Announcement

Collapse
No announcement yet.

SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI


    Boka in 31:e Augusti i Sveriges Huvudstad och Arlanda Bilfestival.


    EMMA SQ och TopDog.
    Startavgift 300sek
    FETA KONTANTA PRISPENGAR I ALLA KLASSER
    Det kommer även att finnas ett godisbord för deltagare och besökare så man kan få något roligt med sig hem även om man inte vinner :-)

    INFO:
    Summer Slam kommer att arrangeras tillsammans med Auto Motor Sport och Arlanda Bilfestival...Sportbilens Nationaldag...

    Arlanda Bilfestival Hemsida

    Auto motor & sports Arlanda Bilfestival är en kombination av klassisk bilträff där bilklubbar presenterar sina finaste ekipage och en traditionell bilutställning med nya bilar till försäljning.

    För att krydda anrättningen lite extra blir det en stor bilparad, anordnad av respektive bilklubb, för att man inte bara ska se - utan också höra sportbilarna.

    Provkörning av utvalda nybilar, som alltså är till salu, eftersom känslan för din nästa bil blir bättre när du får köra själv. Du väljer själv om du vill provköra på landsväg eller bana.

    Dessutom måste du ta chansen att åka med någon av våra extrema sportbilar i högfartstempo. För vi menar allvar när vi skriver att du på Arlanda bilfestival ska få uppleva sportbilar med alla dina sinnen!

    Märkesklubbarna som kommer är bland andra BMW, Maserati, Camaro, Corvette, De Tomaso, Jaguar, Lotus, Mercedes, Mazda Miata, Porsche, Subaru, Mustang och Ferrari, som självklart kommer att bidra med sina pärlor.
    För att få en känsla av hur det kommer att se ut den 31 augusti samlade vi några sportbilar för fotografering samt för att testa en av övningsbanorna på Arlanda Test Track. Det var en härlig mix, bland annat Porsche (911 Turbo, GT3r även i RS utförande, Panamera och Boxster), Ferrari (430 Scuderia, 360 Challange Stradale, California och en 599 GTO), Lamborghini Gallardo, Aston Martin Vantage, Corvette Z06, BMW M3, Alfa Romeo 157, Mercedes AMG och fler därtill…
    Och detta är ändå bara ett axblock av det som kommer att finnas på själva Arlanda Bilfestival!

    Tack även till Jens Germundsjö som la grunden till att vi är på plats...


    EMMA SQ erbjuder tre tävlingsklasser.
    Advanced och Master bedöms av 2-3 ljuddomare och ett genomsnittsresultat av dessa resultat läggs till installationspoängen.
    Ljuddommare kommer att presenteras på tävlingsdagen men vår förhoppning är att det även finns internationella domare på plats.

    Klasser: (först till kvarn när anmälan öppnar)
    EMMA SQ Advanced - 8 platser
    EMMA SQ Master - 8 platser
    EMMA SQ Rookie - Anmälan på plats, gratis startavgift

    TopDog är ett helt nytt tävlingsformat utvecklat av Wayne Harris och dBDragracing Association.
    TopDog är en vidareutveckling av det fantastiskt populära BassRace där man tagit SPL tävlingar till en ny nivå där pris på anläggningen inte längre är relaterat till om man kan vinna eller inte.

    Deltagarna möts öga mot öga och den som efter 30sekunder är närmast sitt målresultat går vidare till nästa omgång där en ny deltagare rullas in.
    Just målresultatet är något nytt för TopDog då detta tävlingsformat saknar kval.
    Istället väljer du själv under de första 10 sekunderna vilken nivå du vill lägga dig på, 129,9dB - 139,9dB & 149,9dB finns att välja på och det resultat närmast dig efter 10 sek blir DITT målresultat, oavsett vad din motståndare spelar.

    Nytt är också att det inte blir några oavgjorda rundor i TopDog utan om deltagarna delar på resultatet så förlängs rundan med 10sekunder åt gången tills det går att skilja dem åt.

