Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränd minibaguette

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränd minibaguette

    Råkade handla en Peugeot till en 205 Cti. Hade en för några år sen och möjligheten att köpa en för vad en uppsättning schyssta diskanter kostar blev oemotståndlig.

    Rullar till och från jobbet sommartid och den har dessutom hunnit med två veckors semester på hemön.

    En skönhet från -89 vars blanka svarta skinn döljer ett varmt, rött inre.

    Dock vill man ju ha lite roligare ljud... Det blir en enkel anläggning som inte skall se stöldbegärlig ut. Så är iaf grundplanen.

    Last edited by Robsarve; April 26, 2012, 14:13.
    /tycker Erik.

  • #2
    Re: Bränd minibaguette

    I en sommarbil vill jag ju ha lite bas. Inte så att det skall mätas på term-pro, utan mest ge lite trevlig smäll i maggropen när man rockar.

    En liten fyrasitsig cab är inte direkt bästa utgångspunkten för mycket bas, men det finns lite tricks. Först och främst gäller det att hitta ett lämpligt utrymme. Främre passagerarens fotutrymme var slösaktigt stort, sä här lättar vi på mattan...

    ...Och skärmar av med lite PU-foamskiva...

    ...tepar över gropar med lite silvertejp...

    Och sen på med ett lager glasfiber och polyester som får lite hjälp att härda ut med en varmluftspistol. Sen plockar vi ut lådbottnen.

    I den limmas in en bit folierad spånskiva som sågats till lagom storlek. Kanterna på "baljan" trimmas även de med sticksågen så de ligger jämt med fronten.

    Sedan är det dags att säkra frontmontaget med lite mer glasfiber.
    Last edited by Robsarve; April 26, 2012, 14:17.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Bränd minibaguette

      I dörrarna hade en fantom varit framme och monterat ett par gamla Volvo 6". Genom att kapa bort plåt och sätta fast dem i butylgummi... Det lät sådär bra. Så fram med mer Inotan och glasfiber så bygger man sig ett par vattensäkra monteringsringar med hyfsad stabilitet.

      Och på med lite plast
      Last edited by Robsarve; April 26, 2012, 14:18.
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: Bränd minibaguette

        Och en till.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Bränd minibaguette

          Nä kan ju va en idé med nåt riktigt dolt, så man kan lämna bilen nedcabbad vid affären osv



          kommer följa~

          Comment


          • #6
            Re: Bränd minibaguette

            Mkt bil för pengarna får man ändå säga , och den körs som om det satt en biltjuv i
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: Bränd minibaguette

              Originally posted by Robsarve View Post
              Det blir en enkel anläggning.......Så är iaf grundplanen.
              Vi får väl se.

              Pierre
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • #8
                Re: Bränd minibaguette

                Det tråkiga med Peugeot är att det går åt 10 gånger mera pengar på dämpning än med någon annan bil

                Håller på och bygger i en 306 montana just nu. Och jä.... vilken skrammel bil.
                sigpicMS-SOUND
                Micke7406

                Comment


                • #9
                  Re: Bränd minibaguette

                  Dämpning är inget jag kommer att bry mig om i denna. Den lär aldrig bli en SQ-bil...

                  Och Pierre, än så länge är det tidskompsfritt!
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bränd minibaguette

                    tycker den poppar på riktigt bra, impad över uteffekten ur cd spelaren som driver framsystemet
                    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bränd minibaguette

                      Nejmen här har ju bilderna försvunnit!

                      Det får jag åtgärda imorgon. Orsaken till att jag dök ned i den här tråden igen var att jag börjat ge bilen lite kärlek igen. Under ett och ett halvt år har den fått stå (huvuddelen av tiden i en lada) och den var inte helt fräsch efter det även om enda riktiga menet var en punktering på ett av däcken.

                      Och sä hade basen slutat slå. Sista gången jag använde agu-säkring, det är den andra jag haft som släppt i lödningen!! Passade även på att koppla in en kabel till nakans aux in så jag kan köra spotify.

                      Dax att boka besiktning och hålla tummarna...
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bränd minibaguette

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        Och sä hade basen slutat slå. Sista gången jag använde agu-säkring, det är den andra jag haft som släppt i lödningen!!
                        När jag kopplade in stereo i min gamla Buick 57a så råkade jag ut för ett tvåpack med dåliga agu-säkringar, slet mig i flinten en hel kväll och undrade om jag blivit totalt dum som inte fick igång en stereoanläggning! Kom på att kolla det långsökta felet med multimeter till slut så jag säger samma sak: aldrig mer agu!
                        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                        Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                        Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                        Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bränd minibaguette

                          Sådär, nu finns det några bilder på förstasidan. Tycker det saknades lite på det mer färdiga resultatet, så de får jag plåta ikväll. Skall nog passa på att trycka in lite butyl då med
                          /tycker Erik.

                          Comment

                          Working...
                          X