Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nivå och dist på Iphone 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nivå och dist på Iphone 6

    Jag blir inte klok på utnivån på både min Iphone 6 och min Ipad air. I min bil så köra jag enbart bluetooth och är osäker på var jag skall lägga nivån när jag spelar på spotify samt lokala filer.

    Är det någon som har mätt upp detta eller vet med säkerhet när signalen börjar dista? Nu brukar jag höja till max och sedan ner tre st tryck.
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

    Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

  • #2
    Re: Nivå och dist på Iphone 6

    När du kör via bluetooth eller airplay så skall du kunna ha vol på max utan dist, det är när man kör via hörlursutgången som man kan få dist på max volym.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Nivå och dist på Iphone 6

      Jag har varit med om hifi-klassade bluetooth-mottagare som orsakat hemsk dist om iphonen var dragen i max. I bilen har jag inga såna problem iaf.
      Jonas, Umeå

      Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
      Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

      Comment


      • #4
        Re: Nivå och dist på Iphone 6

        Originally posted by Hewi View Post
        När du kör via bluetooth eller airplay så skall du kunna ha vol på max utan dist, det är när man kör via hörlursutgången som man kan få dist på max volym.
        Ok vad bra. Jag har en sure hifi blåtand vilket jag förstår att du också har.

        Originally posted by tvett View Post
        Jag har varit med om hifi-klassade bluetooth-mottagare som orsakat hemsk dist om iphonen var dragen i max. I bilen har jag inga såna problem iaf.
        Ok. Jag har tvärtom.. Hemma funkar det men jag är liiiiite osäker på bilen.
        Mini Cooper goes Pioneer
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
        Volvo V50
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

        Sponsorer som håller mig flytande:
        Pioneer, Stinger

        Comment


        • #5
          Re: Nivå och dist på Iphone 6

          Med min sure hifi bt-mottagare är min erfarenhet att man får köra runt 90% volym ut från mobil/platta annars distar det oavsett enhet man skickar från.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • #6
            Re: Nivå och dist på Iphone 6

            Originally posted by tvett View Post
            Jag har varit med om hifi-klassade bluetooth-mottagare som orsakat hemsk dist om iphonen var dragen i max. I bilen har jag inga såna problem iaf.
            Då måste det väl nästan vara fråga om ngn överstyrning då? Eller om telefonen inte använder "rätt" bluetooth protokoll(om det nu är möjligt) för
            inte finns det väl ngn sorts förstärkning i telefonen för bluetooth volymen?
            Den informerar väl bara mottagaren vilken volym som önskas via protokollet?
            Har inte satt mig in i detta så det är kul att lära sig
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: Nivå och dist på Iphone 6

              Jag kan köra full macka via BT ut från min iPhone 5S / iPad Air utan någon hörbar/mätbar dist vad jag vet. Detta in i en 6to8v8.
              ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



              Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
              Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
              Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
              Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

              Team Ljudbyggaren
              1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
              3:e Plats Master OEM - SM 2018
              8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

              Comment


              • #8
                Re: Nivå och dist på Iphone 6

                Originally posted by carlr View Post
                Jag kan köra full macka via BT ut från min iPhone 5S / iPad Air utan någon hörbar/mätbar dist vad jag vet. Detta in i en 6to8v8.
                Iom att du har en 6TO8 så har du full koll på vad som händer i Mixern och kan anpassa nivån!

                Den nya programvaran har bättre/högre utsignal än tidigare, numera behövs inte 100% för fullt ös
                sigpic

                Webshop

                Besöksadress butik

                Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                Comment


                • #9
                  Re: Nivå och dist på Iphone 6

                  Vet inte om problemet redan är löst, men...

                  Jag har haft problem med dist både från iPod och iPhone via BT - i bägge fallen var det en påslagen EQ i telefonen/MP3-spelaren som stökade till det. Med avslagen EQ ingen dist.
                  Chevrolet Avalanche 2010 - "Moby Dick"

                  Comment

                  Working...
                  X