Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPad 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iPad 2

    http://www.apple.com/se/ipad/?cid=CD...202-3202&sr=em
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

  • #2
    Re: iPad 2

    Varför reagerar jag så starkt på vissa saker?? Den NYA Ipad sägs ha helt ny design blablabla. Den ser ju istort exakt likadan ut. Samma sak var det när VOLVO 850 blev VOLVO V70, OJ en helt ny bil med över 1640 nya delar. MEN den så ju exakt likadan ut som den gamla!!!!! Varför gör inte Äpple slag i saken och skapar en helt ny produkt som de säger. Utvikbar Oled-skärm. Fullständig harmonisering mot alla förekommande format på marknaden såsom Flash mm mm.
    Som jag alltid sagt. Apple är mästare på att skapa produkter ingen behöver men alla vill ha.
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: iPad 2

      Kommer hämta min på tv-tjänst i Linköping den 25e
      Såklart den ser ungefär likadan ut svårt att göra den annurlunda.

      Dock är den tunnare än min Iphone 4 vilket är ganska sjukt med den batteritiden.

      Frågan hur fan man ska få plats med den i Rx8an hehe
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • #4
        Re: iPad 2

        Originally posted by Gandalf View Post
        Som jag alltid sagt. Apple är mästare på att skapa produkter ingen behöver men alla vill ha.
        Det säger en polare jag har i USA med, som testat den där plattan i några månader nu.

        Du förstår att de garvar på Apple när de själva inte fattar varför man skall ha en
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #5
          Re: iPad 2

          Originally posted by jonash View Post
          Det säger en polare jag har i USA med, som testat den där plattan i några månader nu.

          Du förstår att de garvar på Apple när de själva inte fattar varför man skall ha en


          Sedan kommer alla andra företag som försöker men misslyckas med
          sina dåliga kopior hehe

          Visste inte att du hade kompisar i utvecklingsavdelningen på apple
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #6
            Re: iPad 2

            det jag tycker är mest roligt av allt det där med appel är att dom får gamla idér att framstå som nya och att det helt plötsligt va dom ska tog fram idén när den i själva verket har funnits hur länge som helst..

            kollade lite snabbt på ipad2 igår på internet och den är inte så jätte häftig som dom vill få den att framstå som.. dubbla kamror... wow vilket nytänkande.. sim plats? kunna komunicera med mobilen via blåtand för att ta 3g teckning? massor av bra saker som inte finns i dessa maskiner tyvärr, men billigare budget plattor har dom möjligheterna...


            känns mer som man bara köper märket när man köper Apple och inte så mycket nytänkande förutom själva plattan för den kom dom väl på?

            Comment


            • #7
              Re: iPad 2

              Originally posted by dreamcore View Post
              det jag tycker är mest roligt av allt det där med appel är att dom får gamla idér att framstå som nya och att det helt plötsligt va dom ska tog fram idén när den i själva verket har funnits hur länge som helst..

              kollade lite snabbt på ipad2 igår på internet och den är inte så jätte häftig som dom vill få den att framstå som.. dubbla kamror... wow vilket nytänkande.. sim plats? kunna komunicera med mobilen via blåtand för att ta 3g teckning? massor av bra saker som inte finns i dessa maskiner tyvärr, men billigare budget plattor har dom möjligheterna...


              känns mer som man bara köper märket när man köper Apple och inte så mycket nytänkande förutom själva plattan för den kom dom väl på?


              3g modellen har simplats
              På fredag är det bara slå på hotspotfunktionen på iphone 4 så
              delar du ut internet till din Ipad eller dator.

              Sedan är det 65000 appar som finns till ipad som gör
              den stora skillnaden.
              Jag kommer ha min som
              fjärr till stereon och belysningen hemma.
              Last edited by Antonic; March 8, 2011, 18:43.
              sigpic

              Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

              Comment


              • #8
                Re: iPad 2

                ja det läste jag om.. men varför har man inte tänkt på det tidigare? borde ju gå mycke fortare att ta fram det tycker jag.. fanns ju till android förra året redan..

                jag ska köpa en billigare surfplatta som tar flac filer och spelar upp mkv och har hdmi ut..
                och alla appar som finns till android. det ända som jag ser är sämmre än ipad är att den är inte lika snabb och att det är mycke bättre skärm på ipaden men det känns inte som det motiverar det höga priset på ipad tyvär

                Comment


                • #9
                  Re: iPad 2

                  Hotspot fanns via Jailbreak för 2-3 år sedan.

                  Hdmi ut finns redan till Ipad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPad 2

                    Även jag kör iPhone och iPad hemma men tycker att det mesta med Apple är ju överdrivet, får lite den uppfattningen om att vi är bäst, vi är störst så fort något nytt ska lanseras.. Jag säger inte att dom är dåliga på något sätt (jag använder ju själv deras produkter) men förr eller senare lär ju något floppa för att dom är så motsträvande.

                    Svensk stämning på G mot Apple:
                    http://m3.idg.se/2.1022/1.372604/app...ylv%C3%A4rlden)

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPad 2

                      Originally posted by Antonic View Post
                      Sedan kommer alla andra företag som försöker men misslyckas med
                      sina dåliga kopior hehe

                      Visste inte att du hade kompisar i utvecklingsavdelningen på apple
                      Jag känner folk på fler ställen än nödvändigt egentligen...
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPad 2

                        Originally posted by jonash View Post
                        Du förstår att de garvar på Apple när de själva inte fattar varför man skall ha en
                        Well, du har ingen va?

                        Jag har. Och har efter flera försök insett att det inte går att förklara vad man ska ha den till för nån annan. Men det är rätt märkligt, för JAG använder ju den hur mycket som helst...

                        Vad den inte kan är ointressant för mig. Jag njuter av det den faktiskt kan. Men visst uppgraderar jag till en iPad2 såklart.
                        // Gurra
                        BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPad 2

                          Originally posted by gurenius View Post
                          Well, du har ingen va?

                          Jag har. Och har efter flera försök insett att det inte går att förklara vad man ska ha den till för nån annan. Men det är rätt märkligt, för JAG använder ju den hur mycket som helst...

                          Vad den inte kan är ointressant för mig. Jag njuter av det den faktiskt kan. Men visst uppgraderar jag till en iPad2 såklart.
                          Nej jag har inte det, och en stor anledning är att den inte får plats i fickan.

                          Skall jag bära med mig nåt så "otympligt" så tar jag hellre med mig väskan med 13" laptopen, då har jag dessutom med mig RTAn och LSPCad
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPad 2

                            same shit different name
                            TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                            SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                            SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                            SM 1a i Extreme 2013.
                            SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                            SM 1a i Extreme 2014.
                            SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                            SM 1a i Extreme 2015.
                            EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                            EM 3a i Extreme 3+ 2015.

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPad 2

                              Originally posted by jonash View Post
                              Nej jag har inte det, och en stor anledning är att den inte får plats i fickan.

                              Skall jag bära med mig nåt så "otympligt" så tar jag hellre med mig väskan med 13" laptopen, då har jag dessutom med mig RTAn och LSPCad
                              Stor skillnad på en Ipad och en 13" hehe
                              sigpic

                              Ägare av DekorTeknik
                              Gå in och gilla!

                              Comment

                              Working...
                              X