Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på låda till DD 508

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tips på låda till DD 508

    Originally posted by Coffa View Post
    Den tanken har slage mig med men hittar inget rör som har den arean som porten skulle vara. så därför har jag försökt att lösa det med slotport
    min port motsvarar en 6" typ.

    Men efter att ha testat den lådan i en polares pegga 206 så får man väl varna lite att den spelar bra men inte så högt som i en större bil. Men är man ute efter höga dB siffror eller dunkar mkt techno/pop i en polo bör man nog sikta på 10hz högre avstämning eller så :-) Spelar man däremot mkt hiphop/dubstep osv är det bara o köra på
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #32
      Re: Tips på låda till DD 508

      Originally posted by Frippe_L View Post
      min port motsvarar en 6" typ.

      Men efter att ha testat den lådan i en polares pegga 206 så får man väl varna lite att den spelar bra men inte så högt som i en större bil. Men är man ute efter höga dB siffror eller dunkar mkt techno/pop i en polo bör man nog sikta på 10hz högre avstämning eller så :-) Spelar man däremot mkt hiphop/dubstep osv är det bara o köra på
      vi provar ....=) Återkommer med hur det låter när det är klart

      Comment


      • #33
        Re: Tips på låda till DD 508

        ¨Så här ser det ut just nu iaf

        http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=1479452

        Comment


        • #34
          Re: Tips på låda till DD 508

          Prov spelade lådan idag. känner att steget ger lite väl lite effekt. Ska försöka hitta ett steg med lite mer ork i. sedan så är inte Basarna inspelade så svårt att säga hur det låter men tror det kan bli ganske bra.

          Det spelar lite grumligt på Disco / Hård rock men ska dela av den lite djupare så kanske det blir bättre. Sedan tror jag att det klena steget gör inte lådan rättvis.

          Comment


          • #35
            Re: Tips på låda till DD 508

            Snygg låda !
            Hade tidigare 800 wrms till två 1508 (audison lrx1.1k) bytt till pg xenon 1200.1 och det blev lite mysigare, provat 1200wrms på en, det var i överkant i min låda

            Ca 27 liter i vardera halva, avstämt till ~35 hz, trycker på fint till dubsteb och liknande !

            Comment


            • #36
              Re: Tips på låda till DD 508

              Tackar . Ska försöka få en bild på lådan nu när den monterad i bilen. Lådan spelar DJUPT som han vill ha den ... ska bli kul att se hur det blir när vi får tag på ett steg som ger mer effekt just nu har vi ca 400w att spela med

              Comment


              • #37
                Re: Tips på låda till DD 508

                Hade mina 508or i ca 27-30lit stycket o drevs med ca 400w stycket
                http://kove.se

                http://street-beat.se

                Comment


                • #38
                  Re: Tips på låda till DD 508

                  http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=1509656 Så vart den ... dock mycket dålig bild

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tips på låda till DD 508

                    Hur stor är lådan? Ser ju väldigt stor ut för två åttor..
                    Builder of the Metallica Tribute Car

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tips på låda till DD 508

                      Om du frågar mig den är på ca 68L - port och basar Bagaget på en 2012 polo är inte så stort så den tar upp lite . Även porten är i 22mm skiva så den tar upp mycket volym av lådan med. porten är på 52-53cm L 80cm Bred x 2,7 cm Hög. Längden blir olika hur man mäter den därför olika mått.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tips på låda till DD 508

                        Fråga: vad är en PWK låda för något? Ser lite ut som någon form av hornlåda vilket jag tycker om, vad står PWK för?

                        MVH Simon Jonsson

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tips på låda till DD 508

                          Originally posted by Snoddas View Post
                          Fråga: vad är en PWK låda för något? Ser lite ut som någon form av hornlåda vilket jag tycker om, vad står PWK för?

                          MVH Simon Jonsson
                          Det är en hornlåda designad till min gamla bubbla en gång i tiden utav Pete W Kulicki på PWK Designs.
                          Builder of the Metallica Tribute Car

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tips på låda till DD 508

                            Snygg låda!
                            Hopp, ska man göra nu då?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tips på låda till DD 508

                              Originally posted by Tokken View Post
                              Det är en hornlåda designad till min gamla bubbla en gång i tiden utav Pete W Kulicki på PWK Designs.

                              Ok, du skriver att den är designad till din bubbla, menar du då volym att spela i (Bubbla) eller volymen som du hade att bygga i ?

                              Frippe L skrev att om man spelade den i en mindre bil så som i en Pegga 206 så spelar den inte lika högt som en ng 900, men jag ser ju bubblan mer åt 206 än ng 900.


                              MVH Simon Jonsson

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tips på låda till DD 508

                                Originally posted by Snoddas View Post
                                Ok, du skriver att den är designad till din bubbla, menar du då volym att spela i (Bubbla) eller volymen som du hade att bygga i ?

                                Frippe L skrev att om man spelade den i en mindre bil så som i en Pegga 206 så spelar den inte lika högt som en ng 900, men jag ser ju bubblan mer åt 206 än ng 900.


                                MVH Simon Jonsson
                                Har ja sagt så?
                                Jag har bara testat min 70L vanliga portade låda med 2st B2 8" i 206 vs 900 inte PWK lådan men Tunnan som har 206an tyckte inte det spelade nåt vidare med hans ex DD 508 i den PWK-lådan men det har säkert mer o göra med att han fick knappt in ett kreditkort mellan basar och bakluckan för lådan är såpass djup.
                                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                                www.garaget.org/Frippe_L

                                Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                                Comment

                                Working...
                                X