Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

    Tja!

    Jag kommer ganska snart införskaffa ett nytt slutsteg. Kan bara inte riktigt bestämma mig vilket av dessa två jag ska välja. I dagsläget så kostar kicker slutsteget 5000:- och rockford slutsteget 7000:-. Jag ska driva en rockford fosgate t112D2 bas. Vill helst driva den i 4ohm. Vilket skulle ni valt eller vilket tycker ni passar bäst? Vill ju gärna köpa ett bra steg som kan hänga med ett tag även om jag uppgraderar resten av anläggningen i framtiden. Mvh Niklas

  • #2
    Re: Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

    Dom steget ger ju bäst med effekt i 1 ohm..

    Jag skulle ändå köra den i 1 ohm, dämpfaktor hit och dämpfaktor dit.
    Det kommer och spela bra ändå.

    Kanske ska köra med RF steget då du har en RF-bas?

    EDIT: Dock så kan jag säga att jag tycker med RF betalar man snudd på överpriser.
    Kickersteget ger liknande siffror för mindre pengar.

    Men stegen emellan är det pest eller kolera.
    Last edited by Tokken; August 29, 2012, 11:08.
    Builder of the Metallica Tribute Car

    Comment


    • #3
      Re: Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

      Okej. Beställde precis ett kicker zx1500.1 slutsteg pga att dem hade så bra rea på dbakuten . Hur stor säkring ska jag ha vid batteriet. 200A? Men är kicker slutsteget 1 ohm stabilt? Tycker mig ha läst att det inte är det...kanske funkar om man har ordentligt med ström...hur tror du basen kommer må om jag matar den med 1500+watt rms då basen klarar 600w rms, kanske är bättre att köra steget i 2 ohm o ge basen 750watt rms. Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

        Originally posted by NiiklasLarsson View Post
        Okej. Beställde precis ett kicker zx1500.1 slutsteg pga att dem hade så bra rea på dbakuten . Hur stor säkring ska jag ha vid batteriet. 200A? Men är kicker slutsteget 1 ohm stabilt? Tycker mig ha läst att det inte är det...kanske funkar om man har ordentligt med ström...hur tror du basen kommer må om jag matar den med 1500+watt rms då basen klarar 600w rms, kanske är bättre att köra steget i 2 ohm o ge basen 750watt rms. Mvh
        Just det ja! Stämmer! Sorry.

        Men ZX-steget ska lämna MINST 1500w vid 2 ohm.. Och det brukar dom överträffa.
        Basen du har går att koppla i 1 ohm eller 4 ohm dock.

        Så koppla den i 4 ohm, då får du ut 750+w till basen vilket är mer än nog.
        Builder of the Metallica Tribute Car

        Comment


        • #5
          Re: Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

          Ang. kabel så får du in 50mm2 i steget och det bör du använda också.
          200A säkring vid batteriet är lämpligt.
          Builder of the Metallica Tribute Car

          Comment


          • #6
            Re: Kicker zx1500.1 vs Rockford Fosgate t1500.1bdcp

            Okej! Då ska jag köra på det! Tack för svaren!! Mvh

            Comment

            Working...
            X