Announcement

Collapse
No announcement yet.

MDS XD-10 Problem, är nybörjare :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MDS XD-10 Problem, är nybörjare :)

    Hej allihopa!

    Jag kan börja med att säga att jag inte vet mycket alls om ljud.
    Jag köpte en bil där alla kablar redan var dragna, och satte in en aktiv baslåda, MDS XD-10. Fick hjälp när jag satte in den, och sedan var den ute ett tag.

    Nu ska jag sätta in den igen och vet inte hur det ska sitta. Det finns två grövre kablar, en blå och en grå. Är det den grå som borde vara +12v och den blå som är Ground? Det verkliga probelemet jag har dock är att kabeln till remoten är för kort. Det går inte alls att få ut den mer, och själva kopparn i den är så tunn så det finns inte en chans att den sitter kvar.

    Går det att på något sätt bara förlänga en sån kabel, eller måste man dra om hela skiten?

    MVH Putte

  • #2
    Re: MDS XD-10 Problem, är nybörjare

    Du får ta och kolla vid batteriet vilken kabel som är vilken. En gissning är att blå är plus!

    Visst kan du förlänga remoten. Skarva med en "sockerbit" eller liknande, men allra bäst är såklart att löda.
    // Gurra
    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

    Comment


    • #3
      Re: MDS XD-10 Problem, är nybörjare

      löda skulle nog vara det bästa för bästa effekt. sockerbitar är för bönder!
      God gave us Turbo lag to give the V8 Suckers a slight chance.
      horsepowers sell cars, torque wins races.

      Comment


      • #4
        Re: MDS XD-10 Problem, är nybörjare

        Gurenius ville nog göra det enkelt, hans bil var INTE det när han blev Svensk "bonna"mästare
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X