Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

    Originally posted by jonash View Post
    Ok, vad har man annars för alternativ, en "vanlig" PC helt enkelt? Det här med datorbranschen är ju rena djungeln..väre än 12V
    Xtreamer gör mediaspelare, Ultran är en htpc med allt vad det innebär,är du inte ute efter att kunna spela film och musik via burken tycker jag att en vanlig pc/laptop är bättre/smidigare.Funkar nog bättre för lite surf, redigera bilder osv
    Men vill man göra allt det där i soffan framför tv:n med ett trådlöst tangentbord i knät är ju Ultra2 ett alternativ

    //Roffe
    :

    Comment


    • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

      Originally posted by jonash View Post
      Ok, vad har man annars för alternativ, en "vanlig" PC helt enkelt? Det här med datorbranschen är ju rena djungeln..väre än 12V
      Jag kollade på Acer Revo L70 nyligen som dator kopplad till tvn, har vanlig size stationär modell äldre nu och denna var lockande pga priset och storleken 21*21*3,5cm.
      Kommer bara användas till surfa, Spotify, ladda ner och spela upp film så det lär den räcka till
      http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760749
      Finns värre modell (L80) med för en tusing mer ca.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

        Originally posted by roffe View Post
        http://www.xtreamer.net/ultra2/

        Kanske kan vara nåt ?
        Upptäckte att den vill ha 19 volt men det finns det säkert lösningar på, om man nu funderar på en i bilen
        :

        Comment


        • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

          Originally posted by Frippe_L View Post
          Jag kollade på Acer Revo L70 nyligen som dator kopplad till tvn, har vanlig size stationär modell äldre nu och denna var lockande pga priset och storleken 21*21*3,5cm.
          Kommer bara användas till surfa, Spotify, ladda ner och spela upp film så det lär den räcka till
          http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760749
          Finns värre modell (L80) med för en tusing mer ca.
          Exakt en sån har jag med kikat på, verkade smidig.

          Får fundera lite. Tack för tipsen!
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

            Originally posted by jonash View Post
            Ok, vad har man annars för alternativ, en "vanlig" PC helt enkelt? Det här med datorbranschen är ju rena djungeln..väre än 12V
            Mac Mini.

            Galet smidig som mediaserver
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

              Vill man bara ha en mindre pc så finns det ju en mängd att välja på, flera som går på 12V. De har oftas atom processor, så inga prestandamonster, men funkar att spela upp hd med.

              Men det jag tycker är viktigt och många missar är boot-tiden. Både windows och mac går ju fetbort på grund av det. Android är tyvärr inte helt optimal för musikåtergivning.
              Men det finns en tablet med lagom format för dubbel din, med bra mjukvara för musik och som startar raskt. Ipad mini.
              /tycker Erik.

              Comment


              • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

                Min Acer startar på 5-8 sekunder, tycker det är helt okej!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

                  Jag skulle nog ha startat en separat tråd kanske, för jag är inte ute efter en mediaserver eller nåt sånt.

                  Det jag skall göra är enbart:
                  * betala räkningar
                  * dunka lite Excel
                  * dunka lite MS Word
                  * Hantera lite bilder från digitalkameran

                  Dvs, en helt vanlig kontorsdator. Den behöver inte ens ha ljudkort egentligen...
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

                    köp billigast möjliga märkesmaskin med ssd.
                    Fast en Acer Aspire S7 hade varit mumma...
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

                      Originally posted by jonash View Post
                      Jag skulle nog ha startat en separat tråd kanske, för jag är inte ute efter en mediaserver eller nåt sånt.

                      Det jag skall göra är enbart:
                      * betala räkningar
                      * dunka lite Excel
                      * dunka lite MS Word
                      * Hantera lite bilder från digitalkameran

                      Dvs, en helt vanlig kontorsdator. Den behöver inte ens ha ljudkort egentligen...
                      Köp en bärbar för 3000:- i ngt varuhus med hyfsat erbjudande. Sen om 2 år kasserar du den och köper en annan för runt 3000:-
                      Om du ist. köper en för 6000:- så kommer den inte vara i närheten så "kul" när du köpt den andra datorn.
                      Så länge du inte skall köra spel, avancerad bild/film/musikbehandling kommer en "vanlig" dator fungera perfekt!

                      Comment


                      • Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

                        Originally posted by Torsten View Post
                        Köp en bärbar för 3000:- i ngt varuhus med hyfsat erbjudande. Sen om 2 år kasserar du den och köper en annan för runt 3000:-
                        Om du ist. köper en för 6000:- så kommer den inte vara i närheten så "kul" när du köpt den andra datorn.
                        Så länge du inte skall köra spel, avancerad bild/film/musikbehandling kommer en "vanlig" dator fungera perfekt!
                        Om det är så advancerad bild redigering skulle jag helst satsat på en med tex I7 processor istället för en med I5, fast med ett sämregrafikkort och SSD disk är ju inte helt fel alltså!

                        Comment


                        • Vi tycker nog olika på vad som är krångligt och inte.

                          Optisk ut från dator bör vara sämre jämfört med asynkron USB.

                          Posta gärna lite tips på skärmar om du hittar. Jag letade för något år sedan efter 7-tummare med bra kvalité men det var svårt att hitta. Idag är det lättare (både med och utan touch då).

                          https://soldfy.se/tillbehor/datortillbehor/batterier

                          Comment

                          Working...
                          X