Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xperia X10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xperia X10

    Vad finns det för roliga tillbehör till denna för att ingrera den i bilen mot bla. enheten och ström för att inte dra ut den på ström då blåtanden används?

    Kort o gott.....finns det ngn vettig dockningsstation för bil man kan få tag i eller ngt man kan modifiera så den funkar i bil?

    Har sökt en del men närmast vettiga jag fått fram är Parrot men ja...fler alternativ tack.

    ÅFs är MER än välkommna att svara
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

  • #2
    Re: Xperia X10

    verkar som du får köra med laddare i botten, å 3.5mm plugg kopplad till aux in om du ska köra trådbundet.

    hållare finns det rätt många av, smaken är som baken där.
    verkar som brodit har en aktiv hållare dock, så slipper du iaf en kabel å ta loss hela tiden. länk http://www.brodit.se/?main=searchbro...rch=xperia+x10

    Comment


    • #3
      Re: Xperia X10

      Aktiva på G......trevligt.
      Tack Kuhlin. Skall hålla ögonen på dem.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Xperia X10

        har du kompatibel stereo, så kan du streama ljudet vi blåtand, å med aktiv hållare så är det ju ingen risk att dra ur batt.

        har själv en HTC hero, kör med kabel till RCA, in via aux-in på min 9853a.
        vill inte ha en stor å blaffig hållare som är i vägen hela tiden.

        kör med en http://www.soundgate.com/index.php?r...usereferrer=1& är mer än nöjd.

        Comment


        • #5
          Re: Xperia X10

          OM jag kör media från telefonen så blir det som du.
          3.5mm plugg till RCA.....men inte med en enkel kabel.
          Vill isf ha tag i en nätt aktiv hållare.

          Isf kan man köra med BT-HF.
          Men helst vill man ha fatt i en nätt HF-enhet som har ung. samma funktioner som Parrot....
          Håller med dig..den ÄR klumpig.... Displayen/enheten går ju att göra ngt med...men fjärren/kontrollmodulen....erhm ja. Slakta den o intigrera i ratten?
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #6
            Re: Xperia X10

            det som kanske kan bli en nöt att knäcka är ju att en tråd HF, är just trådbunden.

            på HTC har usb kontakten i botten lite fler funktioner än just ladda, kan ta ljud från 3.5mm pluggen med, men köpt en org. kabel som är usb->RCA.

            har aldrig råkat på en produkt med 3.5mm kontakt som håller bra, börjar nästan alltid glappa/brumma.

            läser nu att usb kontakten sitter på toppen av luren, medans på Hero sitter den i botten.

            Comment


            • #7
              Re: Xperia X10

              Sitter ngn fastport i botten...men jag har inte luskat fram vad den har för funktioner.....
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #8
                Re: Xperia X10

                har du luren i din ägo?

                titta här http://www.swedroid.se/test-av-sony-ericsson-xperia-x10 i botten sitter nån multikontakt, troligen en variant av mini usb, eller liknande iphone. i topp sitter 3.5mm plugg samt ytterligare en usb kontakt av mindre modell, antagligen för att kunna koppla till dator på enkelt sätt. samma storlek på den usb som till dom flesta digitalkameror.

                om det går att köra trådbunden HF via 3.5 pluggen har jag inte en susning om dock.

                Comment


                • #9
                  Re: Xperia X10

                  Nej....den borde komma under nästa vecka.

                  Trådbunden HF är stock (enligt de upp-packningsfilmer jag sett) men polarn har ett MW600 han inte använder som jag får överta (trådlös HF med radio.....givetvis stereo) som enligt det testet verkar följa med X10?????

                  Hmmmmm........
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #10
                    Re: Xperia X10

                    Jag körde Xperia i ca 1 månad, hoppas den modell du ska ha är bättre än den jag hade/har!

                    Skulle jag ringa någon så fick jag slå telefonnummret på morgonen så jag inte störde dom på kvällen!
                    Segare skit telefon har jag inte ägt någon gång!

                    Jag personligen kommer nog inte köpa dessa förb..... pek telefoner något mer!
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Xperia X10

                      Originally posted by Nonne View Post
                      Jag körde Xperia i ca 1 månad, hoppas den modell du ska ha är bättre än den jag hade/har!

                      Skulle jag ringa någon så fick jag slå telefonnummret på morgonen så jag inte störde dom på kvällen!
                      Segare skit telefon har jag inte ägt någon gång!

                      Jag personligen kommer nog inte köpa dessa förb..... pek telefoner något mer!
                      Har ju som tur var ångerrätt så är jag missnöjd är dte bara att kasta tillbaka den
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Xperia X10

                        X1 var ju SE första smartphone av det slaget, å med windows mobile 6.1.

                        nu har dom en rätt mycket vassare plattform, och kör android i botten.

                        tror du inte dom gör bättre ifrån sig denna gången?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Xperia X10

                          Originally posted by kuhlin View Post
                          X1 var ju SE första smartphone av det slaget, å med windows mobile 6.1.

                          nu har dom en rätt mycket vassare plattform, och kör android i botten.

                          tror du inte dom gör bättre ifrån sig denna gången?
                          Frågar du mig blir svaret tveklöst ett rungande........NIX!!!

                          Om vi lever om ett år så hör vi säkert......det kunde blivit bra
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Xperia X10

                            Tragiskt att behöva säga detta eftersom jag har vart anti touch telefoner från första början och i synnerhet iphone...
                            Men köpte en 3gs för ett tag sedan för att se vad alla snackade om och det är fanimig den bästa pryl jag haft och jag är totalt hooked...
                            Så om jag får säga det så är iphone den ända touch telefon värd namnet och jag har provat många... Och polaren som sålde den till mig är mobil nörd och han har häller aldrig testat en bättre.... Och det inkluderar x10 ochu senast htc luren och han ångrar bittert att han inte behöll iphonen så nu ska han köpa en igen för att jag vägrar sälja tillbaka :P
                            Där är min personliga åsikt om än en bit offtopic...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Xperia X10

                              iphone är en bra produkt helt klart, det går inte att ta ifrån dom.

                              jag valde dock bort den pga ett par punkter, men alla är ju olika

                              Comment

                              Working...
                              X