Announcement

Collapse
No announcement yet.

köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

    ska köpa 17" fälgar och däck till nya kärran. men det går ju inte hitta däck som får exakt samma omkrets som orig 15" antingen lite större eller lite mindre, men båda är ju inom marginalen utan problem för att det ska vara laglig skillnad, men vilket är att föredra?
    Last edited by sjobas; September 19, 2011, 02:14.

  • #2
    Re: köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

    Originally posted by sjobas View Post
    ska köpa 17" fälgar och däck till nya kärran. men det går ju inte hitta däck som får exakt samma omkrets som orig 15" antingen lite större eller lite mindre, men båda är ju inom marginalen utan problem för att det ska vara laglig skillnad, men vilket är att föredra?
    Vad är det för storlek original och vad är det för storlekar du väljer på nu då?

    Comment


    • #3
      Re: köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

      185/65/15
      mina nya blir antingen 205/45 17, eller 215/45 17 så det blir antingen -5mm eller +4mm

      Comment


      • #4
        Re: köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

        Originally posted by sjobas View Post
        185/65/15
        mina nya blir antingen 205/45 17, eller 215/45 17 så det blir antingen -5mm eller +4mm
        215/45 är nästan identiska med original, så kör på det..(skiljer 0.4% på höjden)
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: köpa större eller mindre däck än orig (byte av fälgar)

          Originally posted by sjobas View Post
          185/65/15
          mina nya blir antingen 205/45 17, eller 215/45 17 så det blir antingen -5mm eller +4mm
          Kör på 215/45-17 precis som jalle säger, du kommer aldrig märka nån skillnad i hastighet.

          Comment

          Working...
          X