Announcement

Collapse
No announcement yet.

sökes: BRA hörlurar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sökes: BRA hörlurar

    hej på er, igår på gymmet så fick mina hörlurar stryk å fullkommligen gick i små bitar, söker därför bra grejor som funkar med effekten som finns i en mp3 spelare/tfn. gärna slutna lurar, men är inget måste.

    kraven är främst att de ska låta bra, gå å lira högt med den lilla effekt som finns, och bra tryck i basen *gärna så byxbenen fladdrar *

    finns det annars nå aktiva lurar med batteri pack till? om effekten inte räcker till i tfn
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

  • #2
    Re: sökes: BRA hörlurar

    Slutna, aktiva och låta okej lutar åt Beats by Dr. Dre för mig. Rätt mörka, inte bastunga men med fördel spelar man ghettojazz i dom. Dyra dock, lite för dyra för att jag ska tycka det är rättfärdigat att handla
    DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

    Comment


    • #3
      Re: sökes: BRA hörlurar

      Lur till bärbar spelare:AKG 271 studio är bra,slutna lurar.Kanske inte byxfladerljud,men högkvalitètsljud.

      Lur till hörlursförstärkare: Seenheiser hd600 en bra lur,vill du ha lite mer bas,så är Seenheiser hd 650 bra.Dock är dom ju öppna lurar.
      Last edited by Välljudsfantast; November 19, 2010, 23:57.

      Comment


      • #4
        Re: sökes: BRA hörlurar

        Annars fungerar AKG K324P tillfredställande bra. en sån där man stoppar in i örat. Kostar 495.- på Kjell & Co. Kan vara ett vettigt val om du ska ha dom när du tränar. Behöver inte massvis med effekt och dom fungerar bra med min Sonyericsson J105
        OTURSFÖRFÖLJD!!!
        Bara att bryta ihop och komma igen.

        Comment


        • #5
          Re: sökes: BRA hörlurar

          Jag köper någon på netonnet de spela bra och högt, och kan mycket väl känner att spela oss djupt

          http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...f/125464.3193/

          Comment


          • #6
            Re: sökes: BRA hörlurar

            Men kör du inte med in ear lurar?

            Har ett par shurelurar som kabeln går bakom
            örat och är aldrig ivägen.

            Kommer beställa ett par nya snart shure 320 eller 425.
            sigpic

            Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

            Comment


            • #7
              Re: sökes: BRA hörlurar

              AKG K518 är bra hörlurar och ändå hyfsat små med gott om basresurser för att vara hörlurar för det priset! Dock så tycker många att de sitter lite för hårt över öronen så du får nog prova dem själv först innan du införskaffar några

              Comment


              • #8
                Re: sökes: BRA hörlurar

                Originally posted by Antonic View Post
                Men kör du inte med in ear lurar?

                Har ett par shurelurar som kabeln går bakom
                örat och är aldrig ivägen.

                Kommer beställa ett par nya snart shure 320 eller 425.
                får så jäkla ont av dom man stoppar in i skallen, testat koss och dd lurarna, även några no name, koss lurarna lät ju överlägset bäst av de 3, men får tyvärr ont efter nån halvtimme, men de kankse finns bättre modeller, får ta en titt på de där shure lurarna
                De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                Comment


                • #9
                  Re: sökes: BRA hörlurar

                  Även jag kör Shure när det gäller in ear, får ofta med en hel påse med olika uppsättningar för att kunna passa just dina öron

                  Comment


                  • #10
                    Re: sökes: BRA hörlurar

                    Jag kör med Monster Cable Beats och har bara bra saker att säga om dom. Det jag pratar om är in ear versionen
                    SM GULD 2009 ESPL 4
                    SM GULD 2010 ESPL Unlimited
                    HiFiMicke
                    2011 BMW SQ EDITION Black On Black
                    Team dBAkuten
                    BMW e91 m-sport

                    Comment


                    • #11
                      Re: sökes: BRA hörlurar

                      Hos shure kommer det med 4par olika pluggar.
                      Kan dock säga att jag hade samman problem som dig
                      mina hörselgångar var dör små och gjorde ont efter bara några
                      minuter men efter ett par veckor satt dom perfekt och gjort så
                      dom senaste 5åren.
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #12
                        Re: sökes: BRA hörlurar

                        Vad får dom kosta? Hur stor roll spelar övriga registret?

                        Comment


                        • #13
                          Re: sökes: BRA hörlurar

                          ifall det fortfarande är aktuellt med hörlurar för dig, så rekommenderar jag Beyerdynamic DT 250 i 80 ohm versionen.
                          Lättdrivna, slutna lurar som är väldigt bekväma och låter väldigt bra. Använder dessa själv sedan flera år tillbaka i PA sammanhang. Det finns också resevdelar om olyckan skulle vara framme. Hör av dig om du vill ha en provlyssing

                          Comment

                          Working...
                          X