Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 av JonasH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mazda 6 av JonasH

    Originally posted by jonash View Post
    Hmm, har inte ens tänkt tanken. Men det e klart, om rätt alternativ skulle "dyka upp" så är jag inte omöjlig. Men det lär ju knappast finnas folk som kommer och föreslår saker, utan man lär väl "ragga" och det känner inte jag att jag orkar.....
    I annan tråd skrevs det "bara att gå igenom skogen o hämta"......vad som helst!

    Men det är så mkt vel...

    Så nu tror jag att jag får ta betalt för grejjorna istället.

    Men om det "bara" blir ADV 40 så stannar det på 38.5k, ni räknar dåligt.

    Pierre
    Last edited by Horsyhorse; February 11, 2011, 23:23.
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #32
      Re: Mazda 6 av JonasH

      I helgen har jag funderat, måttat, funderat och funderat lite till...

      Har insett att det förmodligen blir att flytta instrumenteringen till mitten av brädan, eftersom det öppnar upp för en massa fler roliga möjligheter till val av element / storlekar.

      Med instrumenteringen i mitten går det utan större trassel få plats med 2.5L lådor och med lite mer trassel säkerligen bortåt 7-8L.

      Om man inte flyttar instrumenteringen är det i princip 4tummare som går in max, och dessutom utan större möjlighet att vinkla. Dock finns plats för 6.5or (eller mer) i dörrarna....

      SÅ, den egentliga frågan är; vad har man för ambition med bygget. Jag vet fasen inte
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #33
        Re: Mazda 6 av JonasH

        Då är det bara att sätta igång att riva då!
        Är ju alltid kul att bygga
        Saab 9-3 SQ style

        Comment


        • #34
          Re: Mazda 6 av JonasH

          Det är väl inte mkt att fundera på? 5.25" eller mer skall de vara på brädan!
          Skämt å sido så lär du som du ju själv säger först o främst sätta upp vad du vill uppnå med anläggningen , om du skall tävla eller inte och isåfall i vilken klass mm mm .
          Kanske du behöver träffa lite "folk" som du kan spåna fram lite ideer med?
          Det finns ju ngt som kallas för "bilstereofika" som är perfekt för det.......
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #35
            Re: Mazda 6 av JonasH

            Kanske testa fullrange ihop med några trevliga 6,5 middar. Flera element i Seas Prestige serien låter grymt bra, mycket lika Excel i basområdet. ZaphAudio testade ett par löjligt billiga fullrange för ett tag sen som har fått bra kritik.

            http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html

            Kanske designa ett passivt filter och använda en dedikerad diskant högre upp. Driva allt med en 5-kanalare. Sen en 10a i handfacket, done!

            Comment


            • #36
              Re: Mazda 6 av JonasH

              Originally posted by jonash View Post
              I helgen har jag funderat, måttat, funderat och funderat lite till...

              Har insett att det förmodligen blir att flytta instrumenteringen till mitten av brädan, eftersom det öppnar upp för en massa fler roliga möjligheter till val av element / storlekar.

              Med instrumenteringen i mitten går det utan större trassel få plats med 2.5L lådor och med lite mer trassel säkerligen bortåt 7-8L.

              Om man inte flyttar instrumenteringen är det i princip 4tummare som går in max, och dessutom utan större möjlighet att vinkla. Dock finns plats för 6.5or (eller mer) i dörrarna....

              SÅ, den egentliga frågan är; vad har man för ambition med bygget. Jag vet fasen inte
              Du vet hur det slutar ändå......... Inte lönt att kämpa emot.

              Gör nu ett ordentligt förarbete så kan du ju alltid kliva in på banan om du nu skulle "känna" för det.
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #37
                Re: Mazda 6 av JonasH

                Originally posted by Hanatsu View Post
                Kanske testa fullrange ihop med några trevliga 6,5 middar. Flera element i Seas Prestige serien låter grymt bra, mycket lika Excel i basområdet. ZaphAudio testade ett par löjligt billiga fullrange för ett tag sen som har fått bra kritik.

                http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html

                Kanske designa ett passivt filter och använda en dedikerad diskant högre upp. Driva allt med en 5-kanalare. Sen en 10a i handfacket, done!
                Jag har SEAS Lotus Reference på hyllan, RW220, RW165, RM120...

                Det där med handskfacket är dock intressant och där är det tyvärr som så att nån 10a kommer inte gå in i denna bil där, utan att jag tar bort ACn = inte aktuellt...Max 10L låda kan man få till där, och då har jag ändå tagit i.....
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #38
                  Re: Mazda 6 av JonasH

                  Originally posted by Mats H View Post
                  Du vet hur det slutar ändå......... Inte lönt att kämpa emot.

