Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om Pioneer F500BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor om Pioneer F500BT

    HEJ

    hoppas nån här har lite koll på den här enheten

    jag inhandlade alldeles nyligt en pioneer avic f-500bt+ nd-g 500 boxen .på inpulls. först var tanken att ha den i firma bilen endast men fick en annan gps till den bilen. så nu vill jag sätta in denna enhet till min privata bil och tiillsamans med systemet i den.

    probelemet är att i min privata bil använder jag endast slutsteg till ljudet! så innebär det att jag apsolut inte behöver g 500boxen för som jag förstår det är det endast en förstärckare.?

    och om jag inte behöver den kan jag endå göra en fast installation av denna enhet så den startar när jag vrider om nyckeln? osv?

    på kabeln som följer med till själva gpsen finner jag följande kablar:
    En ljusgrön kabel som jag antar är till handrbromsen för att man inte ska kunna använda videofunktionen när man kör (denna ska jag självklart koppla förbi)

    sen är det en rca hona för back kamera o en signal för backkameran o sen en blå vit som det står amp control på då undrar jag är det här en typ av remote för g 500boxen eller är den för själva navi systemet?

    sen är det jhu självklart ström vill gömma alla kablar osv måste jag använda en 12 stickpropp eller hur man ska säga eller kan jag modefiera kontakten o koppla den direkt på 12v?

    sen finns en 3.5 mm aux plugg som är tänkt för att koppla in på audio in på g 500 boxen där undrar jag kan jag dra den direkt till min huvudenhets aux in?

    går det på nått sett o får bild från navi skrämen till min pioneer dvd huvudenhet? verkar inte så när jag vrider o vänder på den men jag hoppas jag har fel o nån vet bättre än mig.

    bild från pioneer dvdn till navi skärmen blir nog inga problem.


    hoppas nån har lite mer koll än jag tacksam för svar
    //
    Samuel

  • #2
    Re: Frågor om Pioneer F500BT

    Upptäckte den här delen av forumet först nu, har du fått ordning på något?
    Jag har en AVIC-F500BT själv men som används standalone i tjänstebilen mest men jag tänkte fixa familjebilen så den går att använda där med på semestern typ.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Frågor om Pioneer F500BT

      jo hej har börjat få lite hum om instalationen verkar inte behöva boxen har inte satt in den än då jag försöker hitta ett fäste som ska fungera vill sätta fast den i fläkt gallrern men då vet jag inte om den blir ivägen för skärmen på huvudenheten måste ta mig tid o mäta det nån dag..

      sen är tankarna o dra kablarna i luftkanalen vilket verkar bli ett rätt stort projekt men de kan gå hehe...

      synnd dock att det verkar som att man inte kan få bild från gpsn... till verkar inte va nå problem.

      vet du vad de ska va för sd kort till?

      Comment


      • #4
        Re: Frågor om Pioneer F500BT

        Jag har några 2Gb som jag använde till uppdateringarna. Det är inte dumt att regga sig på pioneer.se för då får man mail när det kommer nya mjukvaruuppdateringar.

        Jag har ett fäste från www.brodit.se som jag använder i min 9-5:a, fästet består av två delar. En som passar i Saaben (Spykern ) och en som passar på navens fästplatta.
        Sök på pioneer på sidan så hittar du fästplattan, det är enda träffen.

        Vad är det för bil du skall ha den i?
        Jag har just nu en Toyota Avensis -10 som tjänstebil och med sugkoppsfästet i vindrutan når jag knappt naven
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Frågor om Pioneer F500BT

          jag har en audi a4 -98 fästet finns vet bara inte om gpsen hammnar för långt ner då jag har en pioneer avh 5900dvd som huvudenhet. är rädd skämsrns går omlått vill se båda så att säga..

          ok jag tänkte mest på det finns jhu 100 olika storleksr mådte man ta med sig maskinen till äffarn för o få ett som passar?

          Comment


          • #6
            Re: Frågor om Pioneer F500BT

            har en sån här maskin också, och undrar om det finns något färste så man kan montera den i ett dubbeldin fack i lastbilen. skulle passa jäkligt bra där nämligen

            ///Danne
            fd BMW-Danne

            Comment


            • #7
              Re: Frågor om Pioneer F500BT

              Det fanns inte under min tid hos Pioneer iaf, finns det inget fäste från www.brodit.se som passar i din lastbil Danne?
              Vis vobiscum sit!

              Comment


              • #8
                Re: Frågor om Pioneer F500BT

                jag skulle gärna haft den infälld bredvid min dubbeldin DVD/skärm. skulle sett väldigt snyggt ut. får väl försöka bygga ihop nåt själv annars
                fd BMW-Danne

                Comment

                Working...
                X