Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behov av ny bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behov av ny bil

    Topplocks packning har gått på min audi 100 som jag hade påbörjat ett SQ projekt i men vill inte lägga ner mer pengar på att renovera den gamla bilen
    så jag har tänkt att skaffa något annat

    Vet inte riktigt vad jag vill ha för något, så ni får gärna komma med förslag o synpunkter, jag har inte så mycket pengar att lägga på en bil så någonstans mellan 10-15,000 har jag tänkt lägga på den i alla fall
    Här kommer lite punkter/ funderingar
    *Ingen Volvo
    *Drag
    *Lite vägljud, hyfsat bra dämpad
    *AC
    *får gärna ha högtalare i instrumentbrädan
    *Ny besiktiad

    Sen så kan jag inte bestämma mej för vad jag vill ha, fal man ska tänka ekonomiskt o skaffa någon liten bil, lr tänka praktiskt o köpa en kombi så man kan köra runt på grejer

    MVH Johan

  • #2
    Re: Behov av ny bil

    saab 9-5 hittar du en uppsjö av
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Behov av ny bil

      BMW E34 520 Touring eller E36 320 Touring då kan jag och tobbe hjälpa dig att skruva och tobbe har ju massa delar liggandes så blir billigt för dig om något pajar

      Med 2-liters sexan så går de billigt och ändå rätt bra med 150hk.

      Förslag:
      http://server.pure-pf.com/phpBB/view...hp?f=4&t=62097 (pruta samt vet inte om den har drag)

      http://server.pure-pf.com/phpBB/view...ouring#p498514 (Lite rost vid bmwemblemet i bak och på en bakskärm, annars fräsch.. jag ringde på den förra veckan. En krånglande ABS-givare bak också. Snygg färg annars och mycket för pengarna. Dimmljus saknas men det har tobbe liggandes)

      Annars kanske Saab 9-5 kan vara något som Jens säger.

      Golf variant finns väl för de pengarna även.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #4
        Re: Behov av ny bil

        Originally posted by jensclaudius View Post
        saab 9-5 hittar du en uppsjö av
        för max 15k med dem kriterierna som finns?
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #5
          Re: Behov av ny bil

          Originally posted by Frippe_L View Post
          för max 15k med dem kriterierna som finns?
          Tyckte det fanns rätt gott om 9-5r på blocket under 15000kr dock var det väl inga lågmilare men det lär man väl inte heller räkna med för dom pengarna
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #6
            Re: Behov av ny bil

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Tyckte det fanns rätt gott om 9-5r på blocket under 15000kr dock var det väl inga lågmilare men det lär man väl inte heller räkna med för dom pengarna
            Jag hittade bara några stycken som inte hade defekt motor eller turbo eller annat fel. Iofs kollade jag inte i hela landet.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #7
              Re: Behov av ny bil

              Originally posted by Frippe_L View Post
              Jag hittade bara några stycken som inte hade defekt motor eller turbo eller annat fel. Iofs kollade jag inte i hela landet.
              Jag kollade hela landet, förmodligen det som gjorde skillnaden.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #8
                Re: Behov av ny bil

                Originally posted by jensclaudius View Post
                saab 9-5 hittar du en uppsjö av
                han ville väl ha en BIL..
                Builder of the Metallica Tribute Car

                Comment


                • #9
                  Re: Behov av ny bil

                  Audi A4 B5 karossen 95-01 är ju mycket prisvärd och täcker väl det mesta du var ute efter?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Behov av ny bil

                    Skulle sats på en 9000 A50 eller jubilemum för dom pengarna, där åker man bättre än en 9-5:a enligt mig plus dom är nästan allt fullutrustade förutom automat och lucka.

                    MVH Simon jonsson

                    Comment


                    • #11
                      Re: Behov av ny bil

                      Skulle sats på en 9000 A50 eller jubilemum för dom pengarna, där åker man bättre än en 9-5:a enligt mig plus dom är nästan allt fullutrustade förutom automat och lucka.

                      MVH Simon jonsson

                      Comment


                      • #12
                        Re: Behov av ny bil

                        Jag håller på att spara ihop lite pengar så kanske man kan köpa något lite nyare i bra skick til våren, skafade mej en gammal Audi 80 från 92 kan jag i alla fall ta mej från punkt a-b, har inte gjort något åt ljudet i den, det är hemskt, åker hellre utan stereo än att behöva lyssna på det som sitter i nu, är grymt sugen på att bygga ljud men är inte värt att lägga ner dom pengarna i en tillfällig vinterbil, kanske byter ut högtalarna i instrumentbrädan så man kan lyssna på något i alla fall, kostar ju inte så mycket med ett par 4"cox

                        Comment


                        • #13
                          Re: Behov av ny bil

                          som andra sagt, saab 9000. en aero med pilotstolarna åker man sjukt bra i. bra inställningar för sittställningen tycker jag.
                          BTW så är väl A50 en jubileumsmodell, gjordes bara 97 om jag inte minns helt fel.
                          \m/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Behov av ny bil

                            Originally posted by LuffarN View Post
                            som andra sagt, saab 9000. en aero med pilotstolarna åker man sjukt bra i. bra inställningar för sittställningen tycker jag.
                            BTW så är väl A50 en jubileumsmodell, gjordes bara 97 om jag inte minns helt fel.
                            97-98 har ja för mig dem gjordes, trevlig bil som jag känner mig som hemma i eftersom i-brädan är likadan som min förstabil 9000 -88
                            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                            www.garaget.org/Frippe_L

                            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                            Comment


                            • #15
                              Re: Behov av ny bil

                              Originally posted by Jlindkvist View Post
                              Jag håller på att spara ihop lite pengar så kanske man kan köpa något lite nyare i bra skick til våren, skafade mej en gammal Audi 80 från 92 kan jag i alla fall ta mej från punkt a-b, har inte gjort något åt ljudet i den, det är hemskt, åker hellre utan stereo än att behöva lyssna på det som sitter i nu, är grymt sugen på att bygga ljud men är inte värt att lägga ner dom pengarna i en tillfällig vinterbil, kanske byter ut högtalarna i instrumentbrädan så man kan lyssna på något i alla fall, kostar ju inte så mycket med ett par 4"cox
                              Funkar hyfsat att sätta 6x9" i hatthyllan på dessa, något större lyft av ett par billiga 4"are blir det inte direkt

                              Sen är dom lite bökiga å komma åt, högtalarna i brädan..

                              Eller ännu simplare - riva ut dörrhögralarna bak å bara skruva i ett par 6,5"are

                              (blir ju inte korrekt ljudbild osv, men skojigare än att vara helt utan midbas, som det är i dessa orginal :P)

                              Comment

                              Working...
                              X