Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

    I mitt system så kör jag enbart Aux in på min bitten där en blåtandsadapter går in. För att slippa dist så har jag full volym minus två klick på min Iphone 6

    Om jag då med musik justerar Level in på bitten tils dom oranga dioderna slutar blinka så hamnar jag nästan på minimum (2).

    Om jag däremot höjer så får jag inte direkt fast sken på dom utan mer att dom blinkar i toppar oavsett hur mycket jag höjer över typ 2,5.

    Man hör ju att volymen påverkas och att det blir mer stuns i systemet men även med dist på köpet.

    Känns det "normalt" at ligga så lågt på level in?

    Sen undrar jag med över reläklicket i processorn när jag stäger av DRC:n då hör man ett mekaniskt klick som jag får 5minuspoäng för på tävlingarna.

    Hur fan löser man det? fyller upp processorn med betong?
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

    Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

  • #2
    Re: Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

    Att du får avdrag på mekaniskt ljud låter märkligt, hörs det inte i högtalarna så tycker jag det är felaktigt.

    Jag hade för ett antal år sedan en kondensatorbank från PG med reläklick, då fick jag inga avdrag iallafall.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

      Originally posted by Nonne View Post
      Att du får avdrag på mekaniskt ljud låter märkligt, hörs det inte i högtalarna så tycker jag det är felaktigt.

      Jag hade för ett antal år sedan en kondensatorbank från PG med reläklick, då fick jag inga avdrag iallafall.
      Ja det är liksom lite svårt att göra något åt. vill gärna inte öppna boxen och sätta butyl på själva kretsen.

      Det är inte en enskild domare heller.

      Får väl bygga om och montera den under allt och ha en dämpad låda till.

      Fick också poäng på grundbrus som visade sig vara reläet till AC:n. Upptäckte det när jag kopplade ur allt och man hör surret från instrumentbrädan. Men det är väl bara ett ärligt misstag och jag bryr mig inte så mycket om det.
      Mini Cooper goes Pioneer
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
      Volvo V50
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

      Sponsorer som håller mig flytande:
      Pioneer, Stinger

      Comment


      • #4
        Re: Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

        Jag har också råkat ut för felbedömning då det gäller störningar, det tråkiga är ju om man missar en placering pga detta .... som jag gjorde.

        Kommer ihåg Lars K fixade så de som tävlade med P99 slapp avdrag på tjutande front, vet också att det var stora diskusitioner då spelarna fick digitala volymvippor som knäppte vid volymjustering.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Funderingar runt nivå IN på Audison bitten

          Jag har ett motormuller och ett vindbrus när jag lyssnar på min stereo... ett garanterat avdrag
          Jonas, Umeå

          Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
          Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

          Comment

          Working...
          X