Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BRL i konkurs

    Precis, jag har aldrig förstått att folk som gillar musik inte satsar mer pengar än dem gör. Många sitter ju i bilen längre tid än dem är hemma...

    Faktum kvarstår att butiker som sysslar med billjud eller rent av musikanläggningar av kvalité, tycks ha svårare tider. Kan inte finanskrisen ha spelat sin roll?

    Nonne, vad säger du som driver eget?
    sigpic

    Comment


    • #17
      Re: BRL i konkurs

      Nu var ju inte BRL en renodlad bilstereogross de sista åren och bl.a. Tv försäljningen just nu är en sjuk bransch som skördar offer.


      När det gäller personalen på BRL så har jag mött många med OTROLIG kompetens. Tyvärr har det funnits en och annan "praktikant" men vart gör det inte det hos en stor kedja.

      Dessutom tror jag även de är lika trötta på "känna-på-prylar-experter" som skall ha support och hjälp men aldrig handlar.

      Detta är samma killar som hänger på olika forum och sprider sin dynga.

      Internetbutiker med koppling till en fysisk butik är toppen enligt mig, men resten hoppas jag dör ut illa kvickt innan de skadar mer.

      Det länkas till pixmania och amerikanskt skit för att tjäna några småpengar.
      Det snackas om egenimport för att få dessa UNIKA prylarna som ingen tar in till Sverige, men 99.99% av er har ingen möjlighet att plocka ut mer av dessa än produkter till samma penga sålda i Sverige.

      Det skall vara feta demobilar, bästa priserna och dygnet runt support.

      ALLT UTAN ATT BEHÖVA BETALA FÖR DET.


      Jag har under mina år som tävlingsansvarig har jag försökt stötta butikerna och jag vet at förbundet kommer fortsätta med det.

      Men nu är det till ni som är kunder att tänka till och inse vad ni får för pengarna.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #18
        Re: BRL i konkurs

        amen Jalle för d inlägget.
        Huvudet på spiken är uttryck man kan ta till för d inlägget oxå...

        Mvh
        Rutger
        Du lär så länge du lever, heter det.
        Jag tror att motsatsen är lika sann.
        Bengt Feldreich
        _______________________________________
        _______________________________________

        Comment


        • #19
          Re: BRL i konkurs

          Jag håller med Jalle!
          Det finns bra kompetens inom BRL butikerna! Men som Jalle säger så finns det mindre service inriktad personal inom alla företagsled.

          Många kunder kräver väldigt mycket av butikerna och en del är kanske rent ut av illojala mot sin handlare dvs kunden går till butiken och frågar och får testa massa saker, för att sedan lägga order på någon webshop bara för att tjäna de där 200 kr.

          Det är sådana kunder som butikerna är trötta på och det är framförallt sådana kunder som kostar oerhört mycket tid och pengar!

          Comment


          • #20
            Re: BRL i konkurs

            Jalle fick skrivit en hel delav vad jag ville få sagt!

            Hur många butiker finns det i Sverige idag som är renodlade bilstereobutiker?

            Hur många bilstereobutiker håller i dag på med att montera telefoner samt handsfreesatser?

            Hur många bilstereobutiker håller på med larminstallationer dagligen?

            Hur många bilstereobutiker bygger baslådor i dag?

            Hur många bilstereobutiker........

            Hela marknaden är tvärdöd!
            Tyvärr är samhället uppbyggt på att vi MÅSTE köpa en tv till varje utrymme där man bor.
            Vi MÅSTE ha en ny mobiltelefon.
            Vi MÅSTE både trådlöst och trådbundet internet.
            Vi MÅSTE ha en PS3, Wii och alla de andra konsollerna!

            Tyvärr tjänar inte svensken så mycket pengar att det räcker till allt.
            Vi har kommit till det stadiet då vi köper en satans massa skit som inte man igentligen vill ha!

            Köp EN konsoll och satsa på EN riktigt bra tv.
            Köp EN bilstereo som håller måttet, Netto ska definitivt inte sälja bilstereo.
            Alla som hört eller provat en Denver vet vad jag menar, detta är utkastade pengar.
            När jag säger det är jag en gnällig fan, men tyvärr märker killen/tjejen att dom köpt en sunkig produkt och det svider att höra sanningen!

