Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMMA SQ skivan 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA SQ skivan 2012

    Ett första smakprov på EMMAS nya SQ skiva finns nu att lyssna på.

    Spåret är ganska komplett, och stora delar av bedömningarna kan göras med detta enda spår.
    Till detta kommer det ytterligare 6 spår för kompletterande bedömningar.

    Spåret är producerat i Sverige då Alex som gjort de tidigare skivorna inte kunde lyfta kvalitén till denna nivå.

    Detta får nog fler att förstå vilken stor inverkan vi svenskar har på Europas SQ scen.

    Att vi valt just spotify som platform för denna teaser tycker jag är bra då vi kommer nå ut till betydligt fler användare och att EMMA dessutom tecknat ett samarbetsavtal med just spotify som en av de största sponsorerna 2012.

    Lyssna och njut.

    http://open.spotify.com/track/7ATiNCeNBKT8HyZQTh7UjQ
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

  • #2
    Re: EMMA SQ skivan 2012

    Haha underbart! Länge sen man lyssnade på dom nu.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: EMMA SQ skivan 2012

      Jag ser stora problem med detta spår. För det första kan alla Norska tävlande få mindervärdeskomplex eftersom Gunde totalt regerade. För det andra kan Gundemans röst trigga fram olika känslor i Tyskar vilket med facit i hand resulterade i minst ett världskrig, kanske två.





      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #4
        Re: EMMA SQ skivan 2012

        Jaha nu måste jag återinstallera denna styggelse....

        Hur vore det med nerladdningsbara waw-filer?
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: EMMA SQ skivan 2012

          Hur kan du kalla spotify för styggelse !?!?

          Förövrigt, där snackar vi testspår!
          Niklas Bengtsson

          LjudiBil.Com

          Comment


          • #6
            Re: EMMA SQ skivan 2012

            Originally posted by Kofoten View Post
            Hur kan du kalla spotify för styggelse !?!?

            Förövrigt, där snackar vi testspår!
            För att det är fort. komprimerat matrial?
            Duger la för slölyssning men jag föredrar att välja vilket program jag vill spela upp matrial i.
            Jag ogillar låsta lösningar
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: EMMA SQ skivan 2012

              Originally posted by Lonefox View Post
              För att det är fort. komprimerat matrial?
              Duger la för slölyssning men jag föredrar att välja vilket program jag vill spela upp matrial i.
              Jag ogillar låsta lösningar

              Ja det är skit med låsta lösningar, bilar, telefoner, datorer och till och med ytterdörren hem är låst.....
              Synd att all stereo är urplockat men ska absolut lyssna på hemmastereon
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #8
                Re: EMMA SQ skivan 2012

                Kompletterar med ett extraspår som kan användas för komppleterande bedömning och som finns på tuben

                http://www.youtube.com/watch?v=iX8jMTfQq_8
                /tycker Erik.

                Comment


                • #9
                  Re: EMMA SQ skivan 2012

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  För att det är fort. komprimerat matrial?
                  Duger la för slölyssning men jag föredrar att välja vilket program jag vill spela upp matrial i.
                  Jag ogillar låsta lösningar
                  Är du inte öronbarn?

                  Med så slipad hörsel att du dissar 320kbps skulle du ju anmält dig som huvuddomare och tränat upp Svenska domare till att ensamma fixa europafinalerna.
                  Fan, jag skulle ju med vilja kunna dissa Spotify, och ha på fötterna samtidigt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EMMA SQ skivan 2012

                    Hahahahaha..
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #11
                      Re: EMMA SQ skivan 2012

                      Originally posted by Nosj View Post
                      Är du inte öronbarn?

                      Med så slipad hörsel att du dissar 320kbps skulle du ju anmält dig som huvuddomare och tränat upp Svenska domare till att ensamma fixa europafinalerna.
                      Fan, jag skulle ju med vilja kunna dissa Spotify, och ha på fötterna samtidigt.
                      Alltså, visst, Lonefoxen har kanske inte Sveriges bästa öron, eller så hade han redan varit etablerad, så är det ju. Men det har inget med saken att göra här.

                      Sen är jag också mycket för Spotify, för det ger en sån tillgång till musik man annars aldrig hade upptäckt.

                      Men vi måste skilja på äpplen och päron.
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: EMMA SQ skivan 2012

                        Originally posted by Nosj View Post
                        Är du inte öronbarn?

                        Med så slipad hörsel att du dissar 320kbps skulle du ju anmält dig som huvuddomare och tränat upp Svenska domare till att ensamma fixa europafinalerna.
                        Fan, jag skulle ju med vilja kunna dissa Spotify, och ha på fötterna samtidigt.
                        Har problem med röstområden, speciellt då det är mkt sorl och ljud i bakrunden (vilket jag även påpekat tidigare). Men jag är VÄLDIGT känslig för de övre registren. Och det är DÄR komprimerat matrial har sina stora brister....och det är väldigt störande att höra hur diskant blir svajig, oprecis och tappar dynamik när det komprimerats konstra icke komprimerat.

                        Hade du ngt mer personligt att försöka med?
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: EMMA SQ skivan 2012

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Har problem med röstområden, speciellt då det är mkt sorl och ljud i bakrunden (vilket jag även påpekat tidigare). Men jag är VÄLDIGT känslig för de övre registren. Och det är DÄR komprimerat matrial har sina stora brister....och det är väldigt störande att höra hur diskant blir svajig, oprecis och tappar dynamik när det komprimerats konstra icke komprimerat.

                          Hade du ngt mer personligt att försöka med?
                          Personligt?
                          Det var inte menat som något påhopp (men du är ju öronbarn?). Ber om ursäkt om du tog det så.
                          Mer ett konstaterande att du måste trotts allt ha en grym hörsel.
                          Nästan i klass med hundar kanske.

                          Jag har väl en mer än hyfsad hörsel, men stör mig inte alls på Spotifys tillkortakommanden.
                          Har anläggning för ett par hundra tusen, och inte ens där stör jag mig väldigt.
                          Jag skulle till och med köra en "Pepsi-challenge" med dig, din anläggning och Spotify.

                          Jag skulle bli mycket imponerad om du spikade, låt säga, tio av tio.

                          Comment


                          • #14
                            Re: EMMA SQ skivan 2012

                            Originally posted by Nosj View Post
                            Personligt?
                            Det var inte menat som något påhopp (men du är ju öronbarn?). Ber om ursäkt om du tog det så.
                            Mer ett konstaterande att du måste trotts allt ha en grym hörsel.
                            Nästan i klass med hundar kanske.

                            Jag har väl en mer än hyfsad hörsel, men stör mig inte alls på Spotifys tillkortakommanden.
                            Har anläggning för ett par hundra tusen, och inte ens där stör jag mig väldigt.
                            Jag skulle till och med köra en "Pepsi-challenge" med dig, din anläggning och Spotify.

                            Jag skulle bli mycket imponerad om du spikade, låt säga, tio av tio.
                            10 av 10

                            Jag säger 7 av 10 duger.
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #15
                              Re: EMMA SQ skivan 2012

                              http://www.youtube.com/watch?v=9Jw3R...1&feature=plcp

                              Låten för att avgöra finalen 2012!

                              Comment

                              Working...
                              X