan man få en saab snabb på bana med om man lägger nån krona på annat än bara trim
                      men sladdvänliga blir dom ju dock aldrig..
                      nu var det ju liks inget ts frågade om, men jag kan inte riktigt komma på nåt som annars kan passa i budgeten :/
                      både utseende å lite motor kostar ju en slant oftast

                      Comment


                      • #26
                        Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                        Nina G´s brorsas bil e rätt fräsch och "sportig" iaf till utseendet.
                        http://www.blocket.se/alvsborg/Honda....htm?ca=16&w=1
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                        www.garaget.org/Frippe_L

                        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                        Comment


                        • #27
                          Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                          Den var mig mer i smaken iaf!

                          Comment


                          • #28
                            Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                            den enda nackdelen med saab är att de är tunga. de som påstår att det är massor med skruvande har FEL enligt min erfarenhet. har haft saab i familjen hela livet i princip.. ser kanske inte så sportiga ut, men saabs turbobilar går bra orginal och är lätta att vässa lite.. man sitter snuskigt bra i pilotstolarna som satt i brorsans 9000cse aero.. har inte så mycket negativt att säga om bilarna i sig.. men tydligen så är det många som får skruva mycket med dem.. men jag tror inte att det beror på bilen.

                            (kände att jag var tvungen att försvara favoriten lite!)

                            Originally posted by Kulan View Post
                            Kusinens 9000 2.3T med ca 300 pollar hade dock inte en suck mot min standard 540 efter 150 km/h .
                            Låter konstigt, har sett i någon dokumentär och läst på flera ställen att många mer exklusiva sportbilar inte hänger på saaben mellan just 90 och 160 ungefär..
                            sen kan ju alla ha fel också..har för mig att detta gällde på högsta växeln dock.
                            Last edited by LuffarN; February 1, 2012, 23:06.
                            \m/

                            Comment


                            • #29
                              Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                              Mitt förslag om du inte vill ha Saab som jag har är en Opel Calibra turbo, hade en sådan för ett par år sedan och va mycket nöjd med bilen. Dom ser bra ut orginal men gör sig mycket bättre med en 60/40 sänkning och några andra fälgar. Den jag hade var orginal från början så jag åkte till tyskland och köpte mig ett EDS phase III kit för ca 10000 kr + insugsnorkel och dump men J***** vilken skillnad det gjorde, Med det åker man ifrån M3 E36 321hk 70-250km/h och du får en toppfart som heter duga. Annars så är Saab 9000 en bra bil om man ska åka mer än 2 st.. Går att plocka ca 600 hk utan att lyfta toppen men V-lådan har jag märkt är ett problem men går ju även uppdatera även det.

                              MVH Simon Jonsson

                              Comment

                              Working...
                              X