    Vinnaren är den deltagaren som efter att alla varit framme minst 2-3 ggr och tävlat har den högsta sammanlagda poängen, och även här spelar det ingen roll hur högt man spelar...bara att man varit närmare sitt målresulat fler gånger än sina konkurrenter... :-)

    Regelverket, som nästan är obefintligt, hittar ni på:
    http://www.termpro.com/dbdrag/rules/...D=4&Section=99
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

  • #2
    Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

    Kul att man får spela vilken musik man vill och med öppna dörrar dessutom. Det hade spårat ur med Spice girls, E-type och Eddie meduza om vi härifrån kom upp

    Ni får ha det så kul i Stekholm
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

      Originally posted by Kulan View Post
      Det hade spårat ur med Spice girls, E-type och Eddie meduza om vi härifrån kom upp

      Ni får ha det så kul i Stekholm
      Absolut inte, tror det blir lite hästjazz på plats.

      Kom nu stekarn! (beemer)

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #4
        Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

        Kommer det att finnas extra plats för bilar som eventuellt vill ställa ut bilen,fast den inte är riktigt klar för tävling?

        Läste i länken att respektive klubb,får fler än 25 platser,men att dom får stå på den vanliga perkeringen.Och att man inte behövde komma lika tidigt som dom tävlande utställarna.Det var därför jag tänkte att möjligheten kanske finns.

        Comment


        • #5
          Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

          ^^ Tänkte det jag med. Jag kommer att komma dit men kommer inte tävla då jag inte vet om allt väljer att fungera just den dagen. Men hade ju varit kul att kunna visa bilen ändå.

          Comment


          • #6
            Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

            Anmälan till Summer Slam görs på

            http://blogg.carsnaudio.com/archives/1944

            ALLA bilar som vill in på området måste anmäla sig, men vi kan inte garantera plats för icke tävlande förrens på Torsdag (men som det ser ut nu är det inga problem med plats)

            Information för deltagare skickas ut på torsdag.

            Om jag skall vara ärlig så är deltagarantalet i TD katastrofalt i mina ögon.
            Så kanske är det så att formatet inte lockar deltagare. ��
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #7
              Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

              Intresse finns nog. Tror dock mer på att erbjuda det i samband med en "vanlig" deltävling tillsammans med dBdrag, så att man kan få in kvalpoäng osv. Sedan är det SM snart så jag kan tänka mig att folk är hemma i garaget nu och river å fixar om för att nå högre resultat.

              Personligen så är det lite för långt att åka för mig samt att jag ska hålla i en fri dBmätning på Sommarlandsträffen samma dag. Där kommer det vara drag.

              https://www.facebook.com/events/161441427352276/
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                Hur ser det ut med platser i SQ Advanced? Jag kan gärna anmäla mig som stöd om det är få deltagare bara för att få fler bilar. Men Vill ju inte ta sista platsen om det är flera andra mer förberedda som vill tävla.

                Comment


                • #9
                  Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                  Det finns platser i Advansed Oloof.

                  Och detta event ger lika många kvalpoäng till SM i dBDrag och SQ som alla andra som arrangeras. Antal tävlingar räknas och inte kvalpoäng.

                  Sen blir det tight att köra dBDrag, BassRace & TopDog med bara ett mättorn.
                  Och vi ville erbjuda detta separat för att ge möjlighet att prova.

                  Det är dessutom en 3X med certifierade resultat.
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                    Hoppas folk tar sig i kragen o åker o tävlar nu.
                    Hade själv gjort de om de inte var andra saker som måste föras samtidigt.
                    Kloning borde man nog titta mer på skulle vara bra
                    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                    sigpic
                    Tack till Ljudia AB

                    Comment


                    • #11
                      Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                      Originally posted by klåp View Post
                      Koning borde man nog titta mer på skulle vara bra
                      Fixade din post lite
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                        Då var man anmäld, hoppas bara att ena slutsteget väljer att fungerar just då!

                        Comment


                        • #13
                          Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                          Vilka kommer dit imorrn,med sina bilar.

                          Vädret ser lite osäkert ut,hoppas på uppehåll.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                            Min bil kommer vara där och Pierre senat den gärna, kan själv inte vara på plats men kommer som besökare en kort stund med barnen
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • #15
                              Re: SEASTREAM SUMMER SLAM - 31 AUGUSTI

                              Jag kommer också! Med en kompis från trakten.
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment

                              Working...
                              X