Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips för att burpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Tips för att burpa

    Gain är som Hedde säger en matchning av signalen!

    För att signalen skall vara kalibrerad gör följande.

    Ställ Cd volymen på ca 75%, skuva upp steget tills du hör det distar.
    Sänk en aning och signalen är rätt inställd.

    Detta förfarande gäller för ALLA maskiner, Gain är för kalibrering och inte någon volymkontroll!
    Att man spelar högre betyder inte att signalen är ren!

    Vissa feta steg har hjälpmedel för att signalen ska vara korrekt.
    Tex!
    En diod börjar blinka då man får en distad signal, sänk gainen till fast sken och.....voila.....ren härlig signal!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #47
      Re: Tips för att burpa

      Men om jag ställer HU på 30/39 i volym när jag ska göra som du säger nonne.
      Vart ställer jag sublevel då? Kan inte ha 0 för då är inte ens basen igång.
      Ska jag ha den också på 75%?

      Sen när jag vrider upp gain till det börjar dista, kan det inte lika gärna vara basen som inte hänger med längre när det börjar bli dåligt ljud i den?
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #48
        Re: Tips för att burpa

        Originally posted by Softis View Post
        Men om jag ställer HU på 30/39 i volym när jag ska göra som du säger nonne.
        Vart ställer jag sublevel då? Kan inte ha 0 för då är inte ens basen igång.
        Ska jag ha den också på 75%?

        Sen när jag vrider upp gain till det börjar dista, kan det inte lika gärna vara basen som inte hänger med längre när det börjar bli dåligt ljud i den?
        Ok nu tar vi det en sista gång: Vi kallar "0" läget på subben för "ej strypt". I ditt fall 33 av 33. Är det check på det? Vad Nonne menar är precis det han säger: När det distar så är det nog. Om det sedan är basen som inte vill vara med eller steget som klipper är ointressant. Det spelar inte högre. Du bör helt enkelt inte överstiga 75% av utnivån från stereon om du vill vara säker på att du får ut ren signal från denna.

        Alltså: 33 av 33 på sub samt 75% av utnivå från HU vid burp ska vara max.

        Vid daglig lyssning kan du sedan sänka subnivån om du känner för det.

        Mvh Mattias Hedin
        Last edited by Hedde; June 15, 2010, 10:28.
        DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

        Comment


        • #49
          Re: Tips för att burpa

          hejhej har dåligt med utrymme i bilen så vill ha nått litet men spelar nåt sjukt bra ??? skicka länk tack !!

          Comment


          • #50
            Re: Tips för att burpa

            har dåligt med utryme i bilen så vill ha nått litet men spelar sjukt bra ?? kan nån skicka länk tack ?

            Comment


            • #51
              Re: Tips för att burpa

              Okej det ska jag testa Ville bara vara helt säker INNAN jag gör något. Blir så dyrt annars :P

              lukas22, lite fel tråd att ställa den frågan kanske. Gör en ny
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment

              Working...
              X