Announcement

Collapse
No announcement yet.

SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

    Ja det är dB Jams vol 13.

    Comment


    • #62
      Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

      Det händer inte ofta, men jag håller med Kim.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #63
        Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

        Tur att ni är överens då Synes i helgen
        Europeisk mästare bassrace 129.9 2010
        VM 2:a bassrace 129.9 2010
        SM 2:a bassrace 129.9 2010

        www.bilradiohuset.se
        www.blekingebilradio.se

        Comment


        • #64
          Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

          Kollar man på vallåkraträffens hemsida så öppnar grindarna först kl 11 på lördagen. Hur löses det då med incheckning 10:00-10:30?

          Kör man in via dom vanliga insläppen och har incheck vid riggen eller är det ett speciellt insläpp med incheck för oss?

          Var på träffen skall vi vara? så man vet var man skall.
          Viktor Forsell
          Tävlar just nu inte med sin egna bil.
          Däremot i högsta grad inblandad i "Morsans Trailblazer"

          Comment


          • #65
            Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

            Oftast så kör du in precis "ovanför" träffen så att du kommer in på den asfalterade rakan, sen följer du den en bit och så ligger ljudbyn på vänster sida.

            Comment


            • #66
              Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

              Roligt att så många tävlade att man blev nekad att tävla på söndagen p.ga att man vart 45 min sen till anmälningen trots att jag hade folk som var vid emmariggen vid ca 08:30 då jag väntade på bil ifrån hotellet...
              Läste tyvärr inte att anmälningen var vid insläppet, men tycker att eftersom de flesta bedömningar redan var gjorda på lördagen så kan ju inte min bil ta så mycket tid i anspråk, då vagnsboken finns.
              Ville bara ha en tävling till i ryggen då bilen är omtweakad, trots att jag inte kvalat i år.
              Blev dock lovad en "lyssning utom tävlan" av en representant, vilket var trevligt, men tycker att intresset inte fanns från min sida att "tjata" så då åkte jag hem istället.
              Tycker att finalen var väl uppsluten med många fina bilar, men jag överväger starkt mitt fortsatta tävlande för bilstereoförbundet..
              Finns det verkligen så många tävlande att man nekar folk att ställa upp, man åker ca 70 mil totalt och betalar ca 2000kr för ett hotell........
              Jag tävlade för ett "annat" förbund på öland i somras och då var ALLA välkomna oavsett........ det tycker jag är BRA!!!!!
              Det är möjligt att jag uppfattas gnällig men ska vi ha fler som tävlar så gynnas INGEN av att det går till på detta viset.

              Vid frågor eller kommentarer så ring mig istället för att detta ska bli ännu ett forumskrig med smutskastande åt olika håll.
              0703088955 Kristian
              Last edited by Fjällèn; August 22, 2010, 20:43.

              Comment


              • #67
                Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                Originally posted by Fjällèn View Post
                Roligt att så många tävlade att man blev nekad att tävla på söndagen p.ga att man vart 45 min sen till anmälningen trots att jag hade folk som var vid emmariggen vid ca 08:30 då jag väntade på bil ifrån hotellet...
                Läste tyvärr inte att anmälningen var vid insläppet, men tycker att eftersom de flesta bedömningar redan var gjorda på lördagen så kan ju inte min bil ta så mycket tid i anspråk, då vagnsboken finns.
                Ville bara ha en tävling till i ryggen då bilen är omtweakad, trots att jag inte kvalat i år.
                Blev dock lovad en "lyssning utom tävlan" av en representant, vilket var trevligt, men tycker att intresset inte fanns från min sida att "tjata" så då åkte jag hem istället.
                Tycker att finalen var väl uppsluten med många fina bilar, men jag överväger starkt mitt fortsatta tävlande för bilstereoförbundet..
                Finns det verkligen så många tävlande att man nekar folk att ställa upp, man åker ca 70 mil totalt och betalar ca 2000kr för ett hotell........
                Jag tävlade för ett "annat" förbund på öland i somras och då var ALLA välkomna oavsett........ det tycker jag är BRA!!!!!
                Det är möjligt att jag uppfattas gnällig men ska vi ha fler som tävlar så gynnas INGEN av att det går till på detta viset.

                Vid frågor eller kommentarer så ring mig istället för att detta ska bli ännu ett forumskrig med smutskastande åt olika håll.
                0703088955 Kristian
                Hur skulle det se ut om ALLA kom för sent?
                Man måste sätta en gräns någonstans.

                Om du skulle åka buss eller spårvagn men inte hinner dit till avgången inte f.. står dom och väntar i 45 min på dig.

                Så skyll inte på förbundet när ALLT är dit eget fel.
                Vill inte låta otrevlig. Men så är det överalt
                sigpicMS-SOUND
                Micke7406

                Comment


                • #68
                  Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                  Skall bara försöka förklara läget:

                  I ca 2 veckor innan finalen har det gått ut både mail, info på hemsida och info här om vilka tider som gäller.

                  Det har varit glasklart vad som man skulle göra för att ha chans på SM titeln. Det har varit lika glasklart vad man skulle göra om man ville ha sin bil bedömd.

                  Så infon från våran sida om vad som gällde kan absolut inte klankas ned på, och hdet håller du med om. Vilket ju är bra

                  Hade du föranmält dig via formuläret på hemsidan hade vi vetat bättre. Anledningarna till föranmälan är för många att räkna upp nu. Men det förstår säkert alla varför vi har.

