Announcement

Collapse
No announcement yet.

HTC Flyer (7 tum) som HU?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

    använder samsung sig av "pen tile" teknik på tab:en med?

    finns ju snorbillig 7" på siba för 1500pix, limited label.

    den STORA skillnade mellan 2.2 (froyo) och 3.0 (honeycomb) är att just trean är anpassad för tabletter, dvs skärmen.

    2.2 utnyttjar inte skärmen lika optimalt som trean. dock är 2.2an mer mogen. å det 3.0 som finns ute är hemmakokade varianter av smygläckta källor.
    dvs ingen officell version. kommer dock inte dröjja många tid innan folk kokat ihop ännu mer optimerade å rensade versioner av 3.0 när den går "official"

    på min android lur kör jag mest med en musikspelare som heter Mortplayer, att kolla på film på min är helt meningslöst, den är för lite, för slö.
    det som skiljer mortplayer mest är att det går att köra den i landskap, vilket inte går i min lur med htc musikspelare.

    Comment


    • #17
      Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

      jag lånar tråden lite för att jag just ska ha en surfplatta i bilen. frågan är om det på nått vis går att plocka ljudet digitalt till en bitone. är både miniusb hdmi och 3,5plugg som anslutningar.. eller om det ev går att köra 3,5mm analog signal i toslink kabel för att slippa störningar. skulle det funka eller går det helt enkelt inte?

      Comment


      • #18
        Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

        de som kört optiskt från ipad har hittat en usb->optisk omvandlare.

        annars är det nog analog, antingen 3.5mm eller via miniusb som gäller

        Comment


        • #19
          Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

          finns det någon som vet om det skulle vara möjligt att överföra bilden från en surfplatta till en Hu med skärm?
          Har endast mini usb och 3.5 analog audio ut.
          TEAM STALLBASVERKSTAN
          Tack till min sponsor:
          AI-GROUP.se
          Samt stort tack till:
          Elektronikservice i hemse
          Seastreamsgarage.se

          Comment


          • #20
            Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

            är nog bara möjligt om du har hdmi ut... har du ipad, finns det hdmi dongel att tjacka för en 500-hundring.

            Comment


            • #21
              Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

              Originally posted by kuhlin View Post
              är nog bara möjligt om du har hdmi ut... har du ipad, finns det hdmi dongel att tjacka för en 500-hundring.
              Trist, hade varit nice.
              Nej jag har har en epad irobot.
              Vet någon vart man kan hitta tillbehör till dom? Som billaddare...
              TEAM STALLBASVERKSTAN
              Tack till min sponsor:
              AI-GROUP.se
              Samt stort tack till:
              Elektronikservice i hemse
              Seastreamsgarage.se

              Comment


              • #22
                Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                kan du ladda genom USB?

                Comment


                • #23
                  Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                  robsarve, går det att köra hemmaskärmen i landskapsläge på tabben?

                  klämde lite på en som hastigast igår, å priset gör skillnad.... klämde på sibas limited label för 1500... och det är som år å dagar i skillnad på skärm.

                  Comment


                  • #24
                    Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                    Originally posted by kuhlin View Post
                    robsarve, går det att köra hemmaskärmen i landskapsläge på tabben?

                    klämde lite på en som hastigast igår, å priset gör skillnad.... klämde på sibas limited label för 1500... och det är som år å dagar i skillnad på skärm.
                    Hur länge vill du ha skärm utan döda pixlar.....jag gjorde misstaget att köpa en av deras LL produkter, och det var sista gången.

                    Men, visst, billigt är det.
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #25
                      Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                      Det är bara appar som är skrivna endast i porträttläge som inte roterar. Allt annat är valbart.
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • #26
                        Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                        har funderat själv på detta och jag kommer nog välja en blackberry playbook,, den har hdmi ut och verkar slå alla i gränssnitt och snabbhet,, mycket snygg,

                        har usb också.
                        sen gillar jag blackberry telefonerna också..
                        NMIAB.se
                        http://www.facebook.com/nmiab
                        http://www.facebook.com/Ampire.sverige

                        Comment


                        • #27
                          Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                          Har den usb host? Det är rätt bra. Och androiderna hsr inte det normalt.
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #28
                            Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                            http://us.blackberry.com/playbook-ta...pecs_us_v1.pdf

                            där står det micro usb och micro hdmi.
                            NMIAB.se
                            http://www.facebook.com/nmiab
                            http://www.facebook.com/Ampire.sverige

                            Comment


                            • #29
                              Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                              Kontakter ja. Frågan är om man kan köra usbtillbehör som minnen och tangenbord eller om det bara är en datasynkmöjlighet som min tab...
                              /tycker Erik.

                              Comment


                              • #30
                                Re: HTC Flyer (7 tum) som HU?

                                Till min galaxy tab kör jag musikcube och musikcube server 3.3 på datorn. Fungerar klockrent och båda programmen är gratis. Tar några sekunder för programmet att buffra/starta låten med 3g internet.

                                Har ej löst hur jag ska koppla ihop tabben med min sterio (Kenwood KDC-BT61U)men hoppas att det går att köra via bluethoth. Finns även rca sladd att köpa men vet inte hur ljudkvaliteten är samt att jag kan inte ha laddaren i samtidigt.

                                RCA sladd: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610930

                                Comment

                                Working...
                                X