Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla in slutsteg

    Hej! Har inte riktigt koll på Hur jag ska koppla in ett slutsteg. Det är ett fyrkanals och jag vet redan hur jag kopplar in ström och jordar slutsteget. Min fråga är hur koppar jag in subwoofer och högtalarna? Har två i fram dörrarna och två i bak dörrarna. Finns bara en sladd från stereon med sub. Skickar med en bild på sladdarna. Tacksam för svar.
    Attached Files

  • #2
    Re: Koppla in slutsteg

    Originally posted by Andenanden
    Hej! Har inte riktigt koll på Hur jag ska koppla in ett slutsteg. Det är ett fyrkanals och jag vet redan hur jag kopplar in ström och jordar slutsteget. Min fråga är hur koppar jag in subwoofer och högtalarna? Har två i fram dörrarna och två i bak dörrarna. Finns bara en sladd från stereon med sub. Skickar med en bild på sladdarna. Tacksam för svar.
    Det är inte så konstigt att finns bara en sub out, det är mono kanal.
    Vissa slutstegarna tar signal bara fran en rca kontakt i mono mode, och flesta kräver signal från bada 2 kontakter, i så fall ska du behöver koppla genom Y splitter.
    (Sorry för dålig svenska, jag lära sig )

    Comment


    • #3
      Re: Koppla in slutsteg

      Originally posted by krisman View Post
      Det är inte så konstigt att finns bara en sub out, det är mono kanal.
      Vissa slutstegarna tar signal bara fran en rca kontakt i mono mode, och flesta kräver signal från bada 2 kontakter, i så fall ska du behöver koppla genom Y splitter.
      (Sorry för dålig svenska, jag lära sig )
      Du ska inte be om ursäkt Krisman, det är skitbra att du tränar med att skriva på svenska och inte engelska .... fortsätt så
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Koppla in slutsteg

        Originally posted by Nonne View Post
        Du ska inte be om ursäkt Krisman, det är skitbra att du tränar med att skriva på svenska och inte engelska .... fortsätt så
        Tack för motivering Nonne

        Comment


        • #5
          Re: Koppla in slutsteg

          Då ska vi se ......

          Den översta kontakten har du inte med i kopplingsschemat, i den borde det finnas anslutningar för högtalare?

          När du kopplar in ditt steg så använder du kontakter 7-8 för front, dessa kopplas till kanal 1-2 (A-B) eller vad dom nu är döpta till.

          Subben ska få signal från RCA kontakt No.6
          Det bästa är som Krisman säger .... skaffa en Y-split så du får signal i båda ingångarna på förstärkaren 3-4 (C-D) eller vad dom nu är döpta till.
          Bryggkoppla på högtalarterminalen till subben, alltså + på kanal 3 och minus på kanal 4.
          Du måste kontrollera så du kopplar rätt i fas!

          Sen dina bakre högtalare driver du med den inbyggda effekten i stereon.
          Kollar du på huvudkablaget så bör det vara grön + lila kablar, den svartmarkerade är minus!

          Enligt din bifogade bild så ser det ut som en billigare kinamaskin, endast 1st sub utgång talar också för detta!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X