Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rensa BT minnet / Nollställa - Pioneer MVH-AV270BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rensa BT minnet / Nollställa - Pioneer MVH-AV270BT

    Kortfattat så har jag monterat en Pioneer MVH-AV270BT i mitt badrum. Familjen har synkat sina smartphones till enheten för lite musikrelax när man badar.

    Grejen är att max 3 telefoner får plats i minnet, sedan måste man in i inställningarna för att lägga till ny. Nu har vi nya telefoner.

    Så problemet: Det går inte att utföra detta så länge bilens parkeringsbroms är urkopplad. Stereon sitter inte i en bil, så frågan är väll, hur signalerar jag till enheten att "handbroms" är i? (Nollställa enheten genom att pilla in resetknappen hjälper inte)

    Tankar?

    /B

  • #2
    Re: Rensa BT minnet / Nollställa - Pioneer MVH-AV270BT

    Förmodligen räcker det med att jorda kabeln till parkeringsbromsen, alltså koppla ihop den med minuskabeln. Men dubbelkolla med instruktionsboken för säkerhetsskull!
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Rensa BT minnet / Nollställa - Pioneer MVH-AV270BT

      Originally posted by Nordenmark View Post
      Förmodligen räcker det med att jorda kabeln till parkeringsbromsen, alltså koppla ihop den med minuskabeln. Men dubbelkolla med instruktionsboken för säkerhetsskull!
      Sent svar, men bättre än inget alls. Flyttade jordkabel till minus och det fungerade utmärkt. Tusen tack.

      Comment

      Working...
      X