Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skillnad ip bus/optisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skillnad ip bus/optisk

    Hej allihop.

    Jag har en Pioneer dex p9 och tillhörande deq p9 som jag tänkte koppla in i min bil nu och det är nog inga problem men jag blev lite fundersam just ip bus och optiska utgångarna och de är här mina frågor kommer in. Vad gör ip bus kabeln och vad gör den optiska kabeln? Måste man använda båda och vad är det skillnad på dom? Jag har läst instruktionsboken men jag tycker dom förklara väldigt dåligt så jag hoppas att det finns någon vänlig själ här som kan förklara de här för mig.
    Attached Files

  • #2
    Re: Skillnad ip bus/optisk

    Originally posted by Geordson
    Hej allihop.

    Jag har en Pioneer dex p9 och tillhörande deq p9 som jag tänkte koppla in i min bil nu och det är nog inga problem men jag blev lite fundersam just ip bus och optiska utgångarna och de är här mina frågor kommer in. Vad gör ip bus kabeln och vad gör den optiska kabeln? Måste man använda båda och vad är det skillnad på dom? Jag har läst instruktionsboken men jag tycker dom förklara väldigt dåligt så jag hoppas att det finns någon vänlig själ här som kan förklara de här för mig.
    Nu är det många år sedan jag hade denna kombon men om jag inte missminner mig så är det så att IP-Bus kabeln sköter signalering och styrning mellan HU och boxen och den optiska enbart kör ljudet?

    För övrigt en väldigt trevlig och välljudande kombo det där
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Skillnad ip bus/optisk

      De låter ju väldigt logiskt faktiskt så nu blev jag lite klokare oxå. Tack så mycket för svaret

      Comment

      Working...
      X