                  Sen så sa jag till dig att just när du kom så höll bedömningar på, varför vi inte kunde ta din bil just då. Jag bad dig komma tillbaks lite senare (svårt att veta exakt när man kan ha nån som lyssnar i din bil) men det gjorde du inte. Inte till mig. Och, eftersom du uppenbarligen inte stod på billjudsområdet så var det liksom lite svårt att veta vart man skulle leta efter dig.

                  Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt, men på en SM Final, där vi krävt föranmälan så blir det lite svårt att hantera. Och speciellt om man som i ditt fall läser här på forumet så kan jag personligen tycka att du kunde ha meddelat oss nånting så vi hade haft en aning om att du skulle dyka upp.

                  /Jonas


                  Originally posted by Fjällèn View Post
                  Roligt att så många tävlade att man blev nekad att tävla på söndagen p.ga att man vart 45 min sen till anmälningen trots att jag hade folk som var vid emmariggen vid ca 08:30 då jag väntade på bil ifrån hotellet...
                  Läste tyvärr inte att anmälningen var vid insläppet, men tycker att eftersom de flesta bedömningar redan var gjorda på lördagen så kan ju inte min bil ta så mycket tid i anspråk, då vagnsboken finns.
                  Ville bara ha en tävling till i ryggen då bilen är omtweakad, trots att jag inte kvalat i år.
                  Blev dock lovad en "lyssning utom tävlan" av en representant, vilket var trevligt, men tycker att intresset inte fanns från min sida att "tjata" så då åkte jag hem istället.
                  Tycker att finalen var väl uppsluten med många fina bilar, men jag överväger starkt mitt fortsatta tävlande för bilstereoförbundet..
                  Finns det verkligen så många tävlande att man nekar folk att ställa upp, man åker ca 70 mil totalt och betalar ca 2000kr för ett hotell........
                  Jag tävlade för ett "annat" förbund på öland i somras och då var ALLA välkomna oavsett........ det tycker jag är BRA!!!!!
                  Det är möjligt att jag uppfattas gnällig men ska vi ha fler som tävlar så gynnas INGEN av att det går till på detta viset.

                  Vid frågor eller kommentarer så ring mig istället för att detta ska bli ännu ett forumskrig med smutskastande åt olika håll.
                  0703088955 Kristian
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #69
                    Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                    Jag förstår precis att man måste vara punktlig, men på hemsidan stod det att en tävling skulle hållas på söndagen för dig som inte kvalat men vill mäta dig med de bästa.
                    På grund av köer osv och att han som skulle anmäla mig gick till emmariggen efter kl 8:00 , där det inte fanns någon att prata med så har ett missförstånd uppstått.
                    Letade efter någon så fort jag kom dit men det tog en stund innan jag hittade någon att "anmäla" mig hos.
                    Min bil stod däremot vid ljudbilarna, då det var där jag skulle vara.
                    Nog om saken, finalen är över och nu kan vi se framåt emot nästa år.
                    Hoppas att det löser sig en annan gång

                    Comment


                    • #70
                      Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                      Originally posted by Fjällèn View Post
                      Jag förstår precis att man måste vara punktlig, men på hemsidan stod det att en tävling skulle hållas på söndagen för dig som inte kvalat men vill mäta dig med de bästa.
                      På grund av köer osv och att han som skulle anmäla mig gick till emmariggen efter kl 8:00 , där det inte fanns någon att prata med så har ett missförstånd uppstått.
                      Letade efter någon så fort jag kom dit men det tog en stund innan jag hittade någon att "anmäla" mig hos.
                      Min bil stod däremot vid ljudbilarna, då det var där jag skulle vara.
                      Nog om saken, finalen är över och nu kan vi se framåt emot nästa år.
                      Hoppas att det löser sig en annan gång
                      Christian,

                      PMa jonash så skall vi se om det inte går att lösa så du får en ljuddomare att ta en lyssning i din bil vid nåt tillfälle framgent! Det är klart att vi vill hjälpa dig och självklart skall alla som vill tävla försöka beredas plats.

                      Odftast löser vi sådant, denna gången tyvärr inte då schemat var ganska "spikat".

                      Men, PMa jonash så skall vi se om vi inte kan lösa det!

                      mvh
                      Bilstereoförbundet
                      Svenska Bilstereoförbundet
                      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                      Comment


                      • #71
                        Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                        Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                        Christian,

                        PMa jonash så skall vi se om det inte går att lösa så du får en ljuddomare att ta en lyssning i din bil vid nåt tillfälle framgent! Det är klart att vi vill hjälpa dig och självklart skall alla som vill tävla försöka beredas plats.

                        Odftast löser vi sådant, denna gången tyvärr inte då schemat var ganska "spikat".

                        Men, PMa jonash så skall vi se om vi inte kan lösa det!

                        mvh
                        Bilstereoförbundet
                        TACK,det var det svaret jag önskade.
                        Hoppas att vi hinner under hösten.... jag ska pm.a jonas.
                        I övrigt en rolig säsong och kul att de som var bäst vann......

                        Comment


                        • #72
                          Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                          Och för rättvisans skull en utbildad domare
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment

                          Working...
                          X