Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byte huvudenhet Passat 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byte huvudenhet Passat 2010

    Hej!
    Jag har en Volkswagen Passat 2010 med RCD-510 installerad från fabrik.
    Det jag mest saknar är att kunna koppla in min iPhone utan att behöva använda mig utav AUX-ingång-till-hörlursuttag. Det är helt värdelöst enligt min mening.
    Nu vill jag byta huvudenhet men vill helst ha ett känt märke (helst Kenwood) och inte "Nakaschinhakavara" och allt vad dom heter som finns att tillgå på importmarknaden.
    Jag har parkeringssensorer monterade runt hela bilen kan man säga och har MFD-display samt rattstyrning.
    Nu vet jag inte hur det blir om jag byter huvudenhet mot en Kenwood för 4-5000kr t.ex.
    Kommer jag ha ljudsignalerna kvar från parkeringssensorerna? För jag behöver inte se i displayen ifall jag är nära någonting, huvudsaken är att det piper isåfall.
    Det enda jag skulle sakna då är ju egentligen rattstyrning och det verkar det finnas att köpa till de flesta av Kenwoods enheter.

    Är det någon som gjort detta byte och kan rekommendera mig någon maskin?
    Något mer jag bör tänka på?

    Helst inte över 5000kr men om det är en rejäl maskin så kanske jag kan tänka mig gå upp liiiite i budget.

  • #2
    Re: Byte huvudenhet Passat 2010

    "Nakaschinhakavara" blev i mina ögon en "Nakamichi". Det är en vettig spelare.
    Last edited by Wiechert; February 5, 2014, 22:54.
    Passat 3B: 151.9dB @42hz
    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
    SM 3'a Superstreet NW 2013
    Stoffe levererar baby

    Comment


    • #3
      Re: Byte huvudenhet Passat 2010

      ^+

      Håller fullt med!

      Comment


      • #4
        Re: Byte huvudenhet Passat 2010

        Det är dom säkert! Så har dom en dubbeldin för 5000kr som passar i min Passat?

        Comment


        • #5
          Re: Byte huvudenhet Passat 2010

          Anledningen till att jag skrev ett annat namn istället för Nakamichi är att det görs kopior hit och dit på flera spelare. Men jag vet inte om jag litar på kopior.
          Några fler idéer?

          Comment


          • #6
            Re: Byte huvudenhet Passat 2010

            Jag har även löst en VW Passat där en eftermarknadsenhet styr/visar det som originalenheten klarar grafiskt såsom parkeringssensor, fläthastighet, stolsvärme och även då stereons funktioner från ratten.
            Tyvärr får du nog lägga lite mer än du budgeterat, för bara CanBus kablaget kostar ca hälften av summan.

            Givetvis monterar jag helst en Alpine då jag vet att dessa fungerar, om Kenwood har något liknande lösning har jag ingen erfarenhet av.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Byte huvudenhet Passat 2010

              Alpine har också trevliga maskiner. Jag vet inte om jag tycker att parkerings-grafiken, stolsvärme eller fläkthastiget är så viktigt för mig att se i den displayen.
              Mer nyfiken på om jag sabbar parkeringshjälpen i överlag (om den blir helt tyst).
              Rattfunktionen skulle dock va kul att ha. Denna har Kenwood separat vad jag förstår...?

              Comment


              • #8
                Re: Byte huvudenhet Passat 2010

                Huvudenhet med allt du eftersöker utan att se det grafiskt kan du få för 5000:-

                Fast jag är lite skeptiskt att dina sensorer funkar då du tagit bort din orginalenhet!

                Infon är bara ett samtal bort
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Byte huvudenhet Passat 2010

                  Sensorerna funkar fast man bytt stereo... men kom just på att jag har ju interfacen inkopplad å då tjuter de iallafall 😉
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X