Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpa Deans ultraplug i sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpa Deans ultraplug i sverige?

    Satt och kollade runt på Diyma och hittade några trevliga kontakter som heter Dean ultra plugg. Någon som vet var man kan hitta sånna. Försökte hitta dom på elfa utan resultat..
    sigpic

  • #2
    Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

    Skulle nog ha sökt lite bättre på google..
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=1292
    sigpic

    Comment


    • #3
      Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

      Finns likartade på ELFA, minns ej vad de heter, men det är likartat som det sitter i de totalt kompromisslösa Celestra VA stegen.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #4
        Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

        Originally posted by jonash View Post
        Finns likartade på ELFA, minns ej vad de heter, men det är likartat som det sitter i de totalt kompromisslösa Celestra VA stegen.
        Ok nån som vet vad dom heter?

        Tänkte löda på en kort bit kabel på elementen för att sedan ha en son kontakt för att kunna ta ur elementen utan att behöva dra fram lödkolven eller ha kabelskor..
        sigpic

        Comment


        • #5
          Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

          Originally posted by jonash View Post
          Finns likartade på ELFA, minns ej vad de heter, men det är likartat som det sitter i de totalt kompromisslösa Celestra VA stegen.
          Antar att det är dom här du menar? Dock käns det som att ultraplugen är väldigt mycket simplare att använda..
          http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.js...0000000A0A036A
          sigpic

          Comment


          • #6
            Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

            Anderson Power Pole
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

              Originally posted by jonash View Post
              Finns likartade på ELFA, minns ej vad de heter, men det är likartat som det sitter i de totalt kompromisslösa Celestra VA stegen.
              Underbara krafthandskar.

              Originally posted by bolle View Post
              Antar att det är dom här du menar? Dock käns det som att ultraplugen är väldigt mycket simplare att använda..
              http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.js...0000000A0A036A
              VA? Nu måste du skämta
              Dessa är svinenkla att använda.
              Samma modell återfinns på eltruckar i olika storlekar (samma storlek som på Celestrastegen återfinns på eldrivna pall-lyftare och andra små doningar medans modellerna över återfinns på truckar, carriers osv av olika storlekar).

              Sedan tål ultrapluggen bara 80A vilket är ngt att tänka på
              Och glöm inte det faktum att dessa är könlösa och kortslutningsskyddade vilket ultran inte är. Kortslutningssäker kanske men inte könlösa. Vilket innebär att man MÅSTE se till att ha honan på rätt sida
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #8
                Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                Originally posted by Lonefox View Post
                Sedan tål ultrapluggen bara 80A vilket är ngt att tänka på
                Och glöm inte det faktum att dessa är könlösa och kortslutningsskyddade vilket ultran inte är. Kortslutningssäker kanske men inte könlösa. Vilket innebär att man MÅSTE se till att ha honan på rätt sida
                Ok men nu e det ju inte på strömsidan jag ska använda dom utan dom kommer sitta på högtalarsidan.. Och 80A är nog inget man får ut ur ett Dualmono.:P bara man kör honan mot slutsteget så är ju kortslutning inget problem..
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                  Originally posted by bolle View Post
                  Ok men nu e det ju inte på strömsidan jag ska använda dom utan dom kommer sitta på högtalarsidan.. Och 80A är nog inget man får ut ur ett Dualmono.:P bara man kör honan mot slutsteget så är ju kortslutning inget problem..
                  Naj det är det nog inte störra problem med
                  Mmm....det var ju det...att sätta det åt rätt håll
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #10
                    Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Naj det är det nog inte störra problem med
                    Mmm....det var ju det...att sätta det åt rätt håll
                    Om du kollar på bilden så bildar stiften ett T.. Så det går inte att av mistag fasvända..
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                      Originally posted by bolle View Post
                      Om du kollar på bilden så bildar stiften ett T.. Så det går inte att av mistag fasvända..
                      Nu är ju jag litet tagen av att servern som huserar bilstereoforum är instabilare än Zimbabwes valuta och galen på signalkabellängder som inte verkar existera.
                      Så ursäkta om jag är i det blå!

                      Men jag tror inte att Lonefox menar möjligheten eller omöjligheten att fasvända utan risken för kortslutning om kontakten glider isär och handelen kortsluter mot något.
                      Man ska ju alltid se till att ha hondelen pekande från källan oavsett om det är en strömkälla eller någon annan signal. Hoppas att ni förstår?

                      Fattade jag rätt eller ska jag söka för det här också?
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                        Originally posted by PhoenixG View Post
                        Nu är ju jag litet tagen av att servern som huserar bilstereoforum är instabilare än Zimbabwes valuta och galen på signalkabellängder som inte verkar existera.
                        Så ursäkta om jag är i det blå!

                        Men jag tror inte att Lonefox menar möjligheten eller omöjligheten att fasvända utan risken för kortslutning om kontakten glider isär och handelen kortsluter mot något.
                        Man ska ju alltid se till att ha hondelen pekande från källan oavsett om det är en strömkälla eller någon annan signal. Hoppas att ni förstår?

                        Fattade jag rätt eller ska jag söka för det här också?
                        Precis det jag menade
                        Har själv gjort misstaget och vänt liknande kontakter "fel" i min stress att få ihop dem.....
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Precis det jag menade
                          Har själv gjort misstaget och vänt liknande kontakter "fel" i min stress att få ihop dem.....
                          Skönt med ett rätt åtminstone!
                          sigpic

                          What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                            Detta kan vara en bra kontakt för det du är ute efter http://www.hobbex.se/p/pid,4569/t/product.html

                            Comment


                            • #15
                              Re: Köpa Deans ultraplug i sverige?

                              Originally posted by Naughty Tee View Post
                              Detta kan vara en bra kontakt för det du är ute efter http://www.hobbex.se/p/pid,4569/t/product.html
                              Det blir nog powerpole ändå.. Dom var ju inte så krångliga..
                              http://www.youtube.com/watch?v=y8ODI8fAU_k
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X