Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klasser 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Klasser 2012

    Originally posted by Stickan View Post
    Vad är skillnaden på 2000/4000 i minsta klassen? , lite sugen är man på att prova på liksom
    Pengarna...

    €2000 & €4000.

    Skall försöka få fram en mer detaljerad spec över de olika klasserna då Experienced och Advanced har HELT nya förutsättningar mot tidigare.

    I dessa klasser är det bla INTE tillåtet att modifiera brädan, men exakt vad det innebär är vi inte riktigt kommit överens om ännu internationellt... (vi är överens i scandinavien, men övriga europa har ännu inte förstått att även de snart är det )

    Men mer om detta efter JUL
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

    Comment


    • #17
      Re: Klasser 2012

      Ser ut som om det blir ett gäng i Master

      Detta är kravspecen för Advanced:

      "Limited modifications to Dashboard. No modifications to Steering-wheel or pedals. No Judges."

      Jag kommer nog "uppgradera" mig som det ser ut nu.
      Last edited by Mats H; December 5, 2011, 18:19.
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • #18
        Re: Klasser 2012

        Originally posted by Mats H View Post
        Ser ut som om det blir ett gäng i Master

        Detta är kravspecen för Advanced:

        "Limited modifications to Dashboard. No modifications to Steering-wheel or pedals. No Judges."

        Jag kommer nog "uppgradera" mig som det ser ut nu.
        Japp Master 6 får man skriva in i pärmen.

        Comment


        • #19
          Re: Klasser 2012

          Ni är nog en del som kliver upp i Master ja.
          Det kunde man räkna ut med en träpinne och r*v*en

          Dock har jag en fundering kring detta:

          Experienced 2000/4000 Install points max.: 70-90
          No modifications to Dashboard and Equipment, Steering-wheel or pedals. Tweeters ok to install on dashboard, a-pillar or in mirror cover. Champions are upgraded to Advanced. No Judges

          Räknas fullregisterhögtalare in som diskanter eller inte?
          Iom att jag skall ha 2" FR i A-stolparna så modifieras dessa men i-brädan är orörd....
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #20
            Re: Klasser 2012

            Detta innebär ju dock att jag inte kommer kunna tävla nu 2012 Tänker inte hoppa in i Advanced med er experter :P Ni kommer skratta åt min gamla rostiga sak.

            Om jag ska passa in i experienced så får jag ju byta ut hela instrumentbrädan och köpa nya element.. eller räknas detta kanske också som modifikation ifall man modifierar tillbaka?

            Sedan så förstördes ju halva planerna för mitt Saab 95 -73 bygge Såvidare inte fullregister passar in som diskant?

            Dock så verkar reglerna extremt roliga nu, ifall jag bara hade sett dessa innan jag började bygga i somras >.<
            When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
            Shinichi Kudo (Detective Conan)

            Comment


            • #21
              Re: Klasser 2012

              Originally posted by Lonefox View Post

              Räknas fullregisterhögtalare in som diskanter eller inte?
              Iom att jag skall ha 2" FR i A-stolparna så modifieras dessa men i-brädan är orörd....
              Advanced 40
              /tycker Erik.

              Comment


              • #22
                Re: Klasser 2012

                Ingen skrattar åt andras bilar, oavsett skick. Rolle har ju t.ex tävlat med sin 21 år i sträck, och den var inte ny när han började...
                /tycker Erik.

                Comment


                • #23
                  Re: Klasser 2012

                  Originally posted by Robsarve View Post
                  Advanced 40
                  Knappast Erik.
                  Jag kliver över den gränsen rätt hårt

                  Dessutom syftar Mica mer på montaget som blir i hennes bil då hennes bil bara har 4" original i brädan och är just nu modifierade för 5.25" i originaluttagen, men tanken är att få in ett par 4.5" fullregister bra invinklat och frontsub.
                  Enligt detta luktar det Advanced för hennes del med. Och det känns lite "illa" då hon är en REN nybörjare :S
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #24
                    Re: Klasser 2012

                    Som sagt.

                    Ni kommer få klasserna mer detaljerat förklarat under de närmaste veckorna.

                    Stirra er inte blinda på namnen då 90% av deltagarna kommer flyttas upp ett pinnhål på stegen.

                    Men enkelt sagt.
                    Är brädan modifierad, omklädd eller liknande; ja då hamnar man i master.
                    Master som för övrigt har enklare installation än Advanced hade -11.

                    Varför??
                    För att vi ville öppna upp för mer rookies och ändå inte lägga till massa krångliga namn på nya kategorier.
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Klasser 2012

                      Originally posted by Lonefox View Post

                      Räknas fullregisterhögtalare in som diskanter eller inte?
                      Iom att jag skall ha 2" FR i A-stolparna så modifieras dessa men i-brädan är orörd....
                      De heter fullregister av en anledning.
                      Just för att det INTE är en diskant.
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Klasser 2012

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Som sagt.

                        Ni kommer få klasserna mer detaljerat förklarat under de närmaste veckorna.

                        Stirra er inte blinda på namnen då 90% av deltagarna kommer flyttas upp ett pinnhål på stegen.

                        Men enkelt sagt.
                        Är brädan modifierad, omklädd eller liknande; ja då hamnar man i master.
                        Master som för övrigt har enklare installation än Advanced hade -11.

                        Varför??
                        För att vi ville öppna upp för mer rookies och ändå inte lägga till massa krångliga namn på nya kategorier.
                        Jo jag hade en känsla av det....så rätta mig om jag har fel men jag tror att det är såhär:

                        2011 -> 2012
                        Beginner -> Experienced
                        Experienced -> Advanced
                        Advanced -> Master
                        Master -> Expert

                        Originally posted by JALLE View Post
                        De heter fullregister av en anledning.
                        Just för att det INTE är en diskant.
                        Jo jag vet.....men saken är ju att min INSTRUMENTBRÄDA är helt orörd
                        Så så länge den är omodifierad så är den inte advancedklassad....däremot är ju stolparna modifierade, med en "diskant" på 70x90mm korg och kan spela från 120Hz

                        Nej seriöst...iom vad jag skrev ovan så är JAG inte nervös.
                        Det är mer för Micas del iom modifieringarna i brädan för att få plats med större högtalare i org-utrymmet som jag är fundersam.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #27
                          Re: Klasser 2012

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Knappast Erik.
                          Jag kliver över den gränsen rätt hårt

                          Dessutom syftar Mica mer på montaget som blir i hennes bil då hennes bil bara har 4" original i brädan och är just nu modifierade för 5.25" i originaluttagen, men tanken är att få in ett par4.5" fullregister bra invinklat och frontsub.
                          Enligt detta luktar det Advanced för hennes del med. Och det känns lite "illa" då hon är en REN nybörjare :S
                          Kan man bara förlika sig med tanken på att man kanske inte kommer att vinna första tävlingen som nybörjare, har man inget att förlora.
                          Det tar tid att få en bra bil och man måste börja nånstans?

                          Jag lovar att ingen skrattar åt nybörjare och börjar man i en lite tuffare klass kommer man fortare i kapp.

                          Som det ser ut nu kommer Advanced att ersätta Experienced vilket var en instegsklass förrut.
                          sigpic

                          -C5 2008 -SQuse-
                          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                          Comment


                          • #28
                            Re: Klasser 2012

                            positivt med nye klasser
                            Last edited by Tufte; December 6, 2011, 18:16.
                            Pioneer Mosconi Scan Speak

                            Comment


                            • #29
                              Re: Klasser 2012

                              Originally posted by Mats H View Post
                              Kan man bara förlika sig med tanken på att man kanske inte kommer att vinna första tävlingen som nybörjare, har man inget att förlora.
                              Det tar tid att få en bra bil och man måste börja nånstans?

                              Jag lovar att ingen skrattar åt nybörjare och börjar man i en lite tuffare klass kommer man fortare i kapp.

                              Som det ser ut nu kommer Advanced att ersätta Experienced vilket var en instegsklass förrut.
                              Vi får se vad vi får för svar kring mina tankar
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                              Comment


                              • #30
                                Re: Klasser 2012

                                SKIT OCKSÅ!

                                Nu måste jag ju bli en expert
                                Jag ÄR Gandalf!!!

                                Comment

                                Working...
                                X