                  Gör nu ett ordentligt förarbete så kan du ju alltid kliva in på banan om du nu skulle "känna" för det.
                  Du vet hur det blir .Tänk tillbaka på seat bygget,hur många ggr tog du inte ur brädan.
                  Gör som Mats säger NUUU.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mazda 6 av JonasH

                    Originally posted by dlsaren View Post
                    Du vet hur det blir .Tänk tillbaka på seat bygget,hur många ggr tog du inte ur brädan.
                    Gör som Mats säger NUUU.
                    Att ta i och ur brädan är inte problemet, när den väl är klar. Det är vägen till en 100% klar bräda som jag gruvar mig för...

                    /Jonas
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #40
                      Re: Mazda 6 av JonasH

                      Originally posted by jonash View Post
                      Att ta i och ur brädan är inte problemet, när den väl är klar. Det är vägen till en 100% klar bräda som jag gruvar mig för...

                      /Jonas
                      Skulle va roligt att se hur en installation med 6,5 i dörren och diskant vid backspegeln skulle kunna hävda sig i tävlingar. Och du Jonas har ju erfarenheten och kunskapen...
                      MVH F.Trybom

                      Comment


                      • #41
                        Re: Mazda 6 av JonasH

                        Originally posted by F.Trybom View Post
                        Skulle va roligt att se hur en installation med 6,5 i dörren och diskant vid backspegeln skulle kunna hävda sig i tävlingar. Och du Jonas har ju erfarenheten och kunskapen...
                        Jag tror att vi redan egentligen sett exempel på det, om jag inte missminner mig körde Broman så på finalen -08 med sin Audi (kan ha varit 5.25or med).

                        Det kommer aldrig att gå att få det att spela korrekt eller lika bra som en bil som har bättre förutsättningar. Tyvärr, men i detta fall lönar det sig att "göra det svåra". Är min tro.

                        //Jonas
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #42
                          Re: Mazda 6 av JonasH

                          En sån här är på väg hem

                          http://www.installer.com/item/displa...php?it=99-7507

                          Mazda kom ju på den geniala idén att integrera i princip all elektronik i "huvudenheten", dvs tar man bort den så funkar inte mycket, eller ja, funkar gör det men glöm att få se nåt på infodisplayen....

                          Den där satsen råder bot på det problemet!
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #43
                            Re: Mazda 6 av JonasH

                            Originally posted by jonash View Post
                            En sån här är på väg hem

                            http://www.installer.com/item/displa...php?it=99-7507

                            Mazda kom ju på den geniala idén att integrera i princip all elektronik i "huvudenheten", dvs tar man bort den så funkar inte mycket, eller ja, funkar gör det men glöm att få se nåt på infodisplayen....

                            Den där satsen råder bot på det problemet!

                            Är det ett bra ställe att beställa ifrån?
                            Tänkte om man ska beställa mitt dashkit till
                            rx8an därifrån.
                            sigpic

                            Ägare av DekorTeknik
                            Gå in och gilla!

                            Comment


                            • #44
                              Re: Mazda 6 av JonasH

                              Originally posted by Antonic View Post
                              Är det ett bra ställe att beställa ifrån?
                              Tänkte om man ska beställa mitt dashkit till
                              rx8an därifrån.
                              Jag hoppas det, eftersom jag är mycket god vän med ägaren av ROCS

                              Synd jag inte skrev nåt tidigare, hade vi kanske kunnat splitta frakten, fast den är på 20 dollarz, så det e väl inte så mycket att gny över kanske

                              Kan meddela dig då jag fått hem det så skall vi se hur fraktandet gick.
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #45
                                Re: Mazda 6 av JonasH

                                Originally posted by jonash View Post
                                Jag hoppas det, eftersom jag är mycket god vän med ägaren av ROCS

                                Synd jag inte skrev nåt tidigare, hade vi kanske kunnat splitta frakten, fast den är på 20 dollarz, så det e väl inte så mycket att gny över kanske

                                Kan meddela dig då jag fått hem det så skall vi se hur fraktandet gick.
                                20$ är inte så mycket ändå.
                                Ska ju fraktas i sverige sedan.

                                Tog faktiskt och beställde en dashkit 1700kr inkl frakt tull moms.
                                6500kr i sverige
                                Last edited by Antonic; February 22, 2011, 00:09.
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X