Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3 Aero ´02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SAAB 9-3 Aero ´02

    Jaha, då var det dax för mig att starta en tråd om vårens byggprojekt. Delar av anläggningen kommer från ett bygge jag gjorde i min förra bil (en 900:a) som jag krockade med precis innan jag blev klar

    Kommer nog inte gå så fort då jag inte har något garage att vara i plus att bilen används dagligen, så det blir lite meck med att ha den körduglig hela tiden samtidigt som man bygger. Får väl hoppas man kan ställa upp i någong tävling i sommar när det blir klart



    Anläggningen kommer (ungefär) att se ut såhär:

    HU: Alpine 9855R
    Proc: Alpine PXH-H700 (+RUX)
    Diskant+Midbas: Audiotop ATW 16/2
    Mellanr: N-Core Trius
    Bas: Kicker CVR10
    Steg: Ground Zero GZHA5125X (plus ett steg till till midbasar fram som jag inte vet vad det blir än)


    En del bilder på grejer jag "återanvänder" kommer komma ifrån förra bygget.


    Lite bilder på det som hänt såhär långt då



    Dämpat taket och dörrsidorna klart och dörrarna snart klara
    Attached Files

  • #2
    Re: SAAB 9-3 Aero ´02

    Början av framsystemet då:

    Svarvade ringar i plast som satts fast på orginal högtalargaller och uppspacklat. De gjordes först till förra bilen, men har gjort om de lite nu. Väntar på vinylen jag beställt så jag kan klä dem.

    Lite öl och en burk glasfiberspackel så klarar man sig en kväll

    (Diskanten ska inte sitta som den gör på bilen då den bara ligger mot brädan)
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Re: SAAB 9-3 Aero ´02

      Snyggt!
      Är det 4"?. Jag har en 9-3 och behöver göra en liknande installation med ett par GZ 100SQ
      Last edited by Jens.L; April 20, 2012, 08:24.

      Comment


      • #4
        Re: SAAB 9-3 Aero ´02

        Trius är på 3,5"
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: SAAB 9-3 Aero ´02

          Va synd. Hade varit guld om jag fått till 4" på samma sätt. För jag vill inte bygga om instrumentbrädan.

          Comment


          • #6
            Re: SAAB 9-3 Aero ´02

            Kommer följas!!bra smak på öl med
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #7
              Re: SAAB 9-3 Aero ´02

              Originally posted by Jens.L View Post
              Snyggt!
              Är det 4"?. Jag har en 9-3 och behöver göra en liknande installation med ett par GZ 100SQ

              Hade ett par Audiotop 4" som jag försökte göra liknande med i förra bilen, men det var omöjligt att få någon vinkel på dem då (jag vill heller inte såga i instrumentpanelen) plus att Triusarna låter bättre Hade helst haft ännu lite mer vinkel på dem, men detta är max vad jag fått till. Det är JÄVLIGT taghit att få dit gallren som det är nu Tyvärr så har N-core lagt ner så de går ju inte få tag på längre.

              Comment


              • #8
                Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                Varför sätter du den inte under gallret i stället ?
                Med den lilla vinkeln du har nu så kommer du att få mera reflexer mot rutan då den kommer så nära.
                sigpicMS-SOUND
                Micke7406

                Comment


                • #9
                  Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                  Originally posted by Mikka View Post
                  Varför sätter du den inte under gallret i stället ?
                  Med den lilla vinkeln du har nu så kommer du att få mera reflexer mot rutan då den kommer så nära.
                  Det går ju testa det också sen. Byggde ju dessa till förra bilen så det kanske byggs om sen Är ju dock väldigt enkelt att få till fästanordningen på detta viset.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                    Kommer följas! Lite inspiration kan du säkert få från mitt gamla bygge i likadan bil: http://www.perfoatris.com/bilstereo

                    Också med Trius såklart:





                    (Såg även att mina gamla dörrbafflar är till salu igen här på forumet.)
                    // Gurra
                    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                    Comment


                    • #11
                      Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                      Originally posted by gurenius View Post
                      Kommer följas! Lite inspiration kan du säkert få från mitt gamla bygge i likadan bil: http://www.perfoatris.com/bilstereo

                      Också med Trius såklart:





                      (Såg även att mina gamla dörrbafflar är till salu igen här på forumet.)
                      Jo den sidan har jag sett för många år sen
                      Är det de du gjort i metall för 6,5" som finns till salu eller? jag har Gjort egna i MDF istället. Kommer komma bilder på det såsmåning om

                      Comment


                      • #12
                        Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                        Slänger upp två bilder på lådan jag byggde till 900:an, som passade i 9³:an. Ska bygga om den lite sen pga att det kommer bli en bakre vägg i skuffen där Ground Zerosteget ska sitta.

                        Kan lägga upp byggbilder på den senare
                        Attached Files
                        Last edited by electronaut; April 20, 2012, 22:48.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                          Snickrade ihop en systemskiss på hur det (antagligen) kommer se ut. Steget till midbasarna är inte bestämt än, därav "??"
                          Attached Files
                          Last edited by electronaut; April 21, 2012, 18:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                            Här kommer lite bilder på vad som hänt i helgen och en uppdaterad systemskiss (som säker kommer ändras under tiden :P )
                            Har dämpat klart högerdörren (är inte många kvadadratcentimeter som inte är täckt nu ) och provmonterat mellanregister/diskan på vänstersidan
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Re: SAAB 9-3 Aero ´02

                              Varför täckte du inte över hålen i dörren?
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment

                              Working...
                              X