Announcement

Collapse
No announcement yet.

ELMIA 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ELMIA 2015

    Hej på er!

    Saknade en tråd om detta evenemang. Med mindre än en månad bort så är man lite nyfiken på hur många som tänkt delta.

    Jag är inbokad på sin första SQ tävling någonsin. Sist jag ställde ut på ELMIA var nog 16-17 år sedan med en militärgrön Baja Bug, nu blir det Master OEM med en Tesla.... Kontraster?

    Har anmält mig till tävling Fredag-Lördag. Åker upp från Göteborg Torsdag eftermiddag. Vilka planerar att köra samma deltävling? Hitta på ngt på Fredag kväll?
    Eftersom man har elbil så är man alltid nyfiken på vilka laddmöjligheter som finns under tävlingarna. 1-fas, 3-fas? Förlängningskabel nödvändigt?

    Väl mött!

    /Mattias

  • #2
    Re: ELMIA 2015

    Mors.

    Lär ta mig dit.
    SQ Rookie UNL, och/eller Bassrace är väl det som är intressant.
    Oklart om det är fredag eller Lördag som är ankomst (har lite dålig pejl på när allt sker). En diskussion att samordna är vart man ska bo..

    Förläningskabel är ett måste, Gärna en sladdvinda eller två för att vara på säkra sidan.
    / Surk

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: ELMIA 2015

      Sladdvinda x 2 - ✅

      Jag bokade Elite Stora Hotellet. Fanns inte jättemycket att välja på, men detta ligger hyfsat nära iaf.

      Comment


      • #4
        Re: ELMIA 2015

        Tvivlar starkt på att min bil kommer vara tävlingsduglig för SQ tills dess, men inte helt omöjligt att jag ställer upp i Bassrace/TopDog på fredagen. Jag kommer då vara där både fredag och lördag.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: ELMIA 2015

          Jag tänkte köra SQ rookie UNL. fre-lör men åker tidigt på fredagen och när jag kikade på hotell igår så var utbudet rätt snålt så här nära eventet, men det blev något centralt hoppas det blir fler i rookie klassen i år, förra året var det bara 2st i unlimited. Ses där!

          Comment


          • #6
            Re: ELMIA 2015

            Originally posted by Namenlos View Post
            Jag tänkte köra SQ rookie UNL. fre-lör men åker tidigt på fredagen och när jag kikade på hotell igår så var utbudet rätt snålt så här nära eventet, men det blev något centralt hoppas det blir fler i rookie klassen i år, förra året var det bara 2st i unlimited. Ses där!

            Haha! Ja jag får lite onda aningar när man ser till intresset här. Kanske blir man ensam i OEM klassen...
            Synd att det inte blev Torsdag för dig, då kunde vi kört samtidigt kanske.

            Comment


            • #7
              Re: ELMIA 2015

              Om ni kan, ta gärna blider på bilstereo installationer .Och lägg dom här.

              Comment

              Working...
              X