Announcement

Collapse
No announcement yet.

Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget! :)

    Ja, lika bra man startar en tråd då. Byggt lite ljud tidigare men då var det spela högt som gällde, nu har jag blivit lockad av mina kära vänner Weine och Badis att bygga SQ då

    Bilen jag kommer bygga i är min bruksbil, en Audi A6 2,4 -98 sedan.
    framsystemet kommer bytas ut senare då jag hittar nå mer 3vligt men lika bra att börja med de grejer man har.

    Hu: alpine 9887r

    Framsystem: Mac audio Pro olympic 6,5" dubbla 6,5" och enkel diskant i varje dörr. Kommer dels aktivt.

    Rearsub: DLS rw10i

    Frontsub kommer senare :-)

    Steg till framsystem och Sub: Genesis 5channel

    Bas bak och steg kommer senare då jag använder skuffen flitigt så behövs den, men ska det in bas bak kommer jag antingen köra på Alpine swr1224 eller DLS rw12i och helst ett Genesis Dual Mono eller ett Genesis 4ch.



    Bilen är nu tömd iallafall på allt som har med stereo att göra så nu är det bara att börja bygga för mig då


    Kom gärna med tips och positiv kritik så jag vet att det blir bra. Badis och Emil.s kommer hjälpa mig endel så det kommer säkert bli bra "barra he vål måle"
    ja, jag lider av en sjukdom !

  • #2
    Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

    Kul att vi tillslut hat fått över dig på "rätt sida"

    Blir spännande att se hur vi ska göra med frontsuben men känns som att de löser sig!
    Saab 9-3 SQ style

    Comment


    • #3
      Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

      Jupp, känns rätt ! än så länge
      ska bara få iordning på allt Frontsuben är jue egentligen det som är mest tidskrävande innan man fått den stum å smutt !










      kanske ngt i dom stilerna??? gillar inte riktigt ngn av dom lösningarna men får vell komprimissa å försöka ! vill då kunna använda handsfacket iaf å det verkar jue inte vara problem iaf
      ja, jag lider av en sjukdom !

      Comment


      • #4
        Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!




        dålig bild men så kommer dörrarna att bli Tack Badis för hjälpen idag
        ja, jag lider av en sjukdom !

        Comment


        • #5
          Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

          Har även dragit in en ny 50mm2 kabel som ska till ett strömblock. Behöver inte det nu egentligen men alltid bra att ha då det förmodligen kommer kommer fler slutsteg och eventuellt en ljudprocessor
          ja, jag lider av en sjukdom !

          Comment


          • #6
            Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!





            så då ser man lite bättre hur det kommer skin ut
            ja, jag lider av en sjukdom !

            Comment


            • #7
              Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

              Grymt snyggt med frontsuben! Vad har du klätt den med? Riktigt snyggt och skulle gärna fixa lite paneler med den

              Comment


              • #8
                Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

                Inte min , tyvärr :-) hitta bilder på lösningar hur jag ska kunna göra bara :-) men det är mocka tror jag
                ja, jag lider av en sjukdom !

                Comment


                • #9
                  Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

                  Då har dörren fått ett laget plast! Ngra varv till sen på med glasfiber från insida fick jag tips så att det inte blir så mkt slipning
                  ja, jag lider av en sjukdom !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Albins Audi a6 - nybörjare bygge å låg budget!

                    jahapp, då har man börjat plastat och fått på sex lager glasfiber, men nu märkte jag en dum idiotsakt jag lyckats med ! Glömde rengöra dörren från silicone/vinylglans innan jag plasta på så all plast runt dörrsidan i nederkant har släppt!

                    Ngn som har tips på hur man ska göra då?? borra hål å popnita å spackla över??
                    ja, jag lider av en sjukdom !

                    Comment

                    Working...
                    X