Announcement

Collapse
No announcement yet.

dämpmatta billig vs inte så billig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: dämpmatta billig vs inte så billig

    Originally posted by Mats H View Post
    Kanon! Då kan vi göra liknande tester oxå med HU, slutsteg och högtalare så slipper folk välja själva och leverantörerna får det lätt med beställningarna......
    Det är lite svårare, då blir det en bedömnings sak!

    Att mäta fram tystnad kan inte den personliga smaken påverka!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #62
      Re: dämpmatta billig vs inte så billig

      Originally posted by Thomas_7i View Post
      Jag står fortfarande fast vid att man inte behöver ha bäst dämpmatta, så länge dämpningen är bra utförd.

      MvH Thomas
      så du menar om man gör ett bra jobb så skiljer de inget från matta till matta? prudukten styr lika mycket om jobbet blir bra som om du gör ett bra jobb. man får tyvär va man betalar för många gånger

      Comment


      • #63
        Re: dämpmatta billig vs inte så billig

        jag lägger ett gott ord på b2 mattan då jag vet den funkar av egen erfarenhet

        Comment


        • #64
          Re: dämpmatta billig vs inte så billig

          Originally posted by soundigital View Post
          så du menar om man gör ett bra jobb så skiljer de inget från matta till matta? prudukten styr lika mycket om jobbet blir bra som om du gör ett bra jobb. man får tyvär va man betalar för många gånger
          Ett bra jobb=väl dämpat. Sen om det gått åt mer matta är en annan femma. Tycker ändå huvudsaken är ATT man dämpar, här inne kanske alla klarar av det men titta ute i verkligheten. Hur många kör inte helt odämpat?
          Så hellre en billig matta med så lite skillnad att de flesta inte vet skillnaden än en dyr som enligt många inte är SÅ groteskt mycket bättre.
          Grejen med billiga produkter med vettig funktion är ju att fler har råd och kan vara med och leka med de stora pojkarna/flickorna. Och fler inom denna hobby är väl inte ovälkommet?
          Och kom igen, så jäkla megastor skillnad är det väl knappast heller?

          MvH Thomas
          Drömmer...

          Comment


          • #65
            Re: dämpmatta billig vs inte så billig

            Originally posted by Thomas_7i View Post
            Ett bra jobb=väl dämpat. Sen om det gått åt mer matta är en annan femma. Tycker ändå huvudsaken är ATT man dämpar, här inne kanske alla klarar av det men titta ute i verkligheten. Hur många kör inte helt odämpat?
            Så hellre en billig matta med så lite skillnad att de flesta inte vet skillnaden än en dyr som enligt många inte är SÅ groteskt mycket bättre.
            Grejen med billiga produkter med vettig funktion är ju att fler har råd och kan vara med och leka med de stora pojkarna/flickorna. Och fler inom denna hobby är väl inte ovälkommet?
            Och kom igen, så jäkla megastor skillnad är det väl knappast heller?

            MvH Thomas




            då har du inte provat så många olika mattor om du inte tycker de är någon skillnad mellan dom olika

            Comment


            • #66
              Re: dämpmatta billig vs inte så billig

              Alla dämpvarianter som finns gör absolut skillnad och hur bra material man vill ha bestämmer din plånbok samt prioritering. Jag resonerade såhär när jag valde Dynamat: Jag har testat billigare varianter och ville ha det som ansågs vara det bästa. Jag är oerhört nöjd med resultatet vilket även andra verkar vara som provat. Varför denna galna JAKT på billigt guld? Fokus på det som är viktigt anser jag. Tycker man att något annat billigare är jättebra så är det väl kanon, men denna "mitt är billigare och säkert lika bra" kan bli lite tjatigt.

              Typ: Min Skoda RS accar lika snabbt som en Audi Bla bla bla. Ni fattar.

              Mvh Mattias Hedin
              DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

              Comment

              Working...
              X