            För att marknaden ska fungera måste det köpas inhemskt.
            Skulle alla bara göra sina inköp i utlandet skulle sverige gått åt fanders.
            Alla våra pengar förs ut ur landet.

            Att köpa BILLIGT tjänar ingen på.
            Ska jag sälja varenda produkt till inköpspris eller lägre, vem ska då betala.....tefonräkningar, internet, bankavgifter, kassasystem, skithuspapper, kaffe, pennor, gem, suddgummi, papper, bilstereoförbundet........

            Dit jag vill komma är om en kund har problem har jag inte råd att hjälpa honom, bilen som står i verkstaden är så viktig för mig att jag får be honom återkomma ett annat disenium
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: BRL i konkurs

              Originally posted by Nonne View Post
              Alla våra pengar förs ut ur landet.
              så blir det ju iaf, sverige som just vart/är i en finanskris, lite ot men lyssnade på p3 för nån vecka sen, dom hade malaria penga insamling, fick ihop 9,? miljoner till ett land som är urfattigt, jippie vad händer då om vi räddar dessa hundratusen barn från malaria, jo dom svälter ihjäl istället.
              å sen regeringen, kan inte hjälpa saab med en krona, men sen då saab är borta kan dom ge dom arbetslösa en halv miljard för omskolning till jobb som inte finns

              Comment


              • #22
                Re: BRL i konkurs

                Originally posted by sjobas View Post
                så blir det ju iaf, sverige som just vart/är i en finanskris, lite ot men lyssnade på p3 för nån vecka sen, dom hade malaria penga insamling, fick ihop 9,? miljoner till ett land som är urfattigt, jippie vad händer då om vi räddar dessa hundratusen barn från malaria, jo dom svälter ihjäl istället.
                å sen regeringen, kan inte hjälpa saab med en krona, men sen då saab är borta kan dom ge dom arbetslösa en halv miljard för omskolning till jobb som inte finns
                So what, sälj din polo o köp en saab då
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                www.garaget.org/Frippe_L

                Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                Comment


                • #23
                  Re: BRL i konkurs

                  BRL är inte i konkurs ! (ännu)

                  Ägaren har lämnat in en konkursansökan, och just nu drivs företaget av konkursförvaltare. Konkursförvaltarens huvuduppgift är att rekonstruera eller sälja företaget innan den 18/1, först efter då kan det bli aktuellt med en konkurs.

                  Trollhättan, Karlstad och Borlänge butikerna ligger utanför konkursansökan.

                  Vad som händer med GAS i framtiden kan man bara spekulera i. Med det kommer troligen att bli svårt att behålla inpriserna när man bara ska fylla 3 butiker istället för drygt 20...

                  Många faktorer har satt BRL i dagens situation. Antalet aktörer på marknaden, internet handel samt sidor som pricerunner och prisjakt har gjort att marginalerna skjunkit drastigt dom senaste åren. Hur kul är det att stå och prata portabel navigation eller ipod när man i slutändan inte ens drar in 100:- till företaget ? Jag tror att just bilstereo handeln dom senaste 10 åren skjunkit mellan 15-20% varje år.

                  Tänk också på att det inte bara handlar om ett företag.
                  Det handlar också om ett 50-tal personer som förlorar sina jobb.

                  Och "nosfaratu", tack vare dig ogillar jag nu alla smålänningar
                  Precis som du alla BRL:ar för en säljare...
                  Det heter STEREO !

                  Bil: Saab 9-5 Aero Kombi -01
                  Huvudenhet: Pioneer AVH-P4100DVD
                  Processor: Audison Bit-1
                  Slutsteg: 1st 4-kanalare & 1st Mono block
                  Framsystem: JBL P6503
                  Bas: 2 x JBL GTO1014
                  Batteri: Optima YellowTop

                  Fd bilstereo montör, numera husvagns mek.

