Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spark II och 2st Carpower bass rockers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spark II och 2st Carpower bass rockers

    Har nyss kopplat in 2 st bassrockers som sitter skruvade i stommen på soffan, dessa drivs av ett Spark II steg.

    SKA DET VA SÅ HÄR DÅLIGT JÄVLA ÖS? 30hz till 300hz står det på carpower vibratorerna men så fort jag ställer på steget lite så blir det missljud i dom, klackar från dom. Trodde först de var soffan men de är fan dom där asen som låter illa.
    Kan bara ha på lite så de precis känns men frontarna sätter nästan lika mkt vibration i soffan :S

    Kan de vara så att spark II är rent skräp och bara distar när ja vrider på volymen på den? den kostar ju trots allt bara 1100kr

    Okej de är en kul effekt men de får ju gärna kännas genom dynorna. ställde ner dom lägsta nivåerna på förstärkaren och då funkar de lite bättre men de är ju trots allt vid dom lägsta hz:en ja vill att de ska dra igång.
    Någon som har liknande prylar (snåljåps klassen) som kan förklara lite hur era prylar fungerar eller inte fungerar?


    http://www.hifikit.se/index.php?id=1606 Sparken

    http://www.hifikit.se/index.php?id=1461 bass rocker
    Last edited by __snow__; April 29, 2011, 23:08.
    RE, DD, Pioneer

  • #2
    Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

    vad ditt problem är vet ja inte, men sparken e riktigt bra om man ser till hur liten den e, vad den kostar å vad den lämnar, har kört den på alla tänkbara anläggningar med allt från små monitorer till xl fidelity PG1800 (dvs med 18" subbar) å de har funkat bra,
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

      Med andra ord så är carpower skiten som är dret? har de kopplat till en onkyo tx-nr808 så de är ju ingen skit med signal därifrån iaf. (bör inte va)
      lys dioden på sparken dimmar väldigt varje gång dom kickar i, de är inget ovanligt eller?
      RE, DD, Pioneer

      Comment


      • #4
        Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

        satt och kolla på supersugen nu. Det är faktiskt en ganska kul effekt men mina förhoppningar var nog i taket.
        Visst de vibrerar lite men inte så mkt som man vill kasta granater i cod var inge vidare kul eftersom jag fick ställa ner så mkt så dom inte skulle slå igenom(eller va man ska säga) men att se film med lite lugnare tempo mellan vibbarna var ganska härligt.
        Men detta är inga grejer man köper om man verkligen vill vibrera!

        Får nog uppgradera till riktiga saker när man kommer ur lägenheten helt enkelt.
        RE, DD, Pioneer

        Comment


        • #5
          Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

          du kan ju alltid testa å spänna fast dom mot kroppen å se va som händer

          ang blinkande spark förstärkare så har ja aldrig varit med om det, inte ens när ja spelat HÖGT me dom, om de i ditt fall beror på att grejorna e tungdrivna som fan, eller om de e nå knas med sparken låter ja va osagt,
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

          Comment


          • #6
            Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

            Får nog ta och experimentera lite med den nästa helg då, Den ska alltså inte ha några problem att driva mina Dls r66r ?
            RE, DD, Pioneer

            Comment


            • #7
              Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

              Skall väl vara något liknade Sinus Live varianten, jag har ett par sådana.
              Kör jag så att dom klickar igenom så får jag dra på ganska så ordentligt, men det är noll och nada info i dessa om man inte moddar dom med "lite" vikt.

              Vill du se hur jag har gjort så kika in på http://www.minhembio.com/Niklas%20F/305456/

              Comment


              • #8
                Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

                Originally posted by Niklas View Post
                Skall väl vara något liknade Sinus Live varianten, jag har ett par sådana.
                Kör jag så att dom klickar igenom så får jag dra på ganska så ordentligt, men det är noll och nada info i dessa om man inte moddar dom med "lite" vikt.

                Vill du se hur jag har gjort så kika in på http://www.minhembio.com/Niklas%20F/305456/

                Hmmm intressant verkar ju skaka på bra Har du några bilder på hur de ser ut? såg dåligt i filmerna. Skärt upp dom eller hur ser sinusarna ut?
                RE, DD, Pioneer

                Comment


                • #9
                  Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

                  Ursäkta för bildkvaliten.





                  Comment


                  • #10
                    Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

                    Borra ett hål i gummibussningen ( hittat mina på biltema )

                    hitta ett par passande vikter, limma fast den med en MDF skiva och skruva ihop så får du ett par som liknar dom jag har i videon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spark II och 2st Carpower bass rockers

                      Tack som fan detta verkar ju as ballt! hoppas bara konstruktionen på carpower är liknande, finns inget nät över dom utan ser hel gjuten ut har ja för mig.
                      Nu fick ja mig ett kul helg projekt iaf tusen tack
                      RE, DD, Pioneer

                      Comment

                      Working...
                      X