Announcement

Collapse
No announcement yet.

Infinitys banddiskanter Kappa Emit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

    Som övertexten säger köpes Infinitys banddiskanter Kappa Emit eller om ni vill byta mot en bas eller steg eller etc etc
    eller om det finns någon annat märke som är bra på banddiskant.
    kom med förslag hittar ej band diskanter någonstans för bil ljud??

  • #2
    Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

    Kolla in banden på www.amega.se

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Byte?

      Tec har väl? hertz har iaf sony har jag själv men det är nog svårare än att hitta kappa:s
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

      Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

      Comment


      • #4
        Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

        Hehe 11000kr för amega ribbon mums men för dyrt för mig bör finnas billigare va???

        Comment


        • #5
          Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

          http://n-core.se/index.php?page=shop...mart&Itemid=26

          Comment


          • #6
            Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

            Tackar för snabba svar hadde hoppats på någon som har beggade förståss men 2200kr va ju billigare än 11000 någon som lysnat på Tec ls planar banddiskanter ??

            Comment


            • #7
              Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

              Originally posted by Peter View Post
              Tackar för snabba svar hadde hoppats på någon som har beggade förståss men 2200kr va ju billigare än 11000 någon som lysnat på Tec ls planar banddiskanter ??
              Jag har lyssnat på den i jonasH:s gamlabil, ev så hade Robsarve den diskanten oxå i sin. Mycket trevlig diskant, varm och go. Men den tar ju upp lite plats, men den behöver ingen "låda/kammare" att spela i, den kan spelas helt öppen.
              MVH F.Trybom

              Comment


              • #8
                Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                Originally posted by Peter View Post
                Tackar för snabba svar hadde hoppats på någon som har beggade förståss men 2200kr va ju billigare än 11000 någon som lysnat på Tec ls planar banddiskanter ??
                Från 5kHz och uppåt är TECs extremt svårslagna.

                mvh Jonas
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #9
                  Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                  LS Plan är rätt mycket bättre än en Kappa EMIT. En orsak till att du inte hittar några EMIT är att de var rätt sköra pjäser och inte har gjorts på tio år.

                  Upplösningsmässigt finns det tre-fyra bildiskanter som jag lyssnat på som klår den (Seas RT27F, Morel supremo, Scan-speak Illuminator 1") men de erbjuder inte lystern som en bandare ger, så det blir LS Plan i mina bilar framöver med.

                  Att Amegas är rätt mycket dyrare är inte märkligt då det är en äkta bandiskant med transförmator. Emit och LS Plan är båda av typen magnetostater. (Metallfilm i magnetgap). Skall bli intressant att lyssna på
                  Last edited by Robsarve; October 21, 2009, 14:05.
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                    hur låter Scan-speak Illuminator 1 är den bra. har hitta en som har.är det något att köpa för 2000kr ????nya

                    Comment


                    • #11
                      Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                      tec ls plan vart kan man köpa dem ?såg på en dansk firma 760kr finns det ingen i stockholm som har dem?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        LS Plan är rätt mycket bättre än en Kappa EMIT. En orsak till att du inte hittar några EMIT är att de var rätt sköra pjäser och inte har gjorts på tio år.

                        Upplösningsmässigt finns det tre-fyra bildiskanter som jag lyssnat på som klår den (Seas RT27F, Morel supremo, Scan-speak Illuminator 1") men de erbjuder inte lystern som en bandare ger, så det blir LS Plan i mina bilar framöver med.

                        Att Amegas är rätt mycket dyrare är inte märkligt då det är en äkta bandiskant med transförmator. Emit och LS Plan är båda av typen magnetostater. (Metallfilm i magnetgap). Skall bli intressant att lyssna på

                        Banddiskanter kan vara av släta band med.. Amegas är väl ändå RIBBONS

                        Och vad jag vet så är även ribbons med metallfilm i ett magnetgapp.. *titta på sina hemma högtalare*

                        11000 för ett par bilribbons? jisses vad otroligt många pengar kontra tillverkningskostnad..
                        Last edited by Svetsare; October 21, 2009, 20:31.
                        Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                          någon som vet vart man kan åka och lysna på tec ls plan diskanter i stockholm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                            Originally posted by Peter View Post
                            någon som vet vart man kan åka och lysna på tec ls plan diskanter i stockholm
                            Då vi håller på att sälja ut lagret (och har ett par LS Plan kvar) så är nog dessvärre möjligheterna små att hitta nån att lyssna hos.

                            De finns ej i butik.

                            Sen vill jag tillägga att "banddiskant" egentligen är ett samlingsbegrepp. LS Planar från TEC är en MAGNETOSTAT. Om vi nu skall använda rätt terminologi.

                            Bra som fasen låter dem oavsett
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #15
                              Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                              har ni ett par kvar vad kostar dom och vem ringer jag för att kolla på dem etc etc
                              vart är lagret pm mig eller skriv här så jag inte missar dem :-)

                              Comment

                              Working...
                              X