                  Comment


                  • #24
                    Re: BRL i konkurs

                    Originally posted by sjobas View Post
                    omskolning till jobb som inte finns
                    Det finns visst massor med jobb! Det har Fredrik Reinfelt sagt!

                    BTW! Vet ni vad SIDA står för? Some Interesting Days Abroad!
                    Har upplevt deras biståndsprojekt på plats.
                    Jag säger bara: Most Impressive work!

                    J@vlar! Fel gubbe! Det kändes bättre!

                    Sen så finns det en hel del att säga om vår Svenska så kallade arbetsmoral och vår övertro på vår egen suveränitet.

                    Men det är en historia som inte hör hemma här.

                    Tråkigt med BRL.

                    De BRL-butiker jag varit inne i (Örebro och kurvan) har alltid haft trevlig personal och i många fall även kunnig.
                    (Fast när man tänker efter så är det nog inte så svårt att övertyga en noob som mig )

                    Vi har nog inget annat val än att utvecklas med tiden eller dö dock.

                    Men jag gillar inte heller tidens anda. Långt därifrån.
                    Last edited by PhoenixG; January 7, 2010, 22:32.
                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • #25
                      Re: BRL i konkurs

                      Originally posted by Jackoo
                      Massa text.....
                      Ytterligare en smålänning!
                      Men vi andra som såg en smiley efter B52:s "spark" mot "nosfartu" förstod vad han menade.....

                      /En snubbe som jobbat 6 år som BC påBRL Uppsala & jag kan typ inget om bilstereo.....
                      Last edited by joj; January 7, 2010, 22:42. Reason: fyllde på lite
                      __________________
                      Mvh Jonas
                      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                      Comment


                      • #26
                        Re: BRL i konkurs

                        ahh visst finns de folk som har ont att säga om brl, likaså om mds, säkerligen de samma om mig och antagligen om de flesta bilstereohandlare i detta land, ingen kan va uppskattad av alla så enkelt e de, nog för att brl är konkurenter till mig, men ja tycker endå de e trist att de ska gå så här, för de visar endå vart branschen är på väg, mitt råd: dra ut sladden till alal datorer å starta om världen, inge prisjakt osv, inge prisdumpande på nätet (prisdumpa i butikerna skiter ja i) så kan alla spela på lite jämnare villkor.....................kommer detta hända?? nä troligen inte, men som min lille son sa när de handlade om önskelista till tomten: man kan ju iallafall önska, även om önskningarna kanske inte går igenom *nu hade han kontakt med en jädra snäll tomte så han blev nöjd *

                        Ps: Framtiden va bättre förr i tiden
                        Last edited by MrMix; January 7, 2010, 22:49.
                        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                        Comment


                        • #27
                          Re: BRL i konkurs

                          Originally posted by B52 View Post
                          Vad som händer med GAS i framtiden kan man bara spekulera i. Med det kommer troligen att bli svårt att behålla inpriserna när man bara ska fylla 3 butiker istället för drygt 20...
                          hur blir de me RF om BRL går i konurs? för är/var inte BRL general agent för RF i sverige?

                          Comment


                          • #28
                            Re: BRL i konkurs

                            Originally posted by crossboy View Post
                            hur blir de me RF om BRL går i konurs? för är/var inte BRL general agent för RF i sverige?
                            Säkert någon annan som tar över om de ser att det finns förtjänster på det.

                            Ett starkt varumärke

                            Comment


                            • #29
                              Re: BRL i konkurs

                              Originally posted by nosfaratu View Post

                              Ett starkt varumärke
                              Precis som BRL
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • #30
                                Re: BRL i konkurs

                                Originally posted by JALLE View Post
                                Precis som BRL
                                Ja det är kanske det , men i min region så tycker inte jag det.

                                Och bevisligen många andra , annars skulle dem inte gått i konkurs.

                                Bemötandet var inte acceptabelt så därför kan jag inte sympatisera , det där får dem stå för helt enkelt.

                                Finns många som är bättre helt enkelt och som har bättre saker.

                                Mer utbud osv , det måste även du förstå att det kan vara så

                                Comment

                                Working...
                                X