Announcement

Collapse
No announcement yet.

undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

    För att inte första frågan skulle bli för lång så kör jag en ny tråd med nästa fråga och nu om huvudenheten.

    Återigen – amerikanare som jag inte vill förstöra original looken, men ändå vara lite mer öppen för nytänkande än att bara sätta en enhet i handsfack eller under panelen.

    Min fråga är alltså hur man kan lyckas att fåtill det mest osynliga MEN lätthanterliga lösningen på huvudenhet.

    Helst hade jag haft stereon i bagaget också, kanske styrt med fjärrkontroll. Men så börjar jag fundera på att man kanske skulle haft en bärbar dator utan framsoffan som man bara drar fram och byter låtar, då kan man ju snacka om lätt att bläddra bland låtar osv.

    Ipod lösningar verkar ju vara modernt, finns ju endel hållare och skärmar osv man kan köpa.

    Eller om man bara satsa på att ha stereon i bagaget, en plugin-kabel vid framsätet och där plugga in en vanlig mp3spelare, då blir det ju diskret. Fast kanske svårt att styra ljuder då dock.

    Ja det var lite tankar jag bollat med, men vad säger ni experter som är insatta i denna värld?



    Tack på förhand

  • #2
    Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

    Går ju att köpa en rattfjärr och gömma den någonstans, sen kan man ha HU:n vart man vill i princip

    Eller kanske en touchscreen-enhet med flip-up skärm istället för askkoppen, men med askoppens ytterpanel monterad utanpå, så den blir osynlig när man matar in skärmen igen?

    (Dock är jag ingen expert!! :] )

    Comment


    • #3
      Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

      Vill du ha en separat volymkontroll kan du ju montera en sån efter din MP3 spelare.

      Gjorde en mustang -65 för något år sen med en Sony Ericsson som spelare.
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

        http://www.kjell.com/?item=98406&path=

        499;-
        Video: MPEG 1, 2, 4 (MPG, MPEG, AVI, DAT, VOB), DivX, DivX Ultra, XviD och DVD (kopiera över VideoTS-mappen). Musik: MP3 och WMA. Bilder: JPG.

        drivs på 12v!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #5
          Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

          fast detta med en enhet som kan spela allt är ju i sig inget svårt att finna, och fjärrkontroller erbjuder de flesta

          MEN... jag skulle ju vilja ha lite koll på vad som spelas, tänk om fjärrkontrollerna kunde haft en bra display som visade låtarna, det hade ju varit klockrent, hehe

          Comment


          • #6
            Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

            Undangömd HU och sen är det ju bara att köra en MP3 på auxingången

            Comment


            • #7
              Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

              Ja jo, En mp3 och en fjärrkontroll kanske är det bästa för både ha diskret men koll...

              Fast finns det några nackdelar med detta som amatörjag inte tänker på, är det kass kvalite på auxingången osv osv..

              Comment


              • #8
                Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                Vet ju inte hur mycket du är beredd på att lägga på detta i tid men såg en gång minns tyvärr inte var, en som lödde kablar mellan HU och frontpanelen kanske en remsa på 1-1,5m lång och sen placerade han undan HU undangömt på ett ställe och sen satte han panelen i solskyddet så när han vek upp solskyddet så såg man inte panelen och sen var det bara att vika ner det när han ville byta låt, höja volym etc. Kanske vore nåt?

                Comment


                • #9
                  Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                  Bara att köpa en liten skärm till! Finns 3.5" skärmar.
                  Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                    Finns ju viss Jimmy som har sin frontpanel installerad i ratten och sen spelare på det vanliga stället.

                    Comment


                    • #11
                      Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                      Vad e d för jänk? I min Buick-57 är det plats för en 69 fram och en 69 bak. Jag kör JL audios coax 69 monokopplat på ett stereo 100 och det pumpar på fullgott!
                      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                      Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                      Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                      Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                      Comment


                      • #12
                        Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                        buick 67 cab. har stora luftventiler i kickpanelerna och ingen hatthylla, så lite ont om klassiska ställen att montera på.


                        Förövrigt var det en intressant tanke att ha en lös liten display.

                        Comment


                        • #13
                          Re: undangömd stereo/huvudenhet? nytänk efterfrågas

                          Originally posted by diq View Post
                          Vad e d för jänk? I min Buick-57 är det plats för en 69 fram och en 69 bak. Jag kör JL audios coax 69 monokopplat på ett stereo 100 och det pumpar på fullgott!
                          Men Diq man kan ju inte ha 6-9r Hehe

                          Comment

                          Working...
                          X