Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

    Originally posted by Gandalf
    OK! Bara så att det är tydligt. Om man åkt runt i Sverige under året på de 4 tävlingar som krävs och kvalat till att kunna bli Svensk mästare kan det ändå bli så att 3 utomstående bilar som inte kvalat kommer på pallen och får pokaler men själv får man ingenting. Förutom då ett speciellt pris.

    Tack för potatisen. Där tappade jag intresset för att kvala till SM i billjud. Har betydligt bättre saker för mig än att spendera flera tusen kronor för att sen riskera att bli omkörd av personer som kunnat lägga dem pengarna på sin bil istället.

    Detta är min högst personliga åsikt. Ja jag är irriterad över detta...
    vilket skämt förstår dig fullt ut att du är sur på de här.

    undra om man i fotboll med kan skita i säsongen å kliva direkt in i final??

    borde väl vara klart som korvspad att man lär tävla under säsongen för att få vara med i finalen

    men vad vet jag

    mina 2cent
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #17
      Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

      Håller med Gandalf här! Känns fel.
      Last edited by octan; July 28, 2011, 22:16.
      Octan
      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

      OctanAudio
      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
      Fegens Vandrarhem

      Bilstereoblog
      Team Ljudbyggaren

      Comment


      • #18
        Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

        självklart att folk får tävla men tycker inte dom ska få tävla om sm pokalen
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #19
          Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

          Originally posted by Mats H
          Du har mycket synpunkter, har du själv kvalat i år?
          Är det inte bättre diskuterar ämnet istället och startar en ny tråd?
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #20
            Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

            Originally posted by Mats H
            Du har mycket synpunkter, har du själv kvalat i år?
            ska inte ställa upp i finalen häller annars hade jag gjort de.

            har gått och funderat på att köpa en bmw 740 och köra seriös helsäsong men verkar ju va värdelöst att tävla när man kan hoppa in och ut hur man vill man får fortsätta med motorsport där finns de poängsystem iallafall.

            men får väl gå ontopic igen är de nått så finns ju pm funktionen
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #21
              Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

              Originally posted by Antonic View Post
              Är det inte bättre diskuterar ämnet istället och startar en ny tråd?
              Du har kanske rätt, men det var egentligen Gandalf som skulle startat en ny tråd så vi slipper såna här "stormar i vattenglas" i förbundets infotrådar. Tråden handlar iofs om SM och kval, men som vanligt finns det många som "tycker" utan att vara direkt drabbade.

              MVH
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #22
                Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                Originally posted by micke999 View Post
                självklart att folk får tävla men tycker inte dom ska få tävla om sm pokalen
                Hade du varit lite insatt eller bara läst vad förbundet skrev tidigare så hade du sluppit skriva detta inlägg.

                SM har alltid varit öppet för bl.a. Internationella deltagare, skillnaden iår är att det även är öppet för svenska bilar utan kravet på Kval.

                Man kan helt enkelt få en möjlighet att mäta sig mot de bästa även om bilen blev klar dagen före.

                Men!!! Man kan aldrig bli svensk mästare, och det har aldrig varit tanken heller.

                Tycker ni att det är bättre om förbundet stänger möjligheten att tävla på vallåkra för alla som inte är inkvalade? Både SQ,dB, bassrace och Psychlone???
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • #23
                  Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                  Originally posted by JALLE View Post
                  Tycker ni att det är bättre om förbundet stänger möjligheten att tävla på vallåkra för alla som inte är inkvalade? Både SQ,dB, bassrace och Psychlone???
                  Jag tycker att alla får tävla, men de ska inte kunna lägga vantarna på några priser.
                  Kanske diplåm eller liknande för ej kvalade.
                  Förra året var det visserligen inga pokaler för 2,3plats.
                  Jag var väldigt stolt över att komma tvåa förra året, men inte mycket att visa upp på de....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                    Originally posted by JALLE View Post
                    Hade du varit lite insatt eller bara läst vad förbundet skrev tidigare så hade du sluppit skriva detta inlägg.

                    SM har alltid varit öppet för bl.a. Internationella deltagare, skillnaden iår är att det även är öppet för svenska bilar utan kravet på Kval.

                    Man kan helt enkelt få en möjlighet att mäta sig mot de bästa även om bilen blev klar dagen före.

                    Men!!! Man kan aldrig bli svensk mästare, och det har aldrig varit tanken heller.

                    Tycker ni att det är bättre om förbundet stänger möjligheten att tävla på vallåkra för alla som inte är inkvalade? Både SQ,dB, bassrace och Psychlone???
                    klart att alla ska få tävla men inte om själva sm!!

                    ta tillex

                    jag kan inte starta ett hocky lag å sen säga att jag ska vara med i finalen utan man lär spela hela säsongen och göra sig förtjänt av att vara med i finalen.

                    trodde de fanns nått som hette säsong men bättre att kalla de sommar med lite skoj?

                    visst lite bitter är jag kanske men tycker bara att man ska få kämpa lite för att få kunna bli svensk mästare,eller iallafall trott så men verkar ju räcka med att lyckas bra på 1 tävlig per år så är man ju kung i baren sen
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                      Originally posted by micke999 View Post
                      klart att alla ska få tävla men inte om själva sm!!
                      Men det är ju precis så det är.
                      Alla får tävla MEN ENBART DE SOM ÄR INKVALADE TÄVLAR OM SM.

                      Ser inte problemet
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                        Finns det ingen tyngre klass som inte används i sverge under (men internationellt) säsongen som man kan använda på finalen för icke kvalade och utlänska....?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Men det är ju precis så det är.
                          Alla får tävla MEN ENBART DE SOM ÄR INKVALADE TÄVLAR OM SM.

                          Ser inte problemet

                          Skulle en "icke" inkvalad till SM vinna på Vallåkra så kommer ändå den som är Svensk Mästare erhålla ett speciellt pris. Dock enbart den som faktiskt är SM vinnare. Dvs, kommer man 4a, och är inkvalad, men en som ej är inkvalad kommer 3a, så får man som 4a i det läget ingen pokal

                          de som stör mig är att man blir ju petad av okvalade klart att sm vinnaren ska ha största pokalen dom okvalade visst som kan väl få ett diplom eller nått

                          men känns som onödigt tjafs i tråden jag hade helt enkelt en för stor bild över ljudtävling uppmålad i mitt huvud,får fortsätta med motorsport eller nått där man blir belönad för att man alltid är på plats och ställer upp.men på så sett så har ju ioförsig gemene man större risk att vinna då alla stora kanske inte åker på alla deltävlingar
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                            Tryckfelsnisse har varit framme! Såhär kommer det (självklart) fungera:

                            För SQ kommer det EJ erbjudas "på platsen" anmälan. Föranmälan kommer krävas, liksom förskottsbetalning.
                            För dB kommer vi hantera "på platsen" anmälan.

                            Angående placeringar: Pokaler kommer tilldelas placering 1-3, och gäller ENBART de som är inkvalade till SM.

                            Skulle en (eller fler) "icke" inkvalade till SM hamna på pallplats kommer dessa få ett annat pris/diplom eller liknande.

                            Hoppas det framgått hur det kommer funka!
                            Svenska Bilstereoförbundet
                            EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                              då känns de hela mycke mer rätt
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                                Låter helt kanon!!!

                                Comment

                                Working